AJFP Vrancea: Importanţa achitării obligaţiilor fiscale
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea aduce la cunoştinţa contribuabililor că prin achitarea obligaţiilor fiscale la termenul de plată se evită:
calcularea de obligaţii fiscale accesorii suplimentare (dobânzi şi penalităţi de întârziere);
începerea procedurii de executare silită şi/sau transformarea măsurilor asiguratorii în măsuri executorii;
alte demersuri prevăzute de lege.
Informaţii suplimentare privind cum şi unde pot fi achitate obligaţiile fiscale datorate pot fi obţinute consultând broşura elaborată, în sprijinul contribuabililor de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală publicată pe portalul propriu, la rubrica Asistență contribuabili/Servicii oferite contribuabililor/Ghiduri curente şi alte materiale informative.
Broșura „Cum și unde ne putem plăti obligațiile fiscale” explică mijloacele prin care contribuabilii pot achita către ANAF impozitele, taxele, contribuțiile, precum și alte sume datorate bugetului general consolidat, respectiv:
cu cardul bancar sau numerar, la casieriile Trezoreriei Statului;
online cu cardul bancar, prin intermediul platformelor Spațiu Privat Virtual și Ghișeul.ro;
prin virament bancar;
prin ordin de plată multiplu electronic;
cu mandat poștal, prin intermediul oficiilor poștale.
În situaţia în care contribuabilul se află în dificultate generată de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti poate beneficia, la cerere, de înlesnirea la plată a obligaţiilor fiscale restante, în condiţiile prevăzute de Titlul VII- Colectarea creanţelor fiscale –Capitolul IV- Înlesniri la plată din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
În cazul în care procedura de executare silită a fost demarată, contribuabilii au posibilitatea de a depune o notificarea privind intenţia de mediere în termen de 15 zile de la comunicarea somaţiei.
Obiectul procedurii de mediere îl reprezintă obligațiile fiscale, amenzile de orice fel, precum și alte creanțe bugetare, individualizate în somația pentru care a fost depusă notificarea privind intenția de mediere.
Procedura de executare silită se suspendă de la data la care debitorul notifică organul fiscal.
Procedura de mediere constă în:
clarificarea situației obligațiilor înscrise în somație, dacă respectivul debitor are obiecții cu privire la acestea;
analiza de către organul fiscal împreună cu debitorul a situației economice și financiare a debitorului în scopul identificării unor soluții optime de stingere a obligațiilor, inclusiv posibilitatea de a beneficia de înlesnirile la plată prevăzute de lege.
La întâlnirea organizată de organul fiscal, debitorii se pot prezenta cu orice documente și informații relevante pentru clarificarea obligațiilor fiscale înscrise în somație.
Informaţii suplimentare privind procedura de mediere pot fi obţinute accesând materialul elaborat în sprijinul contribuabililor disponibil la adresa: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Mediere_2023.pdf
Reamintim, totodată contribuabililor vrânceni că prin conștientizarea importanţei plăţii obligaţiilor fiscale sunt create premisele necesare pentru asigurarea resurselor în vederea funcţionării în parametri optimi a administraţiei publice şi pentru realizarea strategiilor, politicilor şi programelor guvernamentale vizând dezvoltarea socială și economică atât la nivel local cât şi naţional.
Compartiment de comunicare