Local

În atenția abonaților vrânceni: Dacă ANRE va lua decizia finală, plata facturilor la energie va putea fi făcută eșalonat

Ionel Sclavone
1 dec 2022 1341 vizualizări

Abonații vrânceni la electricitate vor putea plăti facturile și în rate, dacă acestea sunt emise pentru mai multe luni și au o valoare prea mare. Măsura este prevăzută într-un proiect de ordin emis de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Mai mult, conform noilor reglementări, facturarea nu se va putea face pentru mai mult de o lună.

Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) propune o serie de reglementări prin care să clarifice activitatea de furnizare a energiei electrice pentru clienții casnici. Proiectul de ordin stabilește pentru clienții casnici ca perioada de facturare să fie lunară. De asemenea, clienții vulnerabili, dar nu numai ei, vor putea beneficia de o eșalonare la plată.

Proiectul propus de ANRE în dezbatere publică vizează aprobarea regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali. Iar una dintre măsuri stabilește ca, în cazul clienţilor casnici, precum şi în cazul clienţilor preluaţi de către furnizorul de ultimă instanţă, perioada de facturare să fie lunară.

În cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă mai lungă decât cea prevăzută în contract, clienții vor puta solicita eșalonarea la plată. Dacă acest lucru se va întâmpla, furnizorul va fi obligat să stabilească un număr de rate cel puțin egale cu lunile pe care se întinde factura.

Pentru clienții vulnerabili, eșalonarea la plată a facturilor va fi posibilă oricând, la cererea acestora, pe o perioadă de minim trei luni sau una convenită de părţi. De menționat că potrivit Legii 226/2021, consumatorul vulnerabil este definit ca persoana singură ori familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție socială și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetice minimale.

Reglementarea propusă de ANRE mai stabilește și elementele obligatorii care trebuie să se regăsească într-un contract de furnizare dar și informațiile care trebuie incluse într-o factură.

Tot în acest context, se stabiește și procedura pe care trebuie să o îndeplinească un furnizor în cazul în care primește o sesizare, din partea unui client cu privire la valoarea unei facturi. Plata acesteia este suspendată până la soluționara plângerii. Furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă aceasta a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele legale.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.