Dupa Dedeman, la Focsani vine Kaufland
In aproximativ un an, un nou hipermarket se va deschide in Focsani, pe bulevardul Brailei, pe o proprietate care apartine SC Salf SA si unde a functionat citiva ani buni Restaurantul 102. Oficialii companiei au confirmat ieri, in exclusivitate pentru Ziarul de Vrancea, investitia ce va fi realizata in judet in urmatorul an. "Exista in planul de dezvoltare al firmei Kaufland un proiect pentru deschiderea unui hipermarket in Focsani", ne-a declarat Sylvia Kerzbek, AL Produktion TIP/Werbung la Kaufland Romania. Desi oficialii companiei nu au dorit sa ofere alte amanunte, pe motiv ca investitia este abia la inceput, Ziarul de Vrancea a aflat ca viitorul centru va fi dezvoltat in parteneriat cu un intreprinzator local, omul de afaceri Liviu Jitea, care detine terenul pe care se va construi. Liviu Jitea ne-a declarat aseara ca a incheiat un parteneriat cu Kaufland pe o perioada de 15 ani. "Va fi o colaborare. Nu s-a pus problema sa vind acel teren. Deocamdata nu am stabilit concret
detaliile financiare ale colaborarii si nici pasii pe care ii vom face. Aceste aspecte le vom reglementa in curind. La ora actuala se construieste acolo si asta e principalul obiectiv de realizat pentru erioada in curs". De altfel, restaurantul 102 a fost demolat recent, viitorul centrul comercial urmind sa aiba iesire la doua strazi.
"Garantia pretului minim"
Concernul Kaufland, prezent in Romania din anul 2005, este una dintre firmele de retail de succes din Germania si detine o retea de peste 650 de magazine in Europa, dintre care 14 in Romania.
Compania germana si-a propus ca in urmatorii ani sa devina lider pe piata romaneasca de retail alimentar. Centrele comerciale Kaufland ofera o gama larga de produse alimentare sau de menaj, sticlarie, portelan, textile, electrice, papetarie, jucarii, articole de sezon si pentru petrecerea timpului liber, la care se adauga oferte speciale si rafturile cu produse proaspete. In plus, compania
inchiriaza spatii in galeriile sale comerciale. Hipermarketul focsanean va avea o suprafata totala de vinzare de peste 5.000 de metri patrati si va fi gata cel mai devreme la sfirsitul anului viitor. Investitia va fi de cel putin 5 milioane de dolari. Principalul atu al retelei Kaufland il reprezinta "garantia pretului minim". "Noi comparam zilnic preturile a peste 800 de articole Kaufland dintre cele mai bine vindute, cu preturile concurentei. Vom stabili preturile noastre in asa fel, incit sa avem intotdeauna cel mai mic
pret din oras", sustin oficialii companiei. Kaufland cauta in continuare proiecte ce sint in derulare sau deja existente, dar si suprafete de teren in locatii centrale sau periferice, de preferat cu drept de constructie, pentru a deschide noi magazine. Kaufland investeste in orasele cu cel putin 40.000 de persoane.
Magazinele mici dau faliment
Kaufland investeste la Focsani dupa ce citeva lanturi de magazine au facut acelasi lucru dupa schimbarea puterii politice, in 2004. Este vorba de lanturile de magazine Penny si Interex, care au o
vechime de peste un an in Focsani. De ieri, in Focsani a fost deschis si centrul comercial Dedeman, care vinde peste 40.000 de produse necesare construirii si amenajarii locuintei, biroului sau gradinii. Ca dovada ca magazinul are succes, ieri, vrincenii s-au calcat in picioare pentru a vizita noua locatie comerciala. Nu este exclus ca in urmatoarea perioada, alte lanturi de magazine sa vina sa ne ia banii, dat fiind ca in Romania piata de profil nu este dezvoltata suficient, iar puterea de cumparare creste. Statisticile de profil arata ca numarul celor care isi fac cumpararurile inmagazine mari este in crestere, dat fiind ca pot gasi intr-o singura locatie toate marfurile de care au nevoie la un pret mai mic fata de
cel practicat de magazinele mici. Acestea din urma vor disparea incet de pe piata din cauza concurentei dinc e in ce mai mari.
Putine investitii
Cu toate ca mai avem putin timp pina la integrare, Focsaniul nu se poate lauda cu investitii straine de anvergura. Potrivit primarului Focsaniului, Decebal Bacinschi piata investitiilor straine se dezvolta pe masura conditiilor oferite de un oras de provincie. "Nu ne putem compara cu marile orase in privinta investitiilor straine, dar la nivelul unui municipiu cu 100.000 de locuitori, investitiile sint pe masura. Daca este sa ne referim numai la firmele de masini straine si putem spune ca in afara de Mercedes si BMW avem reprezentante in Focsani de la toate marcile cunoscute. N-am reusit sa atragem companii ca Mc. Donalds, Bila sau Metro pentru ca, potrivit studiilor lor de piata, au nevoie de o populatie de minim
200.000 de locuitori ca sa devina rentabile", a declarat primarul Decebal Bacinschi. O alta investitie viitoare in domeniul comertului o reprezinta Complexul Focsani City Center. Acesta este un mall
ce se va intinde pe o suprafata de 10.000 mp construiti, dar a carei constructie nu a fost demarata inca. Potrivit proiectului promovat anul trecut de firma bucuresteana Eurisko, complexul va dispune
de zeci de magazine, unele de lux, si de 400 de locuri de parcare. City Center va fi amplasat strategic, chiar la iesirea din oras, in apropierea supermarketului Interex.