Autostrada A7 Buzău – Focșani: Firma românească UMB, a lui Dorinel Umbrărescu desemnată câștigătoare pe două dintre loturi
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat joi, 4 august, firma românească UMB Tehnostrade câștigătoarea licitației pentru execuția lucrărilor la lotul 1 Buzău – Vadu Pașii (4,6 km) și lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani (10,94 km) din „Autostrada Moldovei”.
Valoarea ofertelor este de 689 milioane lei fără TVA pentru lotul 1, respectiv 763 milioane lei fără TVA pentru lotul 4. Garanția lucrărilor este de 10 ani.
Dacă nu vor fi depuse contestații în următoarele 10 zile, CNAIR va putea semna contractul. Termenul de execuție a lucrărilor este de 20 luni, de la data emiterii ordinului de începere.
Autostrada Moldovei
Autostrada Moldovei va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în 2026.
Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km de drum de mare viteză, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, acestea fiind în faza de proiectare.
Stadiul A7 Ploiești – Pașcani
Ploiești – Buzău: Este împărțit în trei loturi. Pentru lotul 2 a fost emis ordinul de începere a lucrărilor, iar pe lotul 1 a fost semnat contractul cu italienii de la Impresa Pizzarotti. Desemnarea câștigătorului pe lotul 3 a fost atacată în instanță iar CNAIR trebuie să reevalueze ofertele.
Buzău – Focșani: A fost desemnat câștigătorul pe loturile 1 și 4. Pentru loturile 2 și 3 compania de drumuri nu a finalizat evaluarea ofertelor.
Focșani – Bacău: Au fost lansate licitațiile pentru execuția lucrărilor, termenul de depunere a ofertelor fiind 22 septembrie 2022.
Bacău – Pașcani: Au fost lansate licitațiile pentru execuția lucrărilor.
Autostrada Buzău – Focșani are o lungime de 82,44 km și se împarte în 4 loturi distincte:
➡ Lotul 1 – Buzău (Autostrada Ploiești – Buzău) și Vadu Pasii (Drum de legătură către DN 2) – lungime 4,60 km (km 0+000 – km 4+600);
➡ Lotul 2 – Vadu Pasii (Drum de legătură către DN 2) – Râmnicu Sărat (DN 22) – lungime 30,80 km (km 4+600 – km 35+400);
➡ Lotul 3 – Râmnicu Sărat (DN 22) – Mândrești Munteni (DN 23) – lungime 36,10 km (km 35+400 – km 71+500);
➡ Lotul 4 –Mândrești Munteni (DN 23) – Focșani Nord (DN 2) – lungime 10,94 km (km 71+500 – km 82+440).
Traseul Autostrăzii Buzău – Focșani începe din dreptul Municipiului Buzău (km 0+000 – km 45+460 sector aferent județului Buzău) și se termină în apropierea Municipiului Focșani (km 45+460 – km 82+440 sector aferent județului Vrancea).
Proiectul cuprinde inclusiv realizarea unei variante de ocolire pentru Municipiul Focșani, în zona de Est, între DN 2 si DN 2D.
Traseul autostrăzii va traversa teritoriile administrative ale județelor Buzău și Vrancea și va tranzita 16 localități.
-
În județul Buzău: Municipiul Buzău, Comuna Vadu Pașii, Comuna Cochirleanca, Comuna Ziduri, Comuna Valea Râmnicului, Comuna Râmnicelu, Municipiul Râmnicu Sărat.
În județul Vrancea: Comuna Sihlea, Comuna Gugești, Comuna Slobozia Ciorăști, Comuna Milcovul, Comuna Răstoaca, Comuna Vânători, Comuna Câmpineanca, Orasul Odobești, Municipiul Focșani.
-
Stabilirea traseului și a soluțiilor tehnice din Studiul de Fezabilitate s-au fundamentat pe un Studiu geotehnic, în cadrul căruia au fost realizate 767 de foraje geotehnice cu adâncimi cuprinse între 6 m și 35 m, însumând un total de 9717 metri liniari de foraj. Tot în cadrul Studiului geotehnic au fost realizate 89 de profile geofizice de tipul tomografiilor geoelectrice și 120 profile geofizice de tip seismic (MASW).
Indicatori tehnico-economici Autostrada Buzău – Focșani:
Lungime: 82.44 km
Poduri/Pasaje/Viaducte: 41
-
Noduri rutiere: 6 (cu o lungime a bretelelor de aproximativ 38 km)
-
Sisteme I.T.S
-
Drumuri de întreținere stg./dr. (pe toată lungimea autostrăzii, cu o lățime de 3.5 m)
-
Parcări/Parcări securizate: 2. Acestea vor fi dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilități.Au fost prevăzute spații comerciale disponibile pentru concesionare: magazin, restaurant, benzinărie, service auto, hotel.
-
Parcări de scurtă durată
-
2 Parcări Tip S1
-
2 parcări Tip S3
-
Centru de Întreținere și coordonare: 2. În cadrul Studiului de fezabilitate au fost cuprinse echipamentele și utilajele necesare pentru dotarea Centrelor de Intreținere și Coordonare dar și sumele necesare pentru achiziționarea lor.
-
Stații de încărcare pentru autoturisme electrice: 22
- Perdele forestiere cu rol antiînzăpezire: 205 Ha
Soluțiile tehnice propuse prin Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Buzău – Focșani înglobează toate elementele necesare pentru execuția unei autostrăzi la cel mai înalt standard de calitate, în raport cu cele mai noi cerințe în domeniu.
Valoarea totală a investiției este de 6.118.056.301,86 lei, fără TVA.
Din această sumă, valoarea lucrărilor de construcție și montaj reprezintă 5.263.440.710,80 lei, fără TVA.
Finanțarea pentru execuția lucrărilor destinate Autostrăzii Buzău – Focșani va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
„Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteză care va lega Moldova de Muntenia și reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură finanțat prin PNRR”, a declarat în decembrie secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu, după ce Comisia Tehnică de la nivelul Ministerului a avizat proiectul tehnic pentru cei 82,4 km.
-