De interes pentru vrânceni Noi reguli de comunicare între asociațiile de proprietari și membrii acestora
Asociațiile de proprietari își vor putea informa membrii, proprietarii de locuințe, din blocurile de apartamente, cu privire la convocare ședințelor sau cu hotărârile adoptate și prin e-mail sau Whatsapp. Un proiect de reglementare își propune să actualizeze regulile de comunicare, prevăzute în Legea Asociațiilor de Proprietari.
În prezent, Legea asociațiilor de proprietari prevede că membrii comitetului asociațiilor de proprietari pot convoca adunarea generală prin afișare la avizier și pe bază de tabel nominal convocator sau, ca alternativă, prin poștă, cu scrisoare recomandată cu conținut declarat și confirmare de primire.
Proiectul de reglementare adaugă, pe lângă aceste mijloace de comunicare vor fi introduse posta electronică (e-mail) și aplicațiile de mesagerie electronică, de tip Whatsapp.
„Scopul acestei legi este acela de a moderniza şi eficientiza procesul de convocare şi desfăşurare a adunărilor generale ale asociaţiilor de proprietari. Prin introducerea posibilităţii de comunicare electronică a convocărilor, se urmăreşte facilitarea accesului membrilor la informaţiile şi deciziile importante ce îi privesc”, susțin autorii proiectului de reglementare.
Astfel, adunarea generală a asociației de proprietari și hotărârile sale vor putea fi anunțate și prin e-mail sau alte mijloace de comunicare electronică. Măsura este propusă pentru adoptare la votul decisiv al deputaților.
Măsura are drept scop îmbunătățirea și actualizarea regulilor de comunicare între asociații și proprietarii de apartamente. Aplicarea acestei măsuri presupune ca proprietarii de apartamente să furnizeze președintelui asociației de proprietari datele de contact și de comunicare electronică.
Asfel, pe lângă convocarea ședințelor adunării generale, prin aceste mjloace electronice de comunicare vor fi transmise și hotărârile adoptate. În prezent, acestea sunt consemnate în registrul unic de procese-verbale al asociației de proprietari și afișate la avizier.
„De asemenea, transmiterea hotărârilor prin mijloace electronice completează şi modernizează procesul de înregistrare şi comunicare a acestora, asigurându-se că informaţiile sunt accesibile şi pentru cei care preferă canalele de comunicare digitale. Prin aceste modificări se urmăreşte creşterea transparenţei, eficienţei şi accesibilităţii în funcţionarea asociaţiilor de proprietari, contribuind la o guvernanţă mai bună şi la satisfacerea nevoilor membrilor comunităţii”, mai explică inițiatorii măsurii.
Totodată, prin același act de reglementare se propune ca spațiile comerciale situate la parterul blocurilor de locuințe care nu sunt racordate la rețelele de utilități comune ale imobilului vor fi exceptate de la plata cheltuielilor comune de întreținere și administrare. Măsura este prevăzută într-un act de reglementare ce urmează să fie adoptată.