Local

Alertă maximă pentru profesorii vrânceni: Elevii îi vor nota pentru activitatea depusă la orele de curs

Ionel Sclavone
11 iun 2021 1347 vizualizări

Începând de la finalul acestui semestru școlar, elevii vrânceni își vor putea evalua profesorii. Ordinul Ministerului Educației nr. 3.864/2021, care conține modelul fișei de feedback ce va fi folosit de profesori pentru a afla opinia elevilor despre activitatea lor și metodologia de aplicare a apărut în Monitorul Oficial.

Discuția despre intenția Ministerului Educației de a da posibilitatea elevilor să-și evalueze profesorii, pentru activitatea de la oră, a fost inițiată încă din primele luni ale anului. Acum, aceasta s-a transformat în realitate.

Încă de la finalul semestrului în curs, orofesorii din ciclul primar, gimnazial sau liceal vor afla care este opinia elevilor despre munca lor de la ore. Cât de mult este apreciată activitatea lor didactică la clasele unde predau, ce trebuie să îmbunătățească și la ce trebuie să renunțe.

Prin metodologie, profesorii sunt obligați să colecteze opiniile elevilor cu privire la activitatea de predare – învățare – evaluare pe care o desfășoară. Trebuie spus că documentul nu trebuie completat obligatoriu de elevi.

Cum își evaluează elevii profesorii

Conform ordinului, elevii vor trebui să completeze un chestionar ce conține 16 afirmații în baza cărora trebuie să caracterizeze activitatea profesorului. Fiecare dintre aceste afirmații sunt notate cu cifre de la 1 la 5, unde 1 reprezintă dezacord, sau „în foarte mică măsură”, iar 5 înseamnă acord sau „în foarte mare măsură”.

Cele 16 afirmații la care elevii trebuie să dea răspuns, sunt introduse prin următoarea întrebare: „În ce măsură ești de acord cu următoarele afirmații despre activitate la clasă?”

1.            Profesorul explică clar materia

2.            Profesorul îmi explică modul în care să învăț mai eficient

3.            Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante

4.            Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor

5.            Profesorul încurajează cooperarea între elevi

6.            Mă simt motivat să particip la această disciplină

7.            Profesorul folosește tehnologia digitală

8.            Profesorul explică modul în care ești evaluat și criteriile de evaluare

9.            Profesorul încurajează competitivitatea între elevi

10.          Elevii sunt încurajați să își exprime ideile și opiniile

11.          Atmosfera este plăcută în cadrul orelor

12.          Mă simt în siguranță și confortabil la această oră

13.          Profesorul ia în considerare și respectă Statutul elevului

14.          Ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine

15.          Profesorul este interesat de starea mea de bine

16.          Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină”

În plus, chestionarul mai conține și două câmpuri pentru răspunsuri deschise. Aici elevii își pot exprima liber punctul de vedere cu privire la ceea ce consideră că este bine sau nu în activitatea dascălului. Primul câmp se referă la felul în care văd ei desfășurarea orelor la disciplina analizată:

„Mi-aș dori ca la această disciplină să…”, după care al doilea câmp va conține un mesaj transmis acestuia: „Dacă ar fi să spui profesorului un gând după acest semestru, care ar fi acesta?”

La final elevului i se cere să treacă de ore la care a fost prezent în semestrul în care acordă feedback.

Ce se întâmplă după evaluare

Profesorii sunt evaluați doar de elevii claselor la care predau, în mod anonim și optional. Chestionarul privește doar activitatea didactică de predare - învățare – evaluare, iar nu și activitățile din afara disciplinelor de curs.

Elevii completează chestionarele în format online, fie în format fizic, utilizând formularele tipizate puse la dispoziție de școală. Fișele sunt colectate de profesorul diriginte, care le analizează și transmite rezultatele agregate cadrelor didactice vizate în termen de 10 zile de la colectare.

Teoretic, fiecare profesor analizează rezultatele primite, iar apoi încearcă să-și îmbunătățească activitatea cu elevii. Este interzisă constrângerea sau sancționarea elevilor, atât în timpul procesului de acordare a feedbackului semestrial, cât și în urma acestuia, pentru opiniile exprimate.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.