Informații privind Concursul de admitere organizat la Academia de Poliție „Al.I.Cuza” pentru locurile alocate IGSU - sesiunea 2022
ANUNŢ privind recrutarea candidaților pentru participarea la concursul de admitere organizat în anul 2022 la Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza” pentru locurile alocate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență
- sesiunea 2022 -
Secțiunea I - Generalități
Prezentul anunț stabilește aspecte procedurale privind organizarea și
desfășurarea recrutării și selecției candidaților în vederea
participării la concursul de admitere organizate în anul 2022 la
Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza”.
Pentru anul de învățământ 2022 – 2023, locurile aprobate
Inspectoratului General pentru Situații de Urgență la facultățile
aparținând Academiei de Politie „Alexandru Ioan Cuza” sunt următoarele:
a) 38 de locuri (din care 1 loc pentru romi și 2 locuri pentru candidați proveniți din sistemul de protecției socială) la Facultatea de Pompieri (programul de studii „Instalații pentru construcții - pompieri”) – forma de învățământ cu frecvență, 4 ani;
b) 8 locuri la Facultatea de Drept (programul de studii „Drept”) – forma de învățământ cu frecvență, 4 ani;
Repartizarea candidaților pe locurile alocate IGSU la Facultatea de
Drept (programul de studii „Drept”) se realizează ulterior admiterii și
se ocupă de candidații admiși în ordinea mediilor de admitere și a
opțiunilor.
Cererea-tip de înscriere (Anexa nr. 1) se descarcă de pe site-ul http://www.isuj.vn.ro,
se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se
transmite, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității
de recrutare - resurseumane@isujvn.ro, până la data de 8 iulie 2022, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.
La primirea cererii-tip de înscriere, persoana cu sarcini de recrutare
atribuie candidaților, codul unic de identificare, folosit pe întreaga
procedură de concurs, și completează centrul zonal la care aceștia sunt
arondați. Cererea-tip de înscriere cuprinzând elementele prevăzute
anterior se scanează și se comunică, la adresa de e-mail indicată,
candidaților.
Secțiunea II - Condiții de recrutare
Condiţiile legale de recrutare a candidaţilor pentru admiterea în
instituţiile de învăţământ pe locurile destinate formării iniţiale a
cadrelor militare sunt următoarele:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;
g) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
j)
să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi
încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în
ultimii 7 ani;
k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.
Aptitudinea/inaptitudinea prevăzută la litera d) se constată de
structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi
evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În
situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre
situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale.
Dovada îndeplinirii condiţiei prevăzute la litera lit. f) se face cu
diplomă sau cu adeverinţă care îndeplineşte condiţiile de valabilitate,
din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de
bacalaureat.
Secțiunea III - Criterii specifice
Criteriile specifice pentru recrutarea candidaţilor la examenele de
admitere în instituţiile de învăţământ, forma de învăţământ cu
frecvenţă, în vederea formării profesionale iniţiale, sunt următoarele:
a) să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere;
b)
să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate,
inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în
ţinuta de vară - verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale, criteriul specific nu se aplică pentru candidaţii de la Facultatea de Pompieri;
c)
să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel
puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de
învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care
nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
d) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;
Secțiunea IV - Documente necesare pentru recrutare
În vederea participării la concursul de admitere în instituţiile de
învăţământ, candidaţii parcurg următoarele etape premergătoare
desfăşurării concursului:
1. completează cererea-tip de înscriere la concurs (Anexa nr. 1) şi declaraţia prin care confirmă luarea la cunoştinţă despre condiţiile legale (Anexa nr. 2),
criteriile specifice, celelalte condiţii de organizare a concursului şi
măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora şi îşi
exprimă acordul pentru efectuarea verificărilor specifice;
2. depun la dosarul de recrutare, documentele necesare constituirii acestuia.
