Local

Cel mai popular brand din lume la Focșani: Supreme se comercializează la tarabele din Hala Moldovei

Ionel Sclavone
1 mai 2019 10519 vizualizări

Unul dintre cele mai îndrăgite branduri de haine de stradă de pe mapamond se comercializează și la Focșani, în magazinele din Hala Moldovei sau pe tarabele din talciocul Obor. Lansat în 1994 la New York, de James Jebbia, Supreme – acesta este brandul - a devenit în câțiva ani un fenomen cultural. Logo-ul este simplu: un dreptunghi de culoare roșu aprins pe care Supreme apare scris cu fontul Futura, oblic, îngroșat. Fabricate doar în ediții limitate, purtate de celebrități, de la actori, muzicieni, artiști hip-hop, sportivi, produsele care poartă sigla Supreme fac ravagii printre tineri. În lume există doar 11 magazine Supreme, cel de-al doisprezecelea urmând să fie deschis anul acesta.

 

De ceva vreme, pe tarabele din Obor sau pe urmerașele din magazinele cu haine ieftine din Hala Moldovei au început să se vândă haine produse sub o etichetă nouă, Supreme. Tricourile, jachetele sau hanoracele Supreme de pe tarabele din Hala Moldovei și din Obor nu au nici o legătură cu cele similare, fabricate și vândute de James Jebbia. Sunt fake-uri, falsuri, importate din China și Turcia la pachet cu jeanșii L’evis, Lgg, pantofii Adibas sau PMUA ori bluzele NAIK.

Spre deosebire de celelalte, pe tarabele din Hala Moldovei sau din Obor, hainele cu eticheta roșie pe care stă scris, cu alb, Supreme nu sunt expuse la vedere, ci mai în spate, printre cele mai puțin căutate. Tarabagii nu le promovează pentru că nu li se pare interesant.  

Ca și cei mai mulți dintre cumpărători, comercianții habar n-au de unde vine numele brandului, ce reprezintă și, mai ales, pe ce comoară stau.

L-am întrebat pe unul dintre ei, din Hala Moldovei, după ce mi-a dat permisiunea să fotografiez o jachetă, dacă știe ce vinde și a ridicat din umeri. Când i-am spus că este unul dintre cele mai importante branduri de haine de stradă din lume, a devenit suspicios și mi-a interzis să mai fotografiez. A întrerupt orice discuție și s-a îndepărtat, cerându-mi să fac același lucru, dacă nu vreau să cumpăr nimic de la el.

Dacă ar fi știut că…  

Spre deosebire de Statele Unite, în Europa Supreme nu este marcă înregistrată astfel că falsificarea acesteia nu este sancționată de lege. De exemplu, în România, Supreme Group este numele unui grup de firme înființat de o familie de afaceriști libanezi, Jabra, care au activat în domeniul alimentar. Supreme Chocolat a produs, pentru prima dată, ciocolata Primola.

 

Povestea unui brand de succes

În 1994, James Jebbia a deschis în New York primul magazin Supreme, dedicat practicanților de skateboard. Inițial, aici se vindeau haine, pantofi și accesorii și skateboard-uri. În câțiva ani, brandul a crescut, devenind unul dintre cele mai populare din întreaga lume, dedicat culturii skateboarding, hip hop și rock.

Artiști hip hop, actori, muzicieni, sportivi și tot felul de alte celebrități, între care Shane Macgowan, Kate Moss, Prodigy, Slick Rick, Diddy, Lady Gaga, and David Blaine poartă Supreme. Mai mult, baschetbalistul JR Smith, una dintre vedetele NBA, și-a tatuat brandul pe gambă.

Fabricate în serie limitată și comercializate în doar 11 locații din întreaga lume, în New York (2), Paris, Londra, Los Angeles, Tokyo (3), Osaka, Nagoya și Fukuoka, hainele și accesoriile Supreme sunt foarte căutate de tineri. La fiecare lansare, magazinele sunt luate cu asalt, cozile întinzându-se pe kilometri întregi.

Noile linii de produse Supreme lansate în ediții limitate sunt renumite pentru că se vând în timp record. Pe cale de consecință, pantofii, îmbrăcămintea și accesoriile Supreme se re-vând pe scară largă pe piața secundară, la prețuri de câteva ori mai mari decât cele inițiale.

Activitatea brandului s-a difversificat atât de mult încât, în prezent Supreme nu mai comercializează doar haine și accesorii ci si o gamă de unelte, de la clești, toporiști, bricege, răngi, lacăte, genți, până la cărămizi.

 

Foarte atrăgător pentru falsificatori

Odată ce a devenit unul dintre cele mai popualare mărci de haine de stradă din lume – streetwear – Supreme a inițiat colaborări cu designeri și cu alte companii celebre precum Jean Paul Gaultier, Swarovski, Nike, North Face, Vans, Converse, Adidas. În 2017, Supreme a început să colaboreze cu celebra marcă de lux Louis Vuitton.

Fiind un brand foarte popular, Supreme este foarte vizat de falsificatori care comercializează produse sub acest brand peste tot, inclusiv la Focșani. Pentru că Supreme nu poate fi înregistrat ca marcă în Europa și, cu atât mai puțin în China, au apărut și numeroase magazine Supreme fake în care se vând produse contrafăcute. Cele mai multe sunt în China dar și în Europa.

În China, falsificatorii au mers până acolo încât nu s-au limitat doar să copie logo-ul, să realizeze imitații perfecte sau să deschidă magazine fake. Au mers până acolo încât au organizat un fals spectacol de modă sub titulatura Supreme la care au angajat și un James Jebbia fake, un tip de culoare care nu seamănă nici pe departe cu adevăratul James Jebbia.

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.