Local

Bugetul local al municipiului Adjud pentru anul 2020 - în dezbatere publică

Ziarul de Vrancea
12 feb 2020 1455 vizualizări

 Luni, 10 februarie 2020, începând cu ora 15:00, în sala mică a Casei de Cultură  ”Tudor Vornicu”, Primăria Municipiului Adjud a organizat din oficiu o dezbatere publică având ca temă proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului general de venituri și cheltuieli al unității administrativ teritoriale Adjud pentru anul 2020 – inițiativa primarului, proiect aflat în transparență din data de 23.01.2020.

    În deschiderea dezbaterii publice, primarul municipiului Adjud, Constantin Armencea, a ținut să precizeze faptul că bugetul UAT Adjud pentru anul 2020 este unul dintre cele mai echilibrate bugete din ultimii 20 de ani, cu un total de venituri la bugetul local de 48.557 mii lei (din care pentru secțiunea de funcționare suma de 29.320 mii lei și pentru secțiunea cheltuielilor de dezvoltare suma de 19.237 mii lei). Sumei de 48.557 mii lei se adaugă excedentul din anii precedenți, în valoare de 2031,187 mii lei. Cheltuielile previzionate în bugetul local al UAT Adjud pentru anul 2020 au un cuantum de 49.758 mii lei (din care 29.320 mii lei sunt destinați funcționării, dezvoltării fiindu-i atribuită o sumă totală de 20.438 mii lei).

    Intenționăm să votăm bugetul în ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Adjud din 27 februarie 2020 și faptul că are loc această dezbatere publică nu înseamnă că, începând de astăzi, nu vom mai accepta recomandări din partea cetățenilor, ci dimpotrivă. Așteptăm în continuare recomandări scrise, până în pre-ziua ședinței de consiliu și suntem deschiși la orice idee venită din partea cetățenilor, a mai adăugat edilul.

    Prezentarea Bugetului General de Venituri și Cheltuieli al Municipiului Adjud pentru anul 2020 a fost urmată de interpelările celor prezenți la dezbatere.

    Dintre proiectele majore aflate pe lista de investiții cu finanțare de la bugetul local pentru anul 2020 enumerăm:

        finalizarea realizării Planului Urbanistic General al municipiului Adjud

        cofinanțarea, în valoare de 699.500lei, a extinderii și modernizării sistemului de apă și canalizare în județul Vranceaqua, etapa a II-a

        înființarea sistemului de distribuție a gazelor naturale în Adjudul Vechi

        extinderea rețelei de alimentare cu energie electrică din cartierul Boșcani și din str. Primăverii

        reabilitarea și modernizarea pieței agroalimentare din Adjud

        reabilitarea trotuarelor de pe str. Siret

        dirigenție de șantier pentru lucrările de intervenție pentru creșterea performanței energetice la blocurile 31, 72 și 92

        modernizarea infrastructurii stradale din cartierul Adjud Nord, lucrări de intervenție pentru creșterea performanței energetice a clădirilor în care funcționează Casa de Cultură ”Tudor Vornicu”, Biblioteca Municipală, Colegiul Național ”Emil Botta”

        construirea unui monument, în zona Casei de Cultură, pe care va fi montată placa comemorativă a eroilor adjudeni căzuți în primul război mondial. Placa din marmură ce poartă numele eroilor căzuți la datorie este montată, în acest moment, pe un perete exterior al Casei de Cultură ”Tudor Vornicu” iar lucrările de intervenție privind creșterea performanței energetice a clădirii obligă la relocarea monumentului.

        servicii de dirigenție sau asistență tehnică pentru diverse clădiri ale instituțiilor de învățămând sau de cultură din municipiu, aflate în administrarea UAT Adjud.

    De asemenea, parte a excedentului bugetar din anii precedenți, repartizat bugetului pentru 2020, va fi investit în locuri de joacă moderne care vor fi amplasate în parcurile din municipiu.

 Deoarece în spațiul public a apărut informația conform căreia sintagma ”cheltuieli de funcționare” presupune doar cheltuielile salariale ale personalului din cadrul Primăriei Municipiului Adjud, comunicăm și pe această cale contribuabililor adjudeni că secțiunea de funcționare din cadrul bugetului anual este partea de bază, obligatorie, a unui buget local, care cuprinde veniturile necesare acoperirii cheltuielilor curente pentru realizarea atribuțiilor și competențelor stabilite prin lege, specifice fiecărei unități administrativ teritoriale precum: cheltuielile cu personalul (salariile angajaților Primăriei Municipiului Adjud și salariile angajaților unităților subordonate acesteia), iluminatul public, plata polițelor de asigurare a clădirilor de locuințe din fondul locativ, carburanți, lucrări de întreținere a tuturor clădirilor aflate în administrare (grădinițe, școli, colegii, bibliotecă, casă de cultură, sediu primărie, etc.), carburanți, tarife poștale, furnituri, birotică și papetărie necesare funcționării instituției, utilitățile necesare funcționării instituției în sediul actual, servicii de telefonie, burse școlare, aniversare 50 de ani de căsătorie, cheltuieli de judecată, chirii spații, etc.

    Până la următoarea ședință de Consiliu Local, ce va avea loc în data de 27 februarie 2020, Primăria Municipiului Adjud așteaptă sugestiile societății civile. Propunerile făcute urmează să fie analizate și se vor putea regăsi în forma finală a proiectului ce va fi supus votului în ședința de consiliu.

Sursa:adjud.ro

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.