Local

A fost finalizată implementarea unei metode de identificare electronică a pacientului la Spitalul Municipal Adjud

Ziarul de Vrancea
14 iul 2022 915 vizualizări

Amănunte în legătură cu această implementare a  unei metode de identificare electronică a pacientului sunt făcute publice prin intermediul unei postări activată pe contul de facebook Spitalul Municipal Adjud.

Pentru că securitatea pacientului este una dintre cele mai importante preocupări ale întregului personal al Spitalului Municipal Adjud, recent a fost finalizată implementarea unei metode de identificare electronică a pacientului.

Sistemul constă în alocarea fiecărui pacient, la internare, a unei brățări de identificare pe care este imprimat un cod unic. Pe platforma operată intern, în spatele fiecărui astfel de cod, personalul medical poate regăsi în timp real, cu ajutorul unui dispozitiv de citire, diferite informații despre pacienți (dacă acestea sunt furnizate): istoric medical, posibile alergii, medicație administrată în prezent și dozarea, detalii referitoare la intervenții chirurgicale.

De asemenea, sistemul oferă posibilitatea stocării de date actualizate referitoare la trasabilitatea actului medical și a materialelor sanitare/tratamentelor folosite pentru fiecare caz în parte.

În plus, având la bază acest cod imprimat pe brățară – platforma va genera rapoarte pe fiecare cod, reducându-se astfel timpul alocat de personalul medical întocmirii diverselor documentații specifice.

Principalele scopuri ale identificării digitale în unitățile spitalicești sunt creșterea siguranței pacientului și eliminarea erorilor umane din actul medical.

Cu ce anume ne ajută brățările de identificare?

1. Ne permit să identificăm corect pacientul.

2. Avem acces în timp real la informații medicale corecte pentru tratament și medicație

3. Știm în orice moment patul unde este cazat pacientul în spital și istoricul medical al acestuia.

Beneficii pentru pacient:

1. Informații corecte despre istoric medical și medicație

2. Eliminarea erorii umane din actul medical

3. Reducerea costurilor

Sistemele de identificare electronică a pacientului implementate în alte unități spitalicești și-au dovedit eficiența imediat după implementare, fiind eliminate – într-un termen scurt – erori precum: identificarea incorectă a unui pacient, tratament administrat incorect, erori de analize, proceduri incorecte, erori de transfuzii.

Sistemul implementat face parte din proiectul de dotari cu echipamente și aparatură medicală ”Consolidarea capacității de gestionare a crizei sanitare de către Spitalul Municipal Adjud, spital suport COVID-19”, în valoare de 12.257.048,69 lei, semnat pentru finanțare în octombrie 2020.

Text informații + foto: Spitalul Municipal Adjud

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.