Local

Drum expres Focșani-Brăila: CNIR a depus cererea de finanțare europeană pentru proiectul rutier de aproape 6,75 miliarde lei

Ziarul de Vrancea
10 iun 2025 3708 vizualizări
Drumului Expres Focşani-Brăila (DEx 6), lung de 73 kilometri.Foto:stirileprotv.ro
Drumului Expres Focşani-Brăila (DEx 6), lung de 73 kilometri.Foto:stirileprotv.ro

Un pas important pentru infrastructura rutieră a Vrancei și conectivitatea regională a fost făcut în această săptămână. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat depunerea oficială a cererii de finanțare pentru realizarea drumului expres Focșani-Brăila, un proiect așteptat de ani de zile de autorități și locuitori deopotrivă.

Drumul, cu o lungime estimată de 73,5 kilometri, este prevăzut să asigure o legătură rapidă și modernă între cele două municipii importante ale Moldovei de Sud și ale Munteniei de Est, reducând considerabil timpul de deplasare și sporind siguranța rutieră. Solicitarea de finanțare a fost înregistrată la Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în data de 28 mai 2025, în cadrul Programului Transport 2021–2027, Prioritatea 2 – „Îmbunătățirea conectivității secundare rutiere”.

Proiectul are o valoare totală estimată de 6.747.001.917 lei (inclusiv TVA), din care 2,27 miliarde lei provin din fonduri europene nerambursabile, prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), iar aproximativ 4,47 miliarde lei reprezintă contribuția de la bugetul de stat al României, inclusiv TVA.

Drumul expres Focșani-Brăila va contribui substanțial la dezvoltarea și integrarea economică a zonei, oferind un plus de mobilitate regională și reducând considerabil emisiile poluante generate de traficul greu ce traversează în prezent localitățile din zonă”, a declarat CNIR printr-un comunicat.

Potrivit companiei, acest tronson rutier va avea un impact pozitiv important asupra calității vieții locuitorilor din regiune, prin reducerea timpilor de deplasare și creșterea siguranței în trafic. Totodată, proiectul este gândit ca un motor de dezvoltare economică pentru zonele rurale și urbane adiacente, care vor beneficia de acces îmbunătățit la infrastructura națională și europeană de transport.

Contractul de finanțare va putea fi semnat după finalizarea etapelor de evaluare și selecție, în conformitate cu Ghidul Solicitantului. Durata totală estimată a proiectului, conform cererii depuse, este de 42 de luni, interval care include atât etapele de proiectare, cât și cele de execuție și activități conexe.

În ceea ce privește licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor, CNIR a anunțat că cinci oferte au fost depuse, acestea fiind în prezent în etapa de evaluare. Valoarea estimată a contractului de lucrări este de 5,3 miliarde lei.

Cu acest proiect ambițios, județul Vrancea face un pas ferm către integrarea mai eficientă în rețelele naționale și europene de transport, deschizând noi perspective de dezvoltare economică, mobilitate durabilă și conectivitate regională.

Ziarul de Vrancea va urmări îndeaproape desfășurarea acestui proiect de interes major pentru comunitate și va reveni cu actualizări pe măsură ce procesul de finanțare și implementare evoluează.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.