Local

AUDIO | Proiect revoluționar de gestionare a ocupării meselor din Piața Moldovei Focșani, pentru producători și comercianți

Ziarul de Vrancea
26 iul 2021 5128 vizualizări
Directorul S C Administrația Piețelor S A Focșani, Vladimir Dușinschi, și-a prezentat în conferința de presă de vineri proiectul pe care-l consideră foarte util. Este vorba de un soft de gestionare a ocupării meselor din Piața Moldovei Focșani pentru producători și comercianți, dar și de informare pentru clienți. Softul va putea fi adaptat și pentru târgurile săptămânale Obor și auto.
Directorul S C Administrația Piețelor S A Focșani, Vladimir Dușinschi, și-a prezentat în conferința de presă de vineri proiectul pe care-l consideră foarte util. Este vorba de un soft de gestionare a ocupării meselor din Piața Moldovei Focșani pentru producători și comercianți, dar și de informare pentru clienți. Softul va putea fi adaptat și pentru târgurile săptămânale Obor și auto.

Directorul S C Administrația Piețelor S A Focșani, Vladimir Dușinschi, a susținut vineri, 23 iulie 2021, o conferință de presă în cadrul căreia a oferit detalii despre proiectul pe care-l pregătește și la care a mărturisit că ține foarte mult să-l vadă aplicat.

Este vorba de un soft de gestionare a ocupării meselor din Piața Moldovei Focșani pentru producători și comercianți, dar și de informare pentru clienți. Menționatul soft se află în fază avansată de realizare și urmează să gestioneze, conform precizărilor lui Vladimir Dușinschi, absolut toate încasările din punct de vedere contabil, dar și modul de ocupare al meselor din Piața Moldovei (iar softul este aplicabil și gestionării ocupării locurilor din Târgul săptămânal Obor sau cel auto).

Totul va fi transparent și va fi vizibil oricând pentru oricine prin accesarea site-ului S C Administrația Piețelor S A Focșani. Sistemul ar fi unul similar cu cel utilizat în cinematografele moderne la vânzarea și ocuparea locurilor în sălile de proiecție a filmelor, conform descrierii explicative a directorului Vladimir Dușinschi din conferința de presă de vineri.

În cadul conferinței de presă, directorul S C Administrația Piețelor S A Focșani, Vladimir Dușinschi, a menționat referindu-se la recentele acuzații lansate în spațiul public de către consilierul local focșănean Ionel Costea, că instituția pe care-o conduce funcționează cu schemă de personal de 60% și că angajații au doar sporuri minime conform Codului Administrativ, iar salariile nu au mai fost majorate.

„Angajații S C Administrația Piețelor S A Focșani au sporuri conform Codului Administrativ, însă acestea sunt la valoarea minimă prevăzută. Adică se dau sporuri de 1% oamenilor care vin și desfășoară activitatea în timpul zilelor de repaus, sâmbătă și duminică. Sunt sporuri de 25% acordate personalului de pază, care vine și este în tură de noapte. Aceste sporuri, cel de 25% și cel de 1%, sunt sporuri acordate conform Codului Administrativ la nivel minim. În legătură cu salariile, n-o să mă feresc să transmit, dar salariile în cadrul societății (n.r. - S C Administrația Piețelor S A Focșani) nu au mai avut creșteri, nu au mai fost mărite și sunt, în comparație cu alte societăți de stat și nu numai, niște salarii destul de mici. Ca să vă pot da un exemplu din acest punct de vedere, salariul minim pe economie a crescut, restul salariilor nu au fost mărite. Și astfel o persoană care lucrează în cadrul S C Administrația Piețelor  S A Focșani, o persoană care de exemplu face parte din personalul de întreținere și nu numai, a ajuns să aibă un salariu similar cu persoane care încasează bani, care fac monetare”, a precizat Vladimir Dușinschi în cadrul conferinței de presă de vineri.

