Local

Firma UMB a drumarului născut la Tănăsoaia-Vrancea face Autostrada Moldovei A7, de la Buzău la Pașcani

Ziarul de Vrancea
12 feb 2023 6232 vizualizări

Firma UMB a drumarului născut la Tănăsoaia-Vrancea va construi și cele trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani de pe A7 – Autostrada Moldovei, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor(CNSA) a respins marți, 07 februarie 2023 pe fond, contestațiile celor de la Danlin pe cele 3 loturi ale A7 Bacău-Pașcani.depuse la începutul anului. Astfel, firma lui Dorinel Umbrărescu, constructorul născut pe 9 noiembrie 1961 în localitatea Tănăsoaia din județul Vrancea, va lucra în această primăvară pe toate cele 10 loturi ale Autostrăzii dintre Buzău și Pașcani, aproximativ 250 de kilometri din întreaga lungime a Autostrăzii A7 care începe de la Ploiești (nod Dumbrava).

 Autostrada Bacău – Pașcani are o lungime de 77 kilometri, iar la intersecția cu Autostrada Unirii A8 conform economedia.ro este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice. Toate cele trei loturi au durată de execuție de 30 de luni.

Foto:economedia.ro

Constructorul UMB nu are resursele tehnice necesare pentru a lucra simultan pe cele 10 loturi ale Autostrăzii Moldovei (Buzău – Pașcani)”, susținea, conform :economedia.ro, compania Danlin din județul Neamț în contestațiile depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) pentru primele două loturi ale secțiunii Bacău – Pașcani, toate cele trei loturi fiind câștigate de firmele lui Dorinel Umbrărescu. Firma Danlin ar fi apropiată de președintele CJ Neamț, Ionel Arsene, potrivit presei locale, iar anul trecut a avut contracte de doar 400.000 de lei, de la aproape 200 de milioane lei, în 2020 arată datele consultate de economedia.ro.

Întrebat despre capacitatea de mobilizare și dacă poate „duce” toate contractele/licitațiile câștigate, Sorin Grindeanu Ministrul Transporturilor a spus că toate contractele sunt în termene, ba chiar unele în avans.

E ok… În acest moment este undeva la capacitatea maximă, aproape de capacitatea maximă, dar vreau să vă spun că pe toate contractele pe care această companie le are semnate cu CNAIR, pe toate le duce și este în termene, ba chiar le termină și înainte, sunt organizați în stil militar și asta e mare lucru… știți, un șantier nu e o farmacie. Pe A7 (n.r Autostrada Moldovei) din 13 loturi pe 7 loturi are contracte, iar pe 3 loturi sunt contestații la CNSC. Foarte important, noi am dat drumul la Registrul Utilajelor, adică lucrurile (utilajele) se văd dacă se dublează și nu are capacitate. Totodată, a câștigat și financiar, a venit cu 85% din evaluarea CNAIR. La modul în care lucrează nu am niciun semn de întrebare că nu are capacitatea pe șantierele pe care lucrează”, a spus Sorin Grindeanu, citat de economedia.ro. Pe 12 ianuarie 2023, la semnarea contractelor pentru loturile de mijloc ale secțiunii Buzău – Focșani, directorul UMB Cornel Bunghiuz a explicat presei că firma dispune de 5.000 de angajați și a garantat că și-au calculat foarte bine resursa umană și tehnică. „Vă asigur că o să ne mobilizăm exemplar, aș putea spune militărește, astfel încât, așa cum am procedat până acum să terminăm și mai devreme pentru contractele pe care le avem în derulare. Organizarea o să o facem pas cu pas în funcție de evoluția timpului, vă asigur că vom termina în termen. Resursa acum este de 5.000 de oameni care lucrează efectiv, nu doar pe A7”, a spus oficialul UMB, conform economedia.ro.

UMB are parafate contractele pe toate cele 7 bucăți din A7 Buzău-Bacău: 178,34 kilometri cu 10,75 miliarde lei fără TVA și termene de execuție 20 luni (capetele de la Buzău și Focșani), 26 (sectoarele din centru pe Buzău-Focșani) și respectiv 30 luni pe Focșani-Bacău.

Acum lor li se adaugă restul de 3 tronsoane pe Bacău-Pașcani: 77,39 kilometri pentru, probabil, ~80% din valoarea estimată de CNAIR, adică aproape 4,7 miliarde lei fără TVA. Termen: de asemenea 30 luni.

Așadar, UMB își trece în cont toți cei 255,735 kilometri pe A7 între Buzău și Pașcani, 10 loturi. În total, cu proiectele mai "vechi", cel mai puternic antreprenor general pe infrastructura rutieră din România adună 409 kilometri de autostradă și drum expres.” se precizează într-o postare activată mați 07 februarie 2023 după aflarea respingerii, contestațiilor celor de la Danlin pe cele 3 loturi ale A7 Bacău-Pașcani, pe contul de facebook Asociația Pro Infrastructură 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.