Local

Garile din Panciu si Odobesti, scoase la mezat

Camelia Stănilă
10 oct 2006 1218 vizualizări
Doua gari, o magazie si doua locuinte de serviciu au fost scoase la licitatie de ANAF, pentru a recupera din datoriile Regionalei CFR Galati. Imobilele nu mai sint functionale de citiva ani.Licitatia va fi organizata pe 23 octombrie

Cine vrea gara... sa-si cumpere! Cam asa ar sta lucrurile in cazul garilor din Panciu si Odobesti, care vor fi scose la licitatie de catre Administratia Nationala de Administrare Fiscala, prin intermediul Directiei Generale a Finantelor Publice Galati, alaturi de alte 10 gari din sud-estul tarii. Alaturi de acestea, mai sint scoase la mezat si o magazie de materiale cu rampa de incarcare, din zona garii Adjud, precum si doua locuinte de serviciu ale ceferistilor, existente la Marasesti si Suraia. Autoritatile vor astfel sa recupereze o datorie de peste 100 de milioane lei noi, acumulata de Regionala CFR Galati, de care apartine si infrastructura de cale ferata din Vrancea. CFR se afla de mai mult timp in procedura de executare silita, din cauza datoriilor inregistrate la bugetul de stat. Fiscul a pus sechestru pe mai multe active, printre care si unele baze de tratament, dar fara rezultat pina acum. "Regionala CFR Galati a fost pusa in executare datorita datoriilor istorice inregistrate. ANAF a pus sechestru pe anumite bunuri mobile si imobile, insa nu au fost scoase la licitatie gari functionale. Este vorba mai mult de locuinte vechi de serviciu, spatii dezafectate, cladiri si cantoane apartinind CFR", a precizat Oana Brinzan, purtatorul de cuvint al CFR SA. Licitatia va avea loc pe 23 octombrie, la DGFP Galati, inscrierile putindu-se face pina pe 20 octombrie.


Un singur tren mai ajunge la Panciu


Chiar daca nu mai sint functionale de citiva ani, cladirile CFR din Panciu si Odobesti, inca mai pastreaza pitorescul epocii in care au fost construite. Prin cele doua gari aproape ca nu mai trece nici un

tren, insa cladirile sint inca in stare buna. De altfel, si pretul de pornire al licitatiei este destul de mare - 560.000 lei noi in cazul garii din Panciu si 581.000 lei in cazul garii si magaziei cu rampa de la Odobesti. Si in cazul magaziei de la Adjud a fost stabilit un pret de pornire al licitatiei de 262.000 lei, in timp ce locuintele de la Marasesti si Suraia pornesc de la 7.827 lei, respectiv 9.981 lei. Singura gara prin care mai trece un tren este cea de la Panciu, aici ajungind zilnic personalul Marasesti - Panciu. Cu toate

acestea, cladirea garii este inchisa, nemaifiind utilizata de calatori nici macar ca statie de asteptare sau casa de bilete. Din gara din Odobesti, ultimile vagoane incarcate cu lemne au plecat acum citeva luni. Cladirea garii a intrat in paragina si intr-o vreme, prin jur roiau boschetarii. Astazi un paznic al CFR asigura "linistea" garii. Pentru a securiza zona situata la marginea orasului, unicipalitatea odobesteana a dorit la un moment dat sa preia cladirea de la Regionala CFR Galati, pentru a deschide un muzeu

al CFR-ului, Odobestii fiind localitatea de unde plecau trenurile pe Valea Milcovului si pe Valea Putnei. La pretul la care a fost scoasa gara la mezat, proiectul