Local

Ferma vrânceană prin care trece traseul sectorului Focșani-Bacău al A7 a obținut în primă instanță despăgubiri de peste 14,5 milioane euro

Ziarul de Vrancea
21 iun 2024 4859 vizualizări

Printr-o soluție a judecătorilor Tribunalului Vrancea,dispusă marți 18 iunie 2024,  firma vrânceană prin care trece traseul sectorului Focșani-Bacău al A7  „SOC VIORELO INTERNAŢIONAL COM SRL” și cei doi proprietari ai săi Vasile Macovei și Ionelia Mocovei  au obținut o despăgubire de 14 .566. 417 euro (75. 454. 809 ron ) , în loc de 40. 692 euro ( 203 461 ron) cât propusese STATUL ROMÂN PRIN MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII PRIN C.N.A.I.R. SA 

18.06.2024
Ora estimata: 09:00

Complet: Fond Civil FC 4

Tip solutie: Admite in parte cererea

Solutia pe scurt: „Admite în parte cererea reclamanţilor . Dispune anularea în parte a deciziei de expropriere nr. 303/27.02.2023 emisă de pârât, in ceea ce ii priveste pe reclamantii Macovei Vasile si Macovei Ionela (pozitiile 813,814,815,816), în sensul că valoarea despăgubirilor stabilite în favoarea reclamanţilor pentru exproprierea acestora de terenul în suprafaţă totala de 100. 985 mp extravilan UAT Tifesti, T131, p.c. 3276, 3281, este de 14 .566. 417 euro (75. 454. 809 ron ) , în loc de 40. 692 euro ( 203 461 ron) . Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare. Cererea de apel se depune la Tribunalul Vrancea. Pronunţată azi, 18.06.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.” 

Document:     

Citiți și: AUDIO | Probleme cu autostrada A7 în județul Vrancea. Un fermier acuză că traseul sectorului Focșani -Bacău al A 7 îi distruge afacerea

Fermierul vrâncean Viorel Macovei din comuna Țifești acuză că traseul sectorului Focșani -Bacău din Autostrada A 7 îi va distruge afacerea în care a investit peste 13 milioane de euro. Audiați pe acest subiect emisiunea difuzată de Radio România Actualități pe 5 iulie 2022, realizată de jurnalistul vrâncean Gabriel Sava.

Investițiille în infrastructura de autostrăzi și drumuri expres sunt așteptate în Vrancea de ani de zile. Una dintre cele mai importante investiții în rețeaua de drumuri, pe o lungime estimată de 340 de kilometri este viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și de  București, împărțit pe loturi între  Ploiești, Buzău, Focșani,  Bacău și Pașcani, Autostrada Moldovei, A7. Viitoarea autostradă A7 va traversa Vrancea dar, pentru construirea ei, o biofermă de vaci urmează a fi desființată și nu se știe dacă va putea fi relocată. Fermierul vrâncean Viorel Macovei acuză că traseul sectorului Focșani -Bacău din Autostrada A 7 îi va distruge afacerea în care a investit peste 13 milioane de euro. Viorel Macovei deține o fermă zootehnică bio în zona comunei Țifești, în cadrul căreia crește 830 de vaci care produc zilnic peste 11 mii de litri de lapte. În afară de spațiile de cazare a animalelor, ferma mai conține spații de depozitare a furajelor, tancuri de răcire și depozitare a laptelui, sisteme de muls automate etc. Un alt fermier spune că traseul viitorului drum expres de mare viteză Focșani- Brăila trece exact pe terenul pe care acesta a reușit să pună pe picioare sistemul de irigații pentru culturile de câmp din zonă.

 

Jurnalistul Gabriel Sava-Radio România Actualități: Proiectanții au definitivat între timp traseul oficial al Autostrăzii A 7, care în apropierea comunei Țifești traversează un teren pe care se află o fermă de vaci care găzdiuește peste 800 de capete.Proprietarul fermei  spune că a aflat absolut întâmplător că Autostrada va ajunge și pe terenul său, dar informat oficial a fost abia de curând

Viorel Macovei proprietarul fermei de vaci de la Țifești: S-a făcut studiu de fezabilitate pe teren fără să întrebe proprietarii.În cursul  anului 2021 am aflat despre această Autostradă că va trece prin Vrancea, dar nu știam că o să treacă exact prin ferma mea.Am constatat când au venit de firma de proiectare și fac acele teste și m-am trezit cu ei efectiv în ferma de vaci, eu nici până astăzi oficial nu știu nimic.Decât cât am întrebat pe la Prefectură, pe la Consiliul Județean pe la CNAIR, pe unde s-a putut să întreb.”Domnule chiar treceți prin ferma mea?”