Pentru recrutare, fiecare candidat va depune la structura de resurse umane a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Anghel Saligny” al Județului Vrancea, un dosar plic cuprinzând următoarele documente:
a) cererea de înscriere (Anexa nr. 1) ;
b)
diploma de bacalaureat (copie) – pentru absolvenţii din seriile
anterioare sau adeverinţă care atestă absolvirea liceului cu diplomă de
bacalaureat (în care se menţionează media generală obţinută la
examenul de bacalaureat, mediile obţinute în anii de studiu, termenul de
valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma) pentru candidaţii care au absolvit în anul 2022;
c) foaia matricolă pentru clasele IX-XII / IX-XIII (copie);
d)
copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului
stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste
vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;
e) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţiei şi fiecărui copil;
f) copia certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
g) curriculum vitae – Anexa nr 4;
h) autobiografia (întocmită conform îndrumarului) – Anexa nr. 5;
i) tabelul nominal cu rudele candidatului – Anexa nr 6;
j) extras de pe cazierul judiciar/cazierul judiciar (consimțământul - Anexa nr. 3);
k)
1 fotografie color 9x12 cm (având scrise pe verso: numele, prenumele
tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și
codul numeric personal al acestuia);
l) adeverința medicală eliberată de medicul de familie (Anexa nr. 7);
m) consimțământul informat (Anexa nr. 8);
n)
adeverinţă medicală privind concluziile examinării medicale eliberată
de medicul de unitate (conform fişei medicală-tip de încadrare în
Ministerul Afacerilor Interne care se întocmește după proba scrisă);
o) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare (Anexa nr. 2);
p) documentele justificative pentru scutirea de la plata taxei de înscriere (dacă este cazul);
q)
documentele justificative pentru candidații care optează pentru
locurile alocate romilor/altor etnii sau locurile alocate celor
proveniți din sistemul de protecției socială (dacă este cazul, inclusiv
declarațiile prevăzute de Anexele nr. 3 și nr. 4 la Dispoziția DGMRU nr.
II/18716 din 15.07.2020 pentru modificarea Dispoziției DGMRU nr.
II/17953/2019 - disponibilă pe site-ul MAI);
r)
documentele justificative pentru candidații îndreptățiți să beneficieze
de prevederile Ordinului m.a.i. nr. 35/2014 privind măsurile de sprijin
acordate poliţiştilor încadraţi într-un grad de invaliditate şi
familiilor acestora, precum şi familiilor poliţiştilor decedaţi sau,
după caz ale Ordinului m.a.i.nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin
acordate personalului militar încadrat într-un grad de invaliditate sau
clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora,
precum şi familiilor personalului militar decedat, ambele cu
modificările și completările ulterioare (dacă este cazul);
Copiile documentelor prevăzute mai sus se certifică pentru conformitate
şi se semnează de persoana desemnată şi de candidat. Originalul
documentelor prezentate se restituie candidatului după certificare.
Documentele pot fi depuse şi în copie legalizată, situaţie în care activităţile prevăzute anterior nu se mai realizează.
Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu
sarcini de recrutare, pe baza consimţământului expres al candidatului.
Extrasul poate fi înlocuit şi de un certificat de cazier judiciar, în
termen de valabilitate, depus de candidat.
Adeverința medicală se completează de medicul de familie, iar
consimțământul informat se completează și se semnează de candidat în mod
lizibil și se depun la unitatea de recrutare.
Candidații etnici/minoritari care se înscriu pentru locurile alocate
distinct acestora declară pe propria răspundere apartenența la
etnia/minoritatea respectivă și depun în acest sens pentru dosarul de
recrutare o adeverință emisă de o organizaţie etnică/minoritară,
constituită potrivit legii.
Candidații care se înscriu pentru locurile alocate distinct
absolvenţilor cu diplomă de bacalaureat proveniţi din sistemul de
protecţie socială declară pe propria răspundere proveniența din sistemul
de protecţie socială și prezintă hotărârea comisiei pentru protecția
copilului sau după caz, a instanței de judecată privind stabilirea
măsurii plasamentului în condițiile Legii nr. 272/2004 privind protecţia
şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și
completările ulterioare – în original și în copie, copia conformă cu
originalul fiind depusă la dosarul de candidat.
