Local

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Vrancea - Bilanțul de activitate pe anul 2018

Ziarul de Vrancea
28 ian 2019 507 vizualizări

Hotărârile adoptate şi activităţile întreprinse de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea în anul 2018 au vizat, pe de o parte, creşterea gradului de siguranţă a populaţiei judeţului în cazul manifestării situaţiilor de urgenţă, prin desfăşurarea de acţiuni preventive având drept scop reducerea riscului la dezastre şi crearea mentalităţii proactive a societăţii civile privind răspunsul şi comportamentul de urmat în cazul producerii dezastrelor, iar pe de altă parte, creşterea eficienţei acţiunilor de intervenţie în situaţii de urgenţă, prin aplicarea prevederilor cuprinse în Concepţia Unică de Intervenţie în Situaţii de Urgenţă și implicarea resurselor cuprinse în registrul de capabilități.

De asemenea, alte aspecte de consemnat în activitatea desfăşurată de comitet în anul 2018 au vizat gestionarea efectivă a situaţilor de urgenţă manifestate şi acordarea sprijinului necesar populaţiei afectate de manifestarea tipurilor de risc specifici.                                                                                                                               

Pentru atingerea obiectivelor propuse, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea, prin intermediul instituţiilor care asigură funcţii de sprijin, grupurilor de suport tehnic, Centrului Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției, Centrului operaţional judeţean şi al Secretariatului tehnic permanent, a monitorizat permanent evoluţia factorilor de risc specifici judeţului Vrancea, precum şi a situaţiilor de urgenţă manifestate. Concomitent s-a asigurat prelucrarea tuturor informaţiilor şi datelor furnizate de comitetele locale pentru situaţii de urgenţă sau alte instituţii specializate, precum şi impunerea măsurilor specifice pentru completarea bazei de date cu privire la efectele situaţiilor de urgenţă, tipurile de risc ce pot afecta judeţul Vrancea, acţiunile întreprinse, întrebuinţarea forţelor şi mijloacelor pentru protecţia populaţiei, reducerea pierderilor materiale, evaluarea pagubelor şi revenirea la starea de normalitate.

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea şi-a desfăşurat activitatea, în principal, cu respectarea prevederilor O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completările ulterioare, a H.G. nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă, a hotărârilor Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, precum şi în baza Planului de activitate al comitetului pe anul 2018, aprobat prin hotărârea nr. 6 din 29.01.2018.

CAPITOLUL I     

MĂSURI, ACŢIUNI ŞI ACTIVITĂŢI PREVENTIVE, DE INTERVENŢIE ŞI  REABILITARE A ZONELOR AFECTATE

În scopul asigurării unui management unitar al situaţiilor de urgenţă sau al stărilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţă, în anul 2018, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea s-a întrunit în 31 şedinţe, dintre care 2 ordinare şi 29 extraordinare.

Problematica dezbătută în cadrul şedinţelor comitetului a vizat, în principal, asigurarea unui management unitar şi o gestionare corespunzătoare a tuturor situaţiilor de urgenţă generate de manifestarea fenomenelor meteorologice extreme specifice perioadei de iarnă, a alunecărilor de teren, inundaţiilor şi fenomenelor meteorologice periculoase care s-au produs pe raza judeţului Vrancea.

Principalele tipuri de risc gestionate de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea, pe parcursul anului 2018, au fost:

            Alunecările de teren şi fenomenele meteorologice periculoase au produs pagube la nivelul unor unităţi administrativ teritoriale ceea ce a determinat înaintarea de rapoarte operative, iar în baza acestora comisiile mixte numite prin Ordin al Prefectului s-au deplasat în teren, ocazie cu care au fost încheiate 61 procese verbale  privind constatarea şi evaluarea pagubelor la nivelul UAT Odobeşti, Andreiaşu de Jos, Bălești, Bârsești, Boghești, Broșteni, Chiojdeni, Dumitreşti, Gura Caliţei, Jitia, Mera, Nereju, Nistoreşti, Poiana Cristei, Urechești, Pufești, Reghiu, Ruginești, Spulber, Tătăranu, Valea Sării, Vânători, Slobozia Bradului, Odobești, Vrâncioaia, Fitionești, Ploscuțeni, Cârligele, Panciu.

Constatările comisiilor mixte de validare a pagubelor, precum şi procesele verbale de calamitate şi fişele de identificare întocmite de administratorii de obiective afectate au stat la baza întocmirii a șase rapoarte de sinteză privind apărarea împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase, accidentelor la construcţiile hidrotehnice şi poluării accidentale în judeţul Vrancea şi cinci rapoarte de sinteză privind pagubele înregistrate la nivelul judeţului Vrancea ca urmare a alunecărilor de teren.

Conform celor înscrise în rapoartele de sinteză au fost afectate de fenomene meteorologice periculoase  12 case; 3 gospodării inundate; 4 anexe gospodărești avariate; 3 poduri distruse; 12 poduri avariate; 86 podeţe; 16 punți pietonale; 0,15 km drumuri naționale; 35,121 km drumuri judeţene; 143,481 km drumuri comunale (din care 0,15 km distruse); 183,915 km străzi/ulițe (din care 3,1 km distruse); 71 km drum forestier; 918,34 ha teren arabil; 0,5 ha teren agricol; 65 stupi de albine; 1,965 km  rețele alimentare cu apă; 37 construcţii hidrotehnice; 1 lucrare hidrotehnică;  iar valoarea totală estimativă a pagubelor  ridicându-se la suma totală de aproximativ 58.587,406 mii lei.

Totodată, ploile înregistrate în primăvara anului 2018 au generat alunecări de teren, acestea din urmă producând pagube însemnate la nivelul mai multor unităţi administrativ teritoriale.

Pe fondul manifestării acestui tip de risc au fost afectate: 20 case (din care 6 distruse); 2,405 km drumuri judeţene; 4,326  km drumuri comunale; 0,15 km reţea de alimentare cu apă; 11,949 km drumuri sătești; 1 punte pietonală; 7,8 km drum forestier și 1 construcție  hidrotehnică  iar valoarea totală estimativă a pagubelor ridicându-se la suma totală de aproximativ 37.025,0062 mii lei.

Pentru îndepărtarea efectelor tipurilor de risc manifestate, instituţiile care asigură funcţii de sprijin în cadrul comitetului au acţionat, pe timpul manifestării situaţiilor de urgenţă, cu forţe şi mijloace specifice în conformitate cu prevederile hotărârilor adoptate în cadrul C.J.S.U. Vrancea, la solicitarea preşedintelui comitetului şi în baza planurilor judeţene de apărare, a celor de intervenţii şi cooperare, sau conform planurilor de măsuri specifice.

În cadrul şedinţelor au fost prezentate şi dezbătute planurile de acţiune, intervenţie sau cele prevăzute de legislaţia în vigoare în domeniul situaţiilor de urgenţă, acestea fiind întocmite sau, după caz, actualizate prin grija instituţiilor judeţene care asigură funcţii de sprijin în cadrul comitetului şi a secretariatului tehnic permanent. În perioada supusă evaluării au fost aprobate următoarele planuri:

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.