Afacerile drumarului originar din Tănăsoaia, județul Vrancea au depășit un miliard de euro
Firmele drumarului originar din Tănăsoaia, județul Vrancea, Dorinel Umbrărescu au depășit pragul de un miliard de euro cifră de afaceri în anul 2022. Profitul s-a ridicat la aproape 300 de milioane de lei, într-un an în care constructorul născut în Vrancea a fost desemnat câștigător pe 9 din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldova (plus un al zecelea lot câștigat în 2023), dar și pentru secțiunea-lipsă Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva (A1).Contractele cu Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră(CNAIR) ale firmelor lui Dorinel Umbrărescu se apropie de 5 miliarde de euro, conform calculelor Economedia.
Cele trei mari firme deținute de antreprenorul Dorinel Umbrărescu, Spedition UMB, SA&PE Construct și Tehnostrade, au cumulat anul trecut afaceri de 5,43 miliarde lei (1,1 miliarde de euro), în creștere cu circa 50% față de afacerile cumulate în anul precedent.
Tehnostrade a raportat afaceri de 1,7 miliarde lei în 2022, în creștere cu 39%, de la 1,22 miliarde lei în 2021. Profitul companiei a fost de 147,9 milioane lei anul trecut, în creștere cu 3%, de la 142,8 milioane lei în 2021, iar numărul de angajați a crescut cu 51%, de la 2.259 în 2021 la 3.423 în 2022.
În ceea ce privește SA&PE Construct, afacerile au crescut cu 59%, la 1,6 miliarde lei, de la un miliard lei în 2021. Profitul a ajuns la 12,9 milioane lei, de la 7,8 milioane lei în 2021, după o creștere de 65%, iar numărul de angajați a scăzut cu 79%, de la 14 la 3 angajați.
Contractele pe care constructorul Umbrărescu le are în derulare cu Compania de Drumuri se ridică la circa 24 miliarde de lei, deci aproape 5 miliarde de euro, conform calculelor Economedia. Companiile lui Umbrărescu are în execuție în prezent circa 430 de kilometri de autostradă și drum expres.
Contractele pe care CNAIR le derulează cu Umbrărescu:
- Autostrada Lugoj – Deva, lotul 2 Margina – Holdea (9 km, din care 2 km cu tuneluri) – 1,8 miliarde lei
- Autostrada Transilvania, lotul Mihăești – Zimbor (30 km) – 1,6 miliarde lei
- Autostrada Transilvania, lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) – 836 milioane lei
- Autostrada București Nord A0, lotul 2 (19 km) – 831 milioane lei
- Autostrada București Nord A0, Lotul 4 (4,5 km) – 312 milioane lei
- Drum Expres Craiova – Pitești, lot 3 (32 km) – 780 milioane lei (suplimentare de 110 milioane lei)
- Drum Expres Craiova – Pitești, lot 4 (32 km) – 617 milioane lei
- Drum Expres Brăila – Galați (12 km) – 371 milioane lei
- Autostrada Modovei A7, Lotul 1 Buzău – Focșani (4,6 km) – 689 milioane lei
- Autostrada Modovei A7, Lotul 2 Buzău – Focșani (30,8 km) – 1,3 miliarde lei
- Autostrada Modovei A7, Lotul 3 Buzău – Focșani (36,1 km) – 1,4 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 4 Buzău – Focșani (10,94 km) – 760 milioane lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Focșani – Bacău (36 km) – 2,66 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Focșani – Bacău (39 km) – 2,8 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Focșani – Bacău (22 km) – 1,7 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Bacău – Pașcani (30 km) – 1,8 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Bacău – Pașcani (19 km) – 1,4 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Bacău – Pașcani (29 km) – 1,7 miliarde lei
- Centura Galați (30 km) – 705 milioane lei
- Podul peste Siret Cosmești – 185 milioane lei.
Dorinel Umbrărescu a început să fie din ce în ce mai vizibil, prin intermediul proiectelor sale de infrastructură rutieră încheiate cu succes sau prin intermediul contractelor proaspăt câștigate, legate de PNRR. Despre afacerile sale se știu destul de multe, însă mai puține au fost prezentate până acum despre viața personală a milionarului.
Dorinel Umbrărescu are 61 de ani, este născut în Vrancea, comuna Tănăsoaia, dar activitatea sa profesională e legată de județul Bacău. Până la începutul anilor ’90, după Revoluție, a lucrat în cadrul Întreprinderii Agricole de Stat din localitatea Podu Turcului, Bacău. Băcăuanul Umbrărescu a continuat munca în cadrul autobazei Întreprinderii Regionale de Transporturi Auto din aceeași localitate. Abia la finalul anilor ’90 s-a lansat în afaceri Dorinel Umbrărescu. El și-a făcut debutul în mediul de afaceri prin achiziționarea a două camioane cu care a început să facă transport internațional. Succesul nu a întârziat să apară, iar câțiva ani mai târziu deținea deja o flotă de peste o sută de mijloace de transport.
În anul 2014, Dorin Umbrărescu a înființat Banca Română de Credite și Investiții (BRCI), prin preluarea ATE Bank România, fosta Mindbank. Cea mai cunoscută companie a lui Umbrărescu este UMB, cu sediul la ieșire din Adjud, județul Vrancea către Bacău.