Persoanele îndreptățite să beneficieze de prevederile Ordinului m.a.i.
nr. 35/2014 privind măsurile de sprijin acordate poliţiştilor încadraţi
într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum
şi familiilor poliţiştilor decedaţi sau, după caz ale Ordinului
m.a.i.nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului
militar încadrat într-un grad de invaliditate sau clasat apt limitat
pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor
personalului militar decedat, ambele cu modificările și completările
ulterioare, solicită, în scris, ministrului afacerilor interne
înmatricularea în instituțiile de învățământ ale MAI, în anul I de
studii, fără susținerea probei de verificare a cunoștințelor.
Persoanelor îndreptățite să beneficieze de prevederile Ordinului m.a.i.
nr. 35/2014 le sunt aplicabile prevederile art. 499 din Legea nr.
287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și
completările ulterioare, referitoare la sintagma „copil devenit major,
dacă se află în continuarea studiilor, până la terminarea acestora, dar
fără a depăși vârsta de 26 de ani” – sens în care depune la unitatea de
recrutare o adeverință care să ateste faptul că este în continuarea
studiilor.
După analiza realizată la nivelul Direcției Generale Management Resurse
Umane a MAI privind propunerea de înmatriculare, aceasta se prezintă
spre aprobare ministrului afacerilor interne. Aprobarea solicitării se
transmite Comisiei centrale de admitere pentru concursul de admitere în
instituțiile de învățământ ale MAI, în vederea informării
solicitantului, unității de recrutare și instituției de învățământ
pentru care optează acesta în sensul rezervării locului la admitere, în
situația promovării etapelor de recrutare și selecție prevăzute.
În vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun documentele solicitate până la data de 22 iulie 2022.
Secțiunea V - Susținerea probelor de concurs și evaluarea psihologică
Evaluarea psihologică a candidaților se realizează până la data de 13 iulie 2022,
în conformitate cu dispoziţia directorului Centrului de Psihosociologie
al MAI, potrivit planificării întocmite de către structurile cu
atribuții de recrutare. Candidații vor fi anunțați în timp util cu
privire la acest aspect.
Locațiile unde se desfășoară probele de concurs
Probele de concurs pentru candidații la Facultatea de Pompieri se susțin potrivit arondării la centrul de selecție de la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă "Pavel Zăgănescu" Boldești.
Susținerea probelor de admitere
Proba de evaluarea performanței fizice se susține în perioada 22-28 august 2022, iar proba de evaluare a cunoștințelor se susține în perioada 30 – 31 august 2022.
Repartizarea și planificarea pentru susținerea probelor de evaluarea performanței fizice și de evaluare a cunoștințelor
se realizează de către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și
sunt aduse la cunoștința candidaților, în timp util, prin postarea
acestora pe site-ul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan
Cuza”, precum și al centrului zonal de selecție.
În vederea susținerii probelor de admitere, candidații vor avea asupra
lor cartea de identitate/pașaportul, iar în cazul probei de evaluare a
performanței fizice și echipamentul sportiv necesar.
Rezultatele obținute de candidați se centralizează la Academia de
Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și se afișează pe site-ul instituției de
învățământ, în ordinea mediilor obținute la proba de evaluare a
cunoștințelor.
Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa admitere@academiadepolitie.ro, în perioada 1 – 2 septembrie 2022 și se soluționează la sediul Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”.
Secțiunea VI - Examinarea medicală
Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului
M.A.I. nr. 105/2020 pentru candidații care se încadrează în numărul de
locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a
mediilor obținute la proba scrisă, în perioada 6– 29 septembrie 2022.
Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” transmite unităților de
recrutare candidații care urmează să susțină examinarea medicală.
Compartimentul cu sarcini de recrutare informează candidații cu privire
la continuarea procedurilor de selecție și prezentarea la unitatea de
recrutare în vederea înmânării adresei prevăzute la art. 4 alin. (2) din
Anexa nr. 1 la Ordinul M.A.I. nr. 105/2020, precum și a copiei
adeverinței medicale eliberate de medicul de familie existente în
dosarul de recrutare.
Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” afișează,la finalul fiecărei
zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală,
succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de
admitere.
