Local

Betonul a început să crape, Parcarea din Eroilor n-a rezistat nici până la inaugurare

Ionel Sclavone
10 iul 2017 1952 vizualizări

Betonul turnat în parcarea din strada Eroilor, în spatele complexului comercial Milcovul a început să crape deși, lucrarea nici măcar n-a fost inaugurată. Până la tăierea panglicii, care ar trebui să aibă loc pe 25 iulie, constructorul mai are de turnat stratul de asfalt. Mai multe porțiuni au cedat ceea ce indică ori folosirea unei tehnologii greșite ori a unor materiale de construcție de proastă calitate. Porțiunile sparte au fost refăcute rapid de muncitori, însă riscul ca situația să se repete și pe viitor nu este exclus. Parcarea de pe strada Eroilor este modernizată de o asociere de firme formată din Dedal Bahamat SRL, NS Consart SRL Jariștea și AG Grup Instal SRL din Focșani. Licitată pentru 1.086.030 de lei, lucrarea va ajunge să coste, într-un final, 1.364.802 lei la care se adaugă TVA, mai mult decât valoarea estimată.

Parcarea, de pe strada Eroilor a început să se degradeze deși lucrarea nici măcar nu a fost recepționată. Platforma betonată amenajată de Dedal Bahamat SRL în spatele complexului comercial Milcovul, pe strada Eroilor a costat, până în prezent, 1.364.802 lei la care se adaugă TVA. Lucrarea n-a rezistat, însă, nici măcar până la tăierea panglicii inaugurale, care ar fi trebuit să aibă loc, conform declarației primarului Cristi Misăilă, la finalul lunii, pe 25 iulie.

Mai multe porțiuni au cedat, din cauza traficului sau a căldurii, fapt ce indică ori folosirea unor materiale de construcții de proastă calitate, ori o execuție superficială. Crăpăturile de pe suprafața betonată au fost reparate lucrătorii firmei de construcție, în acest week-end și au fost acoperite cu folie de plastic ca să nu fie observate de trecători.

Dacă execuția a fost superficială sau dacă materialele folosite au fost proaste din punct de vedere al calității, există, însă, riscul ca situația să se repete. Mai devreme sau mai târziu, fisurile ar putea apărea și în alte zone și ar fi mult mai grav dacă s-ar întâmpla după ce constructorul va turna straturile de asfalt.

 

Costurile lucrării au depășit valoarea estimată

 

Contractul pentru reabilitarea parcării din strada Eroilor a fost scos la licitație de Direcția Dezvoltare Servicii Publice anul trecut, pe 5 august la un preț estimate de 1.178.333 lei, la care se adaugă TVA. Criteriul de atribuire a fost prețul cel mai scăzut iar durata de execuție a fost stabilită la trei luni de la emiterea ordinelor de începere a lucrărilor.

Licitația a fost câștigată de asocierea formată din firmele Dedal Bahamat SRL din Galați, NS Consart 96 SRL din Jariștea și AG Grup Instal SRL din Focșani, toate trei firme abonate la contractele publice din județ. Oferta depusă de cei trei, cu care au câștigat, a fost de 1.086.030 de lei la care se adaugă TVA.

Lucrările au început în septembrie 2016 și ar fi trebuit să se încheie înainte de Crăciunul trecut, pe 22 decembrie. Ofertanții n-au respectat caietul de sarcini și nici contractul pe care au fost angajați, execuția prelungindu-se de la trei luni la aproape un an.

Prețul a fost a fost suplimentat cu încă 278.772 lei, ceea ce reprezintă 25% din valoarea licitată. Dacă nu vor mai exista alte suplimentări de fonduri și va fi respectat termenul de recepție stabilit, parcarea din strada Eroilor va ajunge să coste 1.364.802 lei la care se adaugă TVA, peste valoarea estimată inițial, la organizarea procedurii de achiziție.

De altfel, suplimentarea prețurilor contractelor la investițiile din Focșani a devenit o practică obișnuită pentru Primărie și pentru instituțiile din subordine. S-a mpământenit pe vremea administrației PSD condusă de Decebal Bacinschi  și se perpetuează, după cum se vede, și în mandatul lui Cristi Misăilă. Așa au fost umflate costurile de execuție, peste ceea ce au licitat ofertanții câștigători, la aproape toate lucrările realizate din fonduri europene.

 

O parcare cu 129 de locuri

 

Reabilitarea parcării din strada Eroilor presupune, conform documentației tehnice, o serie de lucrări complexe, de refacere a spațiului carosabil, a aleilor pietonale, amenajarea unor spații verzi precum și de reabilitare a sistemului de iluminat public.

Refacerea zonei carosabile constă în amenajarea unei platforme betonate peste care urmează să se toarne îmbrăcăminte asfaltică. Dupa se va trece la trasarea locurilor destinate automobilelor, cu vopsea reflectorizantă de culoare galbenă. La final, suprafața destinată circulației vehiculelor va fi separată de aleile pietonale cât și de spațiile verzi prin șiruri de borduri de beton care vor măsura în 436 metri liniari. 

Trotuarele vor fi executate din dale groase de 6 centimetri, montate pe un pat de nisip ce va fi așternut pe o pernă de balast compactat cu grosime de 25 de cm. Astfel vor fi restaurate peste 1.029 de metri pătrați de alei pietonale. Ca imbunătățire adusă zonei, prin proiect s-a stabilit înlocuirea stâlpilor de iluminat cu unii din oțel galvanizat destinați spațiilor publice, care vor fi conectați la rețeaua electrică a orașului.

Într-un final vor fi realizate 129 locuri de parcare care vor fi utilizate de posesorii de autovehicule care locuiesc în zonă precum și de persoanelor aflate în tranzit.

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.