Local

Finanțarea prin PNRR a investițiilor din Vrancea: Multe speranțe și promisiuni, puține certitudini!

Ziarul de Vrancea
6 dec 2021 2231 vizualizări

Joi, 2 decembrie 2021, Guvernul României a anunțat că a fost virată prima tranșă din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Într-o postare pe facebook, președintele Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma, abordează și el subiectul.

Din tonul și conținutul postării se poate însă trage concluzia că în legătură cu finanțarea prin PNRR a investițiilor din Vrancea, cel puțin deocamdată, singurele constatări ar fi următoarele: multe speranțe și promisiuni, puține certitudini!   

„Guvernul României a anunțat că astăzi a fost virată prima tranșă din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR)!

1,851 miliarde de euro din prefinanțarea totală de 3,793 miliarde de euro (valoarea contribuției financiare pe anul 2021) au fost virați astăzi, iar până la finalul anului țara noastră va primi și prefinanțarea din componenta de împrumut, în cuantum de 1,942 miliarde de euro.

Vrancea așteaptă continuarea implementării rapide a reformelor care țin de infrastructură, principalul proiect fiind realizarea autostrăzii A 7 Moldova. Tronsonul Ploiești - Buzău este aproape de faza de proiectare și execuție efectivă, urmând ca și tronsonul Buzău – Focșani să urmeze același parcurs în primul semestru al anului viitor. 

Evident, ne dorim ca noul spital județean din Focșani să fie finanțat prin PNRR, deoarece Vrancea și județele limitrofe au nevoie de o unitate spitalicească modernă!

În total, România va beneficia de o finanțare în sumă de 29,2 miliarde de euro din Mecanismului de Redresare și Reziliență pentru finanțarea reformelor și investițiilor incluse în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.”-Catalin Toma

 Așa cum reiese și din conținutul postării de mai sus, deocamdată, în legăură cu investițiile care privesc direct județul Vrancea, este cert că prin PNRR este aprobată finanțarea autostrăzii A7: Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani, în lungime de 319 km.

Tot sigur este și faptul că noul Spital de Urgență de la Focșani se află pe lista de investiții în Sănătate, din care vor fi selectate cele 25 de unități medicale care vor fi construite de la zero sau vor primi doar echipamente noi prin Planul Național de Redresare și Reziliență aprobat de Comisia Europeană.

În legătură cu noul Spital de Urgență de la Focșani, să ne reamintim, Cătălin Toma, preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, cu ocazia prezentării bilanţului la un an de mandat, preciza următoarele:

„Avem aprobarea studiului de fezabilitate, este prins în lista care va urma să fie finanţată în cadrul Programului Naţional de Rezilienţă şi Redresare. Este o investiţie extrem de importantă, care arată un efort financiar considerabil. Investiţia se ridică undeva la 500 de milioane de euro, iar din discuţiile pe care le avem cu cei de la Ministerul Fondurilor Europene în momentul acesta putem vorbi de o finanţare de cel mult 300 de milioane de euro, pe programul pe care l-au prezentat şi l-au aprobat la Bruxelles. Înseamnă un efort bugetar uriaş".'

Ceea ce înseamnă că finanţarea este asigurată prin Programului Naţional de Rezilienţă şi Redresare (PNRR) aproape la jumătate din necesar.

Deocamdată, nu se ştie de unde va fi găsită diferenţa de bani, dar cert este că dacă se mizează tot pe o finanțare prin PNRR, spitalul trebuie ridicat până în anul de graţie 2026. Atunci, PNRR îşi va închide finanţările pentru obiectivele asumate de statul român, iar pentru investițiile asumate, cel puțin teoretic, autorităţile ar putea fi obligate să dea banii înapoi.

Reamintim pentru ce alte proiecte din județul Vrancea, în afară de Autostrada Moldovei A7 și de noul spital județean Focșani, susțineau fruntași liberali vrânceni, în luna martie 2021, că fac demersuri să fie cuprinse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Era atunci vorba despre următoarele investiții:

  • Înființarea unei noi rețele de gaze naturale pe direcția Ghergheasa (Buzău) - Focșani, care ar permite dublarea numărului de gospodării din Vrancea racordate la sistemul de alimentare cu gaze
  • Canalul Siret - Bărăgan
  • Drumul expres Focșani - Brăilă
  • Refacerea Pieței Moldovei din Focșani
  • Construirea unei săli de sport polivalente la Focșani
  • Construirea unui Parc Industrial în județul Vrancea
  • Refacerea căii ferate Odobești-Munții Vrancei pentru valorificare în scop turistic (pe care-ar urma să circule trenul cu ”Mocănița”) 
  • Construirea unei piste de biciclete până în munții Vrancei pe un traseu separat de cel rutier
  • Construirea unei zone de agrement de tip „aqualand” pe traseul drumului spre Suraia
  • Proiectul iluminatului inteligent al drumurulor județene din Vrancea

Este desigur posibil ca o parte din aceste investiții din Vrancea să fie luate în calcul pentru finanțare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), într-o eventuală cotă care ar urma să fie destinată investițiilor propuse de autoritățile locale, despre care se discuta la un moment dat.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.