Secțiunea VII - Dispoziții finale
Cererea-tip de înscriere (Anexa nr. 1), declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare (Anexa nr. 2), adeverința medicală eliberată de medicul de familie (Anexa nr. 7), precum și consimțământul informat (Anexa nr. 8),
se pot descarca de pe site-ul oficial al Ministerului Afacerilor
Interne, al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” sau cel al
Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Anghel Saligny” al județului Vrancea.
Activitățile de recrutare și selecție încetează pentru candidații aflați în următoarele situații:
a) nu depun în termenul-limită stabilit dosarul de recrutare în volum complet;
b) încearcă sau fraudează, prin orice mijloace, activitatea de recrutare și selecție;
c) nu îndeplinesc în mod cumulativ condițiile și criteriile de recrutare și selecție.
În cazul în care identificarea situațiilor menționate se face după
încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obținut prin
concurs indiferent de anul de școlarizare în care se află.
Probele de verificare a cunoștințelor sunt cele stabilite prin
regulamentele/ dispozițiile/metodologiile de admitere, planificate
conform graficelor de concurs și aduse la cunoștința celor interesați
prin site-ul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”.
Prezentarea de înscrisuri false se pedepseşte conform legii şi atrage
după sine eliminarea din concurs a candidaților. În cazul în care
descoperirea falsului se face după încheierea admiterii, candidaţii
respectivi vor pierde locul obţinut prin fraudă.
Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în
ordinea descrescătoare a mediilor de admitere. Rezultatele finale ale
admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul
oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, până la data de 30 septembrie 2022.
Taxa de înscriere la concurs se achită, de către candidații declarați apt psihologic, în perioada 21 - 27 iulie 2022 (data operațiunii bancare), potrivit precizărilor publicate pe site-ul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, la secțiunea Admitere.
Candidații
scutiți de la plata taxei de înscriere depun documentele justificative
pentru scutirea de la plata taxei de înscriere la dosarul de recrutare.
Sunt scutiţi de plata taxei, conform Regulamentului concursului de admitere 2022 al Academiei de Poliției, candidaţii aflaţi într-una din situaţiile:
a) orfanii de unul sau de ambii părinţi;
b) cei care provin din casele de copii sau din plasament familial;
c) copiii personalului didactic sau didactic auxiliar, în activitate sau pensionaţi;
d) copiii personalului M.A.I., în activitate/ pensionat/ decedat;
e) candidații proveniți din sistemul de protecție socială.
Candidaţii declarați „admis” au obligaţia să depună, în vederea
înmatriculării, la începerea anului universitar, diploma de bacalaureat,
în original, la instituţia de învăţământ. Neprezentarea, în termenul
stabilit, a diplomei, în original, din vina exclusivă a candidatului,
conduce la neînmatricularea acestuia.
Pentru detalii suplimentare candidații se pot adresa inspectoratului
pentru situații de urgență „Anghel Saligny” al județului Vrancea cu
sediul în municipiul Focșani, str. Dornișoarei nr. 10, Telefon: 0237/611212 – interior 27013, 27111 sau pot consulta adresa de internet https://www.academiadepolitie.ro/admitere.
Anexele nr. 1 – 9 fac parte integrantă din prezentul anunț:
Anexa nr. 1 Cererea de înscriere la concurs;
Declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de
recrutare, a criteriilor specifice, condiții de organizare a
concursului;
Anexa nr. 3 Consimțământ solicitare cazier
Anexa nr. 4 Curriculum vitae – Europass
Anexa nr. 5 Îndrumarul pentru întocmirea autobiografiei
Anexa nr. 6 Tabelul nominal cu rudele candidatului
Anexa nr. 7 Model adeverință medicală
Anexa nr. 8 Consimțământ informat
Anexa nr. 9 Angajament instituții învățământ candidați admitere 2022
Mai multe informații pe http://www.isujvn.ro/ro-ro/49-prima-pagina/3205-anunt-privind-recrutarea-candidatilor-pentru-participarea-la-concursul-de-admitere-organizat-in-anul-2022-la-academia-de-politie-alexandru-ioan-cuza