Local

Cinci oferte depuse pentru Drumul Expres Focșani – Brăila: Cel mai lung tronson de mare viteză într-un singur contract

Ziarul de Vrancea
12 ian 2025 1969 vizualizări

Un proiect major de infrastructură prinde contur în România, odată cu lansarea licitației pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila. Acest tronson de 73,5 km va lega Autostrada Moldovei (A7) de Podul peste Dunăre de la Brăila și mai departe de Drumul Expres Brăila – Galați, Tulcea și Constanța. Cu o valoare estimată la peste 5,3 miliarde de lei (aproximativ 1 miliard de euro), proiectul reprezintă o investiție strategică finanțată din fonduri europene.

Oferte și perspective

Conform hotnwes.ro Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit cinci oferte pentru acest proiect ambițios:

  1. WEBUILD SPA – Milano (Italia) – ofertant unic.
  2. Asocierea TRACE Group Hold (Bulgaria) – Tancrad – Citadina 98 – Add Global Design – Creative Road Design – Primacons Group SRL – Drum Asfalt – Olroad Construct.
  3. Asocierea SA&PE Construct (România) – Spedition UMB – Tehnostrade SRL – Arcada Company.
  4. Asocierea CONI (România) – Pimk – TQM Management.
  5. Asocierea DANLIN XXL (România) – Intertranscom Impex SRL – Groma Hold LTD.

Contractul presupune o perioadă de proiectare de șase luni, urmată de 36 de luni pentru execuția lucrărilor. După finalizare, drumul va deveni cel mai lung tronson de mare viteză construit în cadrul unui singur contract în România.

Specificații tehnice ale proiectului

Drumul Expres Focșani – Brăila include:

Evaluarea ofertei: Accent pe sustenabilitate și inovație

Pentru selecția antreprenorului, CNIR a introdus criterii moderne de evaluare, ce respectă obiectivele naționale privind incluziunea socială și protecția mediului. Oferta financiară are o pondere de 40%, iar componenta tehnică reprezintă 60%, cu factori precum:

Importanța strategică a proiectului

Legătura dintre Autostrada Moldovei și Podul peste Dunăre va transforma accesibilitatea regiunii, facilitând transportul de mărfuri și călători între Moldova, Muntenia și Dobrogea. Drumul expres va impulsiona economia locală, va reduce timpul de călătorie și va îmbunătăți siguranța rutieră.

Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a subliniat importanța proiectului citat de hotnews.ro:

Viitorul antreprenor va avea oportunitatea de a deschide circulația pe segmente funcționale independent. Am inclus în documentație criterii care să reflecte angajamentele României în domeniul dezvoltării durabile și inovării.”

Citiți și articolul publicat pe site-ul hotnews.ro accesînd titlul alăturat:Primul drum de mare viteză care va face legătura cu Podul de la Brăila: Cine vrea să construiască șoseaua care va costa 14 milioane de euro pe kilometru – HARTĂ INTERACTIVĂ


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.