Local

Promovarea Casei Tatovici și a Tribunalului date firmei Caspro Publicitate

Ionel Sclavone
5 nov 2017 2635 vizualizări

Caspro Publicitate a fost angajată să realizeze materialele promoționale în cadrul proiectelor de restaurare a secției de științe ale naturii și acvariu – Casa Tatovici și a sediului Tribunalului. Suma totală pe care firma de publicitate o va încasa se ridică la peste 8.000 de euro. Achiziția tuturor materialelor și a serviciilor prestate a fost făcută de Consiliul Județean condus de Marian Oprișan prin încredințare directă. Caspro este o societate comercială specializată în activități de publicitate ale cărei cifre de afaceri  a urcat semnificativ în ultimii ani prin  contractele pe bani publici încheiate cu instituțiile conduse de reprezentanții PSD.

Caspro Publicitate a fost angajată de Consiliul Județean ca să realizeze materialele de promovare pentru cele două proiecte de consolidare și restaurare a  sectiei de știinte ale naturii și acvariu – Casa Tatovici, respectiv sediul Tribunalului Vrancea, finanțate din fonduri europene.

Potrivit datelor publicate pe portalul guvernamental de achiziții publice, firma Caspro Publicitate va primi de la instituția condusă de Marian Oprișan suma de  37.623 de lei, în jur de 8.200 de euro pentru materialele destinate promovării celor două proiecte.  Toate achizițiile au încredințate direct fără să fie organizată o licitație publică la care să se poată înscrie și alți ofertanți.

Promovarea proiectelor finanțate din fonduri europene este prevăzută prin contractele de finanțare și se realizează în conformitate cu manualele de identitate vizuală ale fiecărui program în parte.

Ce va face Caspro pe bani publici prevăzuți în contract

Caspro va încasa bani pentru, pliante A4, afișe A3, flyere, mape de prezentare, ecusoane, pixuri, invitații, broșuri cu CD-uri, bannere, panouri inscripționate etc. Prețul unui pix inscripționat, cumpărat de la Caspro, ajunge la aproape 2,4 lei, al unei mape tip dosar la 2,5 lei iar al unei invitații la 1,5 lei. Un panou de promovare a fost estimat la 595 de lei iar o placă permanentă inscripționată color la 2.356 lei.

Societatea va intermedia publicarea a patru comunicate de presă la prețul de 400 de lei plus TVA/bucată și a unor inserții în ziare (100 lei plus TVA/bucată). Caspro va mai construi câte un website dedicat pentru fiecare proiect și le va promova activitățile în mediul on-line, pe două rețele de socializare, urmând să încaseze încă 3.000 de lei.

De asemenea, Consiliul Județean îi va mai plăti alți 390 de lei plus TVA pentru realizarea a două bannere web. Patru spoturi radio, câte două pentru fiecare vor fi plătite aceleiași firme clientelare cu câte 750 de lei pe bucată, în total 3.000 de lei plus TVA. Au mai fost cumpărate de la Caspro și standuri expoziționale la prețul de 4.000 lei bucata.

Oprișan suflă în Casa Tatovici și-n Tribunal ca să nu se mai ardă ca la Crângul Petrești

Contractele de finanțare pentru „Consolidare și restaurare sectia de stiinte ale naturii și acvariu – Casa Tatovici“ și „Consolidare, restaurare și punere în valoare Muzeul Vrancei – Clădirea Tribunalului Județean“ au fost semnate în luna septembrie. Valoarea investiției pentru restaurarea Casei Tatovici  se ridică la 11,5 milioane de euro iar pentru sediul Palatului de Justiției ajunge la 21.401.705,70 lei. În ambele situații, Consiliul Județean are la dispoziție 4 ani pentru a implementa și pentru a reabilita cele două imobile, o perioadă de timp mai lungă decât i-a luat constructorului să le ridice și să le dea în folosință. Există și o explicație pentru aceste termene foarte largi.

După ce a pierdut milioane de euro din cauza modului defectuos în care a implementat proiectele de dotare a Salvamont și amenajarea Crângului Petrești, era normal ca Oprișan să sufle și în iaurt și să-și ia măsuri asiguratorii ca să nu mai înregistreze un alt eșec.

Firmă agreată  de  PSD Vrancea

Caspro Publicitate este una dintre firmele  ale cărei cifre de afaceri  a urcat semnificativ în ultimii ani prin  contractele pe bani publici încheiate cu  cu Consiliul Județean, primăriile și instituțiile deconcentrate conduse de reprezentanți ai PSD. În 2016, societatea a înregistrat, conform informațiilor publicate de Ministerul Finanțelor, o cifră de afaceri netă în valoare de 1.805.862 lei, în creștere față de anul precedent și un profit de 264.565 lei. Caspro a funcționat cu 14 angajați.

Compania furnizează instituțiilor publice administrate de pesediști o paletă largă de bunuri, produse și servicii, de la plăcuțe de identificare, ecusoane și legitimații de serviciu, pliante, flyere și mape de prezentare pentru diverse evenimente publice, felicitări și până la ferestre termopan, panouri publicitare, copertine etc.  

Caspro Publicitate  apare în ultimii ani   și printre organizatorii  spectacolelor  din Piața Unirii, firma una dintre piesele componente ale ansamblului prin care banii publici sunt direcționați  de la Consiliul Județean, Primăria Focșani și unitățile subordonate spre conturile destinatarilor finali. În ultimii doi ani, societatea a fost angajată de Consiliul Județean pentru a organiza manifestările dedicate Festivalului viei și vinului Bachus.

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.