Autostrada A7 înaintează spre Vrancea: Lotul 2 Ploiești – Buzău ar putea fi deschis circulației vineri
După mai multe amânări, tronsonul Mizil – Pietroasele (28,35 km) al Autostrăzii Moldovei, finanțat prin PNRR, este gata de inaugurare. Oficialii CNAIR dau asigurări că până la sfârșitul lunii noiembrie se va circula neîntrerupt de la Ploiești până la Focșani.
Vești îmbucurătoare pentru șoferii din Vrancea și întreaga Moldovă: Lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, cu o lungime de 28,35 kilometri, ar putea fi dat în trafic vineri după-amiază, potrivit unui anunț făcut pentru Economica.net de Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„Recepția lucrărilor va avea loc vineri dimineață, iar după-amiază intenționăm să deschidem circulația pe lotul 2 Mizil – Pietroasele/Stâlpu. Dinspre Buzău spre București se va face încărcarea pe lotul turcilor, iar dinspre București spre Buzău descărcarea se va face la kilometrul 52”, a explicat reprezentantul CNAIR.
Șerbănescu a subliniat că niciun kilometru de autostradă nu va rămâne „muzeu”, iar circulația se va deschide treptat, pe măsură ce segmentele sunt finalizate. În plus, oficialul a anunțat că până la sfârșitul lunii noiembrie 2025 se va putea circula cap – coadă pe A7, de la Ploiești până la Focșani, o veste așteptată de toți moldovenii.
Lotul 2, între întârzieri și remedieri tehnice
Tronsonul Mizil – Pietroasele, executat de asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC, face parte din Autostrada Moldovei A7 Ploiești – Pașcani, finanțată prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Contractul, în valoare de 1,25 miliarde de lei (fără TVA), are o durată de 20 de luni, cu ordin de începere emis pe 12 august 2022.
Deși lucrările sunt finalizate în proporție de 99%, deschiderea traficului a fost amânată în repetate rânduri din cauza unor probleme tehnice la structurile de rezistență, în special la podul de la kilometrul 38 peste râul Sărata, considerat cel mai complex obiectiv de pe tronson.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, explica anterior că, după identificarea unor suduri neconforme, au fost efectuate consolidări cu eclise și șuruburi de înaltă rezistență, iar pentru o evaluare obiectivă a fost adus un expert tehnic internațional.
„Au fost realizate teste dinamice și statice cu rezultate bune, dar, pentru a asigura durabilitatea podului, s-au aplicat soluții suplimentare de consolidare. După finalizarea acestor lucrări, se va efectua un nou set de teste statice folosind o tehnologie diferită”, a precizat oficialul.
Lucrările de remediere la podul de la km 38 au fost reluate în 19 august 2025, iar în prezent se află la ultimele verificări.
Autostrada Moldovei – o legătură vitală pentru Vrancea
Deschiderea circulației pe lotul 2 Mizil – Pietroasele reprezintă un pas decisiv spre extinderea Autostrăzii Moldovei (A7) până la Focșani, unde lucrările pe mai multe tronsoane sunt deja în derulare.
Odată finalizată porțiunea Ploiești – Focșani, traficul rutier se va fluidiza semnificativ între Muntenia și Moldova, reducând timpul de deplasare între București, Buzău și Vrancea cu cel puțin 40 de minute.
Pentru județul Vrancea, A7 este o investiție strategică care va schimba dinamica economică a regiunii. Conectarea rapidă la coridorul rutier european va:
-
stimula investițiile industriale și logistice în zona Focșani – Mărășești;
-
oferi un acces mai eficient către porturile Galați și Constanța;
-
spori atractivitatea turistică a zonei de sud a Carpaților de Curbură;
-
reduce costurile de transport pentru producătorii locali.
În plus, proiectul are o puternică dimensiune socială: va crește siguranța rutieră, va reduce emisiile de CO₂ și va conecta mai bine comunitățile din Moldova de infrastructura națională și europeană.
O autostradă așteptată de întreaga regiune
Autostrada A7 Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani este unul dintre cele mai ample proiecte finanțate prin PNRR, având o lungime totală de peste 320 de kilometri. Ea va deveni coloana vertebrală rutieră a Moldovei, contribuind la reducerea decalajelor de dezvoltare față de celelalte regiuni ale țării.
Dacă promisiunea CNAIR se va respecta, în doar câteva săptămâni șoferii din Vrancea vor putea ajunge de la Focșani la București pe autostradă, un vis transformat treptat în realitate după decenii de așteptare.