Jurnalistul Gabriel Sava-Radio România Actualități:Fermierul își face cele mai multe griji legate de animalele pe care nici nu vrea să se gândească să le sacrifice.Soluție care pare a fi singura la îndemână în acest moment.

Viorel Macovei proprietarul fermei de vaci de la Țifești:Domnule dacă eu în județul Vrancea, sunt o fermă, m-am dezvoltat de la zero, nici nu știu, îmi pierd și cumpătul de a mai fi un om echilibrat când știu că toată munca mea de 26 de ani, vine cineva și ți-o demolează și spune domnule mergeți în instanță!Eu cred că în momentul când o să fiu expropiat , cele 830 de vaci care le dețin la momentul acesta, din secunda expropierii , aceasta înseamnă undeva , luna iulie, eu intru ilegal în ferma mea.Și eu ca să dau mâncare la animalele acestea trebuie să intru ilegal cumva în fermă.Ori o să scot toate animalele pe stradă , fie să le aduc în fața Prefecturii , fie să le duc în fața, nu știu, CNAIR-ului.Ce fac cu ele?Dacă  îmi spune să mă mut de acolo, unde le duc?  

Jurnalistul Gabriel Sava-Radio România Actualități:Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere( CNAIR) a comunicat faptul că autoritățile locale și județene și-au dat acordul pentru traseul stabilit în proiect și că lucrurile nu se pot schimba

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere( CNAIR):Autostrada A 7 este un obiectiv de interes național ți european.În momnetul în care s-a stabilit traseul s-a discutat cu toate autoritățile locale.Incluisv cu Consiliul Județean.S-au făcut dezbateri deci s-a respectat toată procedura.În plus Primăria Țifești a dat un aviz și a notifizat că pe acel traseu este o fermă de vaci și atât.Și ne-a dat avizul pentru a trece pe acolo coridorul.Odată ce stabilim un traseu în acord cu toate comunitățile locale, nu ne putem permite să schimbăm trasee.

Jurnalistul Gabriel Sava-Radio România Actualități:Primarul comunei Țifești Gabriel Postolache susține o cu totulaltă situație.Deși spune că instituția pe care o reprezintă, nu și-ar fi putut da acordul pentru terenuri care nu-i aparțin,

Gabiriel Postolache primarul comunei Țifești:Primăria nu poate să-și dea avizul pe proprietatea privată a cuiva.Deci nu este așa.Noi aveam o corespondență scrisă cu ei.Deci să nu paseze vina pe noi.Eu nu pot să dispun de proprietatea cuiva domnule!Ce aviz să dau eu?Eu ma fost singurul primar care nu a semnat nimic, nici un document de la CNAIR ca urmare a faptului că nu pot să dispun de proprietățile private ale oamenilor.   

Jurnalistul Gabriel Sava-Radio România Actualități:Ferma de vaci de la Țifești nu este singura investiție care se află pe traseul unui proiect  important de infrastructură.Atât viitoarea autostradă cât și viitorul drum expres Focșani-Brăila vor rupe bucăți importante din terenurile pe care le deține în proprietate sau în arendă, Gelu Scutaru 

Fermierul vrâncean Gelu Scutaru:Pe de o parte ne dorim  autostrăzi și este firesc să fie așa.Și este bine să se facă.Pe de altă parte, probabil că sunt unul dintre ferierii care voi fi cel mai afectat de culoarele autostrăzii întrucât  pe suprafețele cele mai compacte va fi traseul autostrăzilor.În plus avem și o problemă cu drumul expres Focșani-Brăila.Traseul drumului trece pe un culoar unde am implementat proiecte de irigații.

