Local

Concluziile vrânceanului Constantin Petrișor, după o discuție la Guvern despre infrastructura de transport rapid din Moldova

Ziarul de Vrancea
12 dec 2021 1656 vizualizări

Vrânceanul Constantin Petrișor a participat miercuri, 8 decembrie 2021, la o întâlnire a reprezentanților societății civile din Moldova cu președintele PSD Marcel Ciolacu și Viceprim-ministrul și Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu pe tematica dezvoltării infrastructurii de transport rapid din Moldova (Respectiv: A7, A8, A13, DX6.).

Citiți mai jos concluziile pe care le face publice Constantin Petrișor, un vrâncean implicat în probleme de interes public din Focșani sau din județ, absolvent al facultăților Cibernetică Economică și Electrotehnică.

Întâlnire oficială între reprezentanții societății civile din Moldova și Președintele PSD Marcel Ciolacu și Viceprim-ministrul și Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu pe tematica dezvoltării infrastructurii de transport rapid din Moldova.(Respectiv: A7, A8, A13, DX6.)

Miercuri 8 decembrie 2021 la Palatul Parlamentului a avut loc această întâlnire organizată la inițiativa Asociației Civice Împreună Pentru A8, la care s-au alăturat și Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei și Moldova Vrea Autostradă.

Din esicherul politic pe lângă cei doi reprezentanți ai PSD au participat și parlamentari din Iași și Neamț din toate partidele.

Urgența acestei întâlniri a fost determinată de lansarea în dezbatere publică de către Ministerul Transporturilor a ”Planului investițional pentru infrastructura de transport 2020-2030.”

http://mt.gov.ro/.../acte.../3647-hg03122021dgoit...

Nemulțumirile asociațiilor civice moldovene (ieșene) sunt legate de câteva aspecte foarte importante:

  • modul (considerat lipsit de obiectivitate) cum au fost calculate punctajele acestor proiecte;
  • modul (considerat tendențios, influențat politic, părtinitor și discriminatoriu) în care au fost alocați banii per proiecte;

  • lipsa transparenței în realizarea acestor evaluări și alocări de fonduri per proiecte;

  • termenul mult prea scurt de dezbatere publică a acestui plan fundamental în dezvoltarea țării și regiunilor;

  • lipsa prioritizării corecte a proiectelor;

  • subfinanțarea proiectelor din Moldova în favoarea altor proiecte din țară;

  • menținerea Moldovei în sărăcie ca și conseciinta a lipsei infrastructurii de transport rapid;

  • nemulțumiri legate de calitatea îndoielnică și întârzierea execuției studiilor de fezabiliate;

  • și multe alte detalii tehnice referitoare la cele 4 proiecte rutiere enumerate mai sus.

Ce s-a obținut în urma discuțiilor și a propunerilor asociațiilor civice:

  • Prelungirea termenului de dezbatere publică a acestui plan;
  • Realizarea unei comisii inter-ministeriale și din care să facă parte și membri ai societății civile pt evaluarea evoluției proiectelor, pentru eficientizarea procedurilor de lucru și rezolvarea rapidă a sincopelor, pt transparență și corectitudine;

  • Reluarea ședințelor de “progres” săptămânal sau la 2 săptămâni unde să poată participa și societatea civilă;

  • Reevalarea calculului punctajelor;

  • Reevaluarea propunerilor de finanțare în special pe proiectele aferente Moldovei;

A fost considerată de majoritatea participanților o întâlnire bună, constructivă, necesară și utilă și care sperăm să aibă și efecte în sensul dorit de regiunea noastră.

Personal am ridicat problema situației Drumurilor Expres DX6 (Focșani-Brăila “Milcovia Expres”) și DX7 (Buzău-Brăila și spre Galați “Muntenia Expres”) esențiale în zona noastră (Focșani-Galați).

De asemenea DX6 este absolut necesar pentru tranzitul întregii regiuni a Moldovei dar și Estul Transilvaniei spre Galați-Brăila-Constanța.

Mi s-a răspuns că se lucrează la ele iar în vara vor demara proceduri de licitație.

Din păcate din citirea planului investițional propus rezultă altceva. Se pare că se gândește în CNAIR altă soluție, o singură șosea mediană în locul celor 2, undeva între Rm Sărat și Brăila (DX3).

Ca și idee orașul Galați probabil are undeva peste jumătate din populație originară din restul Moldovei (veniți aici în anii 1960-70-80) și dacă luăm în calcul doar nevoia mobilității acestora spre locurile de origine și rezultă un trafic foarte mare!

Așa că subiectul trebuie urmărit de câți mai mulți dintre noi mai ales acum cât planul este în dezbatere și exprimată opinia.

E un subiect care ne interesează pe foarte mulți.

În același timp, o legătură rapidă cât mai bună între aceste orașe, Focșani-Galați poate genera un boom de dezvoltare în zona!

Altminteri Focșani va fi doar un oraș pe lângă care trece autostrada (și șansa dezvoltării) iar Galați un oraș izolat de partea de nord a țării și evident ținut în stagnare.

Cu respect.

Text informații + foto: contul de facebook Petrisor Constantin


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.