Cinci oferte depuse pentru Drumul Expres Focșani – Brăila: Cel mai lung tronson de mare viteză într-un singur contract
Un proiect major de infrastructură prinde contur în România, odată cu lansarea licitației pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila. Acest tronson de 73,5 km va lega Autostrada Moldovei (A7) de Podul peste Dunăre de la Brăila și mai departe de Drumul Expres Brăila – Galați, Tulcea și Constanța. Cu o valoare estimată la peste 5,3 miliarde de lei (aproximativ 1 miliard de euro), proiectul reprezintă o investiție strategică finanțată din fonduri europene.
Oferte și perspective
Conform hotnwes.ro Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit cinci oferte pentru acest proiect ambițios:
- WEBUILD SPA – Milano (Italia) – ofertant unic.
- Asocierea TRACE Group Hold (Bulgaria) – Tancrad – Citadina 98 – Add Global Design – Creative Road Design – Primacons Group SRL – Drum Asfalt – Olroad Construct.
- Asocierea SA&PE Construct (România) – Spedition UMB – Tehnostrade SRL – Arcada Company.
- Asocierea CONI (România) – Pimk – TQM Management.
- Asocierea DANLIN XXL (România) – Intertranscom Impex SRL – Groma Hold LTD.
Contractul presupune o perioadă de proiectare de șase luni, urmată de 36 de luni pentru execuția lucrărilor. După finalizare, drumul va deveni cel mai lung tronson de mare viteză construit în cadrul unui singur contract în România.
Specificații tehnice ale proiectului
Drumul Expres Focșani – Brăila include:
- Lungime totală: 73,5 km.
- Drum de legătură: 2,2 km, conectând drumul expres cu DN2.
- Noduri rutiere: Șase, dintre care două proiectate la o viteză de 80 km/h.
- Lucrări de artă: 57 de poduri, pasaje și viaducte, inclusiv perdele forestiere.
- Dotări: Spații de servicii, parcări și un Centru de Întreținere și Coordonare.
Evaluarea ofertei: Accent pe sustenabilitate și inovație
Pentru selecția antreprenorului, CNIR a introdus criterii moderne de evaluare, ce respectă obiectivele naționale privind incluziunea socială și protecția mediului. Oferta financiară are o pondere de 40%, iar componenta tehnică reprezintă 60%, cu factori precum:
- 6% pentru creșterea incluziunii sociale (angajarea localnicilor, șomerilor, persoanelor cu dizabilități).
- 10% pentru utilizarea de materiale și utilaje sustenabile.
- 6% pentru implementarea Building Information Modelling (BIM), o tehnologie avansată de proiectare și gestionare.
Importanța strategică a proiectului
Legătura dintre Autostrada Moldovei și Podul peste Dunăre va transforma accesibilitatea regiunii, facilitând transportul de mărfuri și călători între Moldova, Muntenia și Dobrogea. Drumul expres va impulsiona economia locală, va reduce timpul de călătorie și va îmbunătăți siguranța rutieră.
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a subliniat importanța proiectului citat de hotnews.ro:
„Viitorul antreprenor va avea oportunitatea de a deschide circulația pe segmente funcționale independent. Am inclus în documentație criterii care să reflecte angajamentele României în domeniul dezvoltării durabile și inovării.”
Citiți și articolul publicat pe site-ul hotnews.ro accesînd titlul alăturat:Primul drum de mare viteză care va face legătura cu Podul de la Brăila: Cine vrea să construiască șoseaua care va costa 14 milioane de euro pe kilometru – HARTĂ INTERACTIVĂ