Jurnalistul Gabriel Sava-Radio România Actualități:Pentru a obține despăgubiri dincolo de valoarea de determinată prin documentele de expropiere, cei care se consideră lezați în drepturile lor vor trebui să se adreseze instanțelor de judecată   

 

Citiți și  vizionați și :VIDEO | Fermierul vrâncean căruia traseul A7 îi distruge afacerea, sfătuit de ministrul Transporturilor să urmeze calea instanței pentru recuperarea pagubei 

 

Traseul sectorului Focșani-Bacău din Autostrada A7 îi va distruge fermierului vrâncean Viorel Macovei afacerea în care a investit peste 13 milioane de euro. Viorel Macovei deține o fermă zootehnică bio în zona comunei Țifești, în cadrul căreia crește 830 de vaci care produc zilnic peste 11 mii de litri de lapte. În afară de spațiile de cazare a animalelor, ferma mai conține spații de depozitare a furajelor, tancuri de răcire și depozitare a laptelui, sisteme de muls. Pentru că traseul viitoarei Autostrăzi A7 trece prin mijlocul fermei vrânceanului Viorel Macovei, acesta primește despăgubiri pentru teren, însă nu își poate mai poate desfășura activitatea acolo și ar trebui să își mute ferma, în condițiile în care este vorba de o investiție de milioane de euro.

Întrebat despre subiect, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a afirmat marți, 6 septembrie 2022, în conferința de presă susținută la Focșani, că în opinia sa nu există nicio șansă pentru acordarea despăgubirilor în această fază a lucrărilor, întrucât autostrada va intra direct în execuție. Singura variantă care-i rămâne omului de afaceri din Țifești pentru a încerca să-și recupereze investiția este să se dreseze instanței judecătorești.

Urmăriți în continuare răspunsul complet al Ministrului Sorin Grindeanu în variantă VIDEO și transcris pentru acest caz

 

Întrebare jurnaliști presa locală: Legat de exproprierile pentru autostradă, avem în Vrancea o situație cu o fermă de vaci căreia i se acordă doar despăgubiri pentru teren. Ce se întâmplă cu investiția?

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu: Știu despre această situație. Am discutat și cu proprietarul acestei ferme, am discutat și cu colegul de la CNAIR. Noi în acest moment avem stabilit un traseu, dar cu părerea de rău pentru acea investiție, avem un traseu care este aprobat, un traseu care deja intră în execuție. Pentru că în paranteză fie spus, și nu e chiar o paranteză, marele avantaj al acestei Autostrăzi a Moldovei A 7, este că este „feeding roșu”, adică este direct execuție. Asta înseamnă că au fost făcute și SF -ul și proiectul și se intră direct în execuție. Toate aceste etape au fost depășite. Din păcate, în acest moment sunt decizii care au fost luate și se intră în execuție. Din păcate pentru acea investiție se intră în execuția acestei autostrăzi. Știu acest caz.

Din punctul nostru de vedere, poate mai are ceva de completat domnul director Pistol ( n.r de la CNAIR), dacă mai sunt amănunte, dar din punctul nostru de vedere în acest moment, pe acest caz, singura soluție este cea legată de o eventuală acționare în instanță și stabilirea unui eventual cuantum de despăgubire.Traseul este aprobat, acolo nu mai avem absolut nimic ce să facem. Dacă instanța vine și spune că trebuie să fie depăgubirea de alt nivel, sigur că ținem cont de deciziile instanței, altfel intrăm în execuția acestei Autostrăzi. Repet: altă cale în acest moment pentru rezolvarea acestei chestiuni nu este decât instanța. Și vă spun ceva. Cu părere de rău pentru proprietarul investiției. Să știți că n-o să ne încurcăm și sunt multe situații de acest tip. Și aici avem un constructor care în mod sigur s-a lovit de situații de acest tip sau asemănătoare în construcția de autostrăzi.

Vă repet. Toate lucrurile au fost făcute conform legii și așa cum am considerat și cum a considerat CNAIR -ul, dacă cuantumul despăgubirilor va fi stabilit de instanță mai mare, vom respecta decizia instanței. În acest moment există o decizie pe care n-avem cum să n-o respectăm. Altă cale nu este”, a declarat Sorin Grindeanu


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.