Noul proiect prin care se gestionează ocuparea meselor destinate producătorilor și comercianților din Piață ar putea fi gata pentru implementare în septembrie 

„Aș fi vrut să încerc să nu am o conferință pe această temă (n.r. - a acuzațiilor lansate de consilierul local focșănean PNL Ionel Costea). Aș fi vrut să am o conferință pe tema activității noastre, a proiectelor noastre, pe tarifele noastre, pe proiectele pe care dorim să le implementăm. Proiecte cum ar fi punctele de încasare cu soft-ul dezvoltat, care îmi doresc cu ardoare să fie implementat în cel mai scurt timp posibil.

Acest soft este gândit să gestioneze absolut toate încasările și din punct de vedere contabil, deci există o transparență totală în cadrul pieței privind acest aspect. Imaginați-vă ca și cum ați merge la film. Vă alegeți locul, vedeți masa disponibilă care este ocupată, care nu este ocupată. Poate nu vreți să veniți la Piață, poate vreți să intrați pe site să vedeți ce mese sunt libere. Vedeți exact ce mese sunt libere!

Poate nu veniți din punctul de vedere al unui posibil colaborator, nu știu, piețar, fie el producător sau comerciant, poate sunteți client. Foarte bine! Puteți intra pe site, scrieți ce doriți să cumpărați, vedeți zona în care puteți să vă duceți să cumpărați acel ceva, legume, fructe și așa mai departe.

Din ce-am discutat cu colegii din Administrația Pieței, nu știu să mai existe un proiect de genul acesta. Este un proiect pe care l-am gândit împreună cu o cunoștință și ne-am sfătuit din punctul acesta de vedere. Eu am venit cu propunerea și de la această propunere s-a dezvoltat apoi ideea. E o chestiune destul de simplă, în teorie, în practică va fi puțin mai complicată de realizat și de gestionat, până la implementare mă refer. Dar este o chestie foarte bună și din punctul meu de vedere necesară.

V-am dat exemplu în momentul de față în legătură cu cinematograful. Toți am fost la film, la cinema. Știm exact cum ne alegem locurile, știm exact disponibilitatea locurilor. Exact o situație comparativă va fi și în cadrul Pieței. Și nu numai al Pieței Moldovei, vorbim inclusiv și de târgul Obor. Aceeași situație poate fi. Deci e o chestie adaptabilă. Inclusiv în târgul auto. Acolo sunt sectoare cu mese, cu acoperit și descoperit. Deci poate fi adaptată chestia aceasta foarte simplu și în celelalte piețe. Se ocupă, omul vine, exact ca la film, vede disponibilitatea. Se va așeza în loc în primul rând disponibil și oferit către el, pentru că poate să fie producător, poate să fie comerciant.

Nu poate intra ca și comerciant în sectorul de producători. Aceasta este clar! Și ușor, ușor în timp să se ducă să se orienteze. Va vinde fructe, va vinde legume. Chestiile acestea pot fi și fi verificate ulterior. Nu poți vinde ceva și să nu produci. Și se poate vedea în sistem, se poate verifica și controla chestiunea aceasta. Teoretic, cel mai scurt timp în care acest proiect ar fi gata ar fi luna septembrie 2021. Din luna septembrie 2021 să începem implementarea și redezvoltarea acestui soft. Pentru că eu în momentul de față nu am o certitudine și o predictibilitate a viitorului în legătură cu aceste taxe ca să zic așa. Aceste tarife pe care noi le practicăm. Ni s-au schimbat, v-am spus. Pentru faptul că ni s-au schimbat, ne-a influențat și ne influențează și din punct de vedere administrativ. Oamenii cer ca toți să aibă acces la aceleași taxe. Chestiunile acestea nu pot decât să le aduc la cunoștință Consiliului Local. Consiliul Local este ultimul for superior ierarhic de conducere, ca să spun așa, care decide și poate schimba ceva din punctul acesta de vedere”, a explicat directorul S C Administrația Piețelor S A Focșani,Vladimir Dușinschi.

Accesați conținutul integral al conferinței de presă susținută vineri, 23 iulie 2021, de către diretorul S C Administrația Pieței SA Focșani:

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.