Local

Deși are 13 salariați în compartimentul de proiecte, Misăilă încearcă să atragă fonduri europene prin consultanți externi

Ionel Sclavone
13 aug 2018 1145 vizualizări

Primăria a atribuit firmei Professional Management (PM) Solutions SRL un contract în valoare de aproximativ 40.000 de lei pentru întocmirea unui proiect de finanțare europeană în cadrul Cererii de Proiecte CP 10/2018 – Programul Operaționa Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020. PM Solutions SRL a fost angajată direct, fără organizarea unei licitații publice, deși în cadrul Primăriei funcționează o direcție de management a proiectelor care ar trebui să se ocupe de finanțări europene. PM Solutions SRL a mai lucrat și în trecut pentru Primărie, fiind angajată pentru revizuirea cererii de finanțare pentru etapa a doua a proiectului de reabilitare a sistemului de termoficare în Focșani.

Professional Management (PM) Solutions SRL a fot angajată de Municipalitate pentru suma de 33.500 de lei plus TVA – aproape 40.000 de lei – ca să pregătească cererea de finanțare și documentația pentru atragerea unei finanțări în cadrul Cererii de proiecte nr. CP 10/2018, „Fundamentarea deciziilor, planificare strategica si masuri de simplificare pentru cetateni la nivelul administratiei publice locale din regiunile mai putin dezvoltate“ - POCA 2014-2020.

Proiectul comandat va urmări atingerea unuia sau a mai multor obiective propuse de POCA CP10/2018: implementarea la nivel local a unor mecanisme și proceduri pentru fundamentarea deciziilor și planificarea strategică pe termen lung;  sisteme de management al performanței și calității corelate cu planul de acțiune în etape implementat în administrația publică locală;  elaborarea unor proceduri simplificate pentru reducerea birocrației; instruirea funcționarilor în vederea sprijinirii măsurilor/acțiunilor vizate de acest obiectiv specific.

Primarul PSD Cristi Misăilă a ales să externalizeze acest contract deși în cadrul Primăriei funcționează serviciu de proiecte – condus de Adrian Imireanu în care lucrează 13 funcționari ce ar trebui să se ocupe de atragerea fondurilor europene.

PM Solutions SRL este patronată de Cătălin Hristea și Cătălin Tiseac, vechi cunoștințe ale șefului Compartimentului de Proiecte, Adrian Imireanu, unul dintre oamenii de încredere ai primarului Misăilă. Cei trei s-au cunoscut la începutul anilor 2000, la întâlnirile Asociației Naționale a Informaticienilor din Administraţia Publică (ANIAP). Relațiile dintre ei s-au aprofundat și s-au consolidat în timp, mai ales că Imireanu a devenit președintele Consiliului Director al ANIAP iar reprezentanții PM Solutions participă frecvent la evenimentele asociației.

 

PM Solutions a oferit consultanță pentru reabilitarea sistemului de termoficare

PM Solution lucrează destul de mult pe bani publici iar colaborarea cu asociații de tipul ANIAP reprezintă o modalitate de a stabili noi contacte și de a obține contracte cu autorități publice. Între clienți se numără APIA, Ministerul Administrației și Internelor, Agenția Națională a Funcționarilor Publici, ONRC, Inspectoratul General al Poliției, ANOFM, Transgaz, Transelectrica precum și mai multe primării.

Firma celor doi, Tiseac și Hristea, a fost angajată de Primăria Focșani, în 2011, pentru 62.778.250,85 lei plus TVA, ca să asigure asistența tehnică și managementul pentru implementarea primei etape a proiectului de reabilitare a sistemului de termoficare, finanțat prin POS Mediu. S-a întâmplat imediat ce Adrian Imireanu a fost desemnat șef al Unității de Management a Proiectului (UMP) care s-a ocupat de implementare. În această calitate el a colaborat direct cu consultanții externi.

În urmă cu doi ani, după instalarea lui Cristi Misăilă la conducerea Municipalității, având în vedere colaborarea fructuasă din trecut, PM Solution a fost angajată din nou. De această dată s-a ocupat de revizuirea aplicației de finanțare aferentă etapei a II-a a proiectului de reabilitare a sistemului de termoficare urbană în Focșani. Contractul a fost încredințat fără licitație pentru 63.800 lei plus TVA. Actualizarea a presupus refacerea documentației conform noilor prevederi ale Ghidului Solicitantului POIM 2014-2020, fiind refăcute cererea de finanțare, studiile de fezabilitate, analizele cost-beneficiu și cea instituțională, strategia de achiziții etc.

Deși proiectul a fost depus și avea finanțarea asigurată nu a fost încă aprobat, semn că documentația realizată de PM Solutions SRL nu este în regulă.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.