Administraţia fiscală, la un click distanţă
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea recomandă contribuabililor utilizarea metodelor de comunicare la distanţă unde cu un simplu click pot fi depuse declaraţii, solicita eliberarea de documente fiscale sau pot fi făcute plăţi fără interacţiunea cu organul fiscal.
Mediul electronic reprezintă o oportunitate pentru contribuabili de a aloca şi de a gestiona în mod eficient resursele materiale, financiare şi timpul.
Metodele de comunicare la distanță disponibile pentru contribuabili sunt:
Pentru depunerea declarațiilor fiscale:
- Spațiul Privat Virtual (SPV)
- portalului www.e-guvernare.ro, cu utilizarea de certificate digitale calificate.
Pentru efectuarea plăților pot fi utilizate servicii oferite de terți, respectiv
Internet banking; www.ghiseul.ro.
Prin intermediul Spaţiului Privat Virtual pot fi eliberate documente ca: certificat de atestare fiscală, adeverinţă de venit, fişă de evidenţă fiscală, certificat de cazier fiscal, înregistrare on line acces Registru Fiducii, acces la Registrul Fiducii, eliberare certificat (dovadă ) fiducie.
De asemenea pot fi obţinute informaţii privitoare la: cererile de înregistrare a contractelor de locaţiune, contribuţiile sociale din declaraţia D112, duplicate recipisă sau declaraţie Unică, obligaţiile fiscale de plată, etc
Informații de interes fiscal pentru contribuabili pot fi obţinute în scris astfel :
a) contribuabilii înrolați în Spațiul Privat Virtual:
- prin intermediul Formularului de contact disponibil în acest serviciu – pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT precum și informații privind situația fiscală proprie;
b) contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual:
- prin intermediul Formularului de contact de pe site-ul Agenției - pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT.
Toate documentele care nu sunt încă digitalizate/disponibile în format electronic se pot transmite prin intermediul Formularului de contact accesibil în serviciul Spațiul Privat Virtual prin selectarea categoriei ”Asistență și îndrumare de specialitate în domeniul fiscal”.
Reamintim, de asemenea, că asistenţă în domeniul fiscal poate fi obținută telefonic, apelând Call Center-ul de asistență al ANAF, la numărul 031.403.91.60
Compartiment de comunicare