Când Covid-ul arde în toată țara, Oprișan își comandă filme de propagandă de 30.000 de euro!
În vreme ce epidemia de coronavirus se răspândește cu rapiditate în toată țara, baronul Marian Oprișan, PSD, are grijă de propria imagine. Dar nu se piaptănă în oglindă, precum baba din zicala cu țara care arde ci își comandă filme de propagandă pentru care plătește în jur de 30.000 de euro! Cu atât mai mult cu cât este și un an electoral. În urmă cu câtva timp, Consiliul Județean a achiziționat, de la firma de casă, Caspro Publicitate, servicii de promovare web, pe Facebook și Google, pentru 4.000 de lei pe lună.
Consiliul Județean Vrancea, condus de Marian Oprișan, va plăti 130.000 de lei, sumă la care se adaugă TVA, unei firme din București, să realizeze „materiale de prezentare” video pe parcursul unui an calendaristic. Conform obiceiului, contractul a fost atribuit prin încredințare directă, fără să fie organizată o licitație publică. Potrivit anunțului publicat pe portalul de achiziții publice, SICAP, materialele vor fi catalogate pe patru secțiuni, menite să scoată în evidență marile realizări ale lui Oprișan: investiții, turism și economie, evenimente, istorie și tradiții.
„Realizarea acestor materiale video de prezentare ale Judeţului Vrancea se vor realiza pe parcursul unui an calendaristic, pentru a putea surprinde judeţul Vrancea şi atracţiile sale turistice în cele patru anotimpuri ale anului. Materialul video reprezentând filmul de prezentare a judeţului Vrancea va fi înglobat într-o structura care să scoată în evidenta urmatoarele componente : 1. Investiţii 2. Turism şi Economie 3.Evenimente 4.Istorie şi Tradiţie”, se arată în anunțul postat de Consiliul Județean.
Firma contractată pentru aceste servicii se numește Sfinx Film SRL și este administrată de Radu Tora, un fost jurnalist craiovean. Potrivit descrierii de pe portalul de achiziții, Sfinx Film SRL este specializată în realizarea de arhive video-foto, pentru municipii, județe sau regiuni, cu imagini ale celor mai importante obiective turistice, culturale, obiceiuri, tradiții etc.
Firma patronată de Radu Tora a lucrat, în trecut, și pentru Lia Olguța Vasilescu, pe vremea când aceasta conducea Primăria Craiova. Potrivit presei craiovene, Sfinx Film a fost angajată pentru realizarea unui film de prezentare. La momentul prezentării, producția a stârnit un adevărat scandal al nivel local deoarece a omis unul dintre obiectivele cele mai importante ale urbei, Teatrul Național, cu al cărui director se afla în conflict Olguța Vasilescu.
Promovare pe Facebook de 10.000 de euro
De curând, Consiliul Județean a contractat firma de casă, Caspro Publicitate, atribuindu-i un contract de promovare a imaginii pe Facebook și pe Google. Ca și în cazul materialelor de prezentare, angajamentul a fost semnat pentru 10.000 de euro, la care se adaugă TVA și se va derula pe parcursul a 12 luni, de-a lungul acestui an electoral.
Reprezentanții Consiliului Județean Vrancea au susținut, în anunțul de atribuire a contractului, că promovarea este necesară pentru a asigura transparența decizională și pentru a face cunoscută cetățenilor activitatea pe care o desfășoară instituția.
În cadrul Consiliului Județean funcționează un birou de presă și un compartiment informatic care ar putea să se ocupe de promovarea instituției pe Facebook și pe Google. Cu atât mai mult cu cât acest tip de promovare este la îndemâna oricui și nu necesită o pregătire specială.
„Problema” este că Facebook și Google emit facturi și situații detaliate pentru fiecare postare promovată astfel că oricine, în orice moment, poate vedea cum s-au cheltuit banii și cât de eficiente au fost serviciile.
În ciuda celor aproape 10.000 de euro plătiți celor de la Caspro, pentru promovare, mesajele publicate de Consiliul Județean nu depășesc decât foarte rar peste 200 de aprecieri. În schimb, fără nici o legătură probabil, doar pentru că este foarte popular, contul de politician al baronului Marian Oprișan înflorește. Postările sale se bucură de un număr dublu de aprecieri și de distribuiri.