De interes pentru vrânceni:Ce se întâmplă în cazul pierderii cardului de sănătate
Cardul de sănătate asigură vrâncenilor care îl dețin și nu numai, accesul la servicii medicale și tratament gratuit sau compensate în sistemul de public de sănătate. Aceste dispozitive nu sunt transmisibile, putând fi utilizate doar de titular, de unde și importanța lor.
Cardul de sănătate permite deținătorului, titular, să beneficieze de consultații medicale, investigații, medicamente prescrise de medicii specialiști sau de alte dispozitive medicale, incluse în pachetul de bază, gratuit sau compensate. Acestea se emit automat pentru persoanele care împlinesc 18 ani sau care dobândesc statut de asigurat, în baza situațiilor furnizate la nivel național.
Odată ce i-a fost atribuit, titularul trebuie să-l activeze și să-l prezinte ori de câte ori apelează la medici specialiști sau de familie, spitale, farmacii, laboratoare de analize sau centre de investigații aflate sub contract cu CNAS. Astfel furnizorul de servicii medicale respectiv va avea acces la informațiile despre asigurat.
Pentru servicile medicale de urgență, serviciile medicale și cele conexe acordate la distanță nu este nevoie de cardul de sănătate.
În situația în care deținătorul pierde sau distruge cardul de sănătate, procedura prevede că poate solicita un alt duplicat. În acest sens, va trebui să se adreseze cu o cerere Casei Județene de Asigurări de Sănătate. Pe lângă solicitarea propriu-zisă, el va trebui să o copie a actului de identitate și dovada plății taxei pentru eliberarea unui card nou. Conform regulilor în vigoare, aceste documente pot fi transmise și în format electronic, pe e-mail.
Această procedură este valabilă și pentru asigurații cărora le-au fost eliberate carduri de sănătate cate conțin date eronate.
După transmiterea cererii, până la eliberarea unui alt card, asiguratul va primi o adeverință, de la CJAS, în baza căreia va beneficia de serviciile medicale la care are dreptul. Documentul este trasmisibil și va fi valabil până în momentul în care va primi noul card.
De menționat că reglementările în vigoare au prevăzut și situațiile în care asigurații nu acceptă cardul de sănătate din motive religioase sau de conștiință. Aceștia primesc, la fiecare trei luni, la cerere, o adeverință de asigurat pe care o folosesc atunci când merg la medic sau la farmacie.