Drumul Expres Focșani – Brăila, tot mai aproape de startul lucrărilor
Grupul UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu( foto), ar putea semna astăzi, miercuri 29 octombrie 2025, contractul pentru construcția tronsonului de 73,5 km care va lega Vrancea de Dunăre.
Proiectul rutier așteptat de mii de vrânceni prinde contur. Potrivit informațiilor publicate marți de Economica.net, Grupul UMB, compania condusă de antreprenorul Dorinel Umbrărescu, ar putea semna astăzi miercuri, 29 octombrie 2025, contractul pentru execuția Drumului Expres Focșani – Brăila, precum și pentru un lot din Autostrada Unirii A8.
Deși Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) nu a confirmat oficial data semnării, mai multe surse din mediul de infrastructură, inclusiv fostul director adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier, au anunțat pe rețelele de socializare că semnarea contractelor este iminentă.
„Pe surse demne de încredere aflu că mâine CNIR va semna cu UMB un nou contract pentru un lot din A8 și contractul pentru execuția Drumului Expres Focșani – Brăila”, a transmis Barbier.
73,5 km de drum rapid între Focșani și Brăila
Proiectul Drumului Expres Focșani – Brăila are o valoare de 4,29 miliarde de lei (fără TVA) și va fi realizat de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada Company. Traseul, cu o lungime totală de 73,5 kilometri, este cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit printr-un singur contract în România.
Durata de implementare este de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție, potrivit datelor oficiale ale Ministerului Transporturilor.
O lucrare complexă, cu peste 50 de poduri și viaducte
Drumul expres va include:
-
57 de poduri și viaducte,
-
6 noduri rutiere, inclusiv legătura cu Autostrada A7 și cu Podul peste Dunăre de la Brăila,
-
2 parcări moderne și un spațiu de servicii cu benzinărie și zonă de alimentație publică.
Acest drum va asigura conectivitatea strategică dintre Vrancea, Moldova și sud-estul țării, făcând legătura între A7 – Autostrada Moldovei, Drumul Expres Brăila – Galați, și mai departe spre Tulcea și Constanța.
UMB, lider și pe Autostrada Unirii A8
Tot grupul UMB urmează să semneze, potrivit surselor, și contractul pentru lotul Grințieș – Pipirig al Autostrăzii Unirii (A8), un segment extrem de dificil din punct de vedere tehnic, evaluat la 5,97 miliarde de lei. Acesta presupune lucrări impresionante:
-
16 tuneluri,
-
60 de poduri și viaducte,
-
aproape 70% din lungime formată din tuneluri și pasaje.
Impact major pentru Vrancea
Pentru județul Vrancea, semnarea contractului pentru Drumul Expres Focșani – Brăila reprezintă un pas uriaș în modernizarea infrastructurii regionale. Noul drum va reduce considerabil timpul de deplasare între Focșani, Brăila și Tulcea, va facilita accesul către Portul Brăila și către litoral, dar va aduce și noi oportunități economice și logistice pentru investitorii din zonă.
De asemenea, șoferii vrânceni vor avea o alternativă sigură și rapidă la actualul drum național DN23, adesea congestionat și periculos.
O investiție strategică pentru Moldova și sud-estul țării
Prin realizarea acestui drum expres, Focșaniul va deveni un nod rutier important, aflat la intersecția dintre A7 (Ploiești – Pașcani) și legătura spre Podul de la Brăila.
„Este o investiție care va schimba radical mobilitatea și economia regională. Moldova și Dobrogea vor fi mai aproape ca niciodată”, spun specialiștii în infrastructură.
Dacă semnarea va fi confirmată oficial, lucrările ar putea începe în prima jumătate a anului 2026, după finalizarea perioadei de proiectare.
Drumul Expres Focșani – Brăila, un proiect de peste 4 miliarde de lei, promite să transforme Vrancea într-un punct-cheie pe harta infrastructurii moderne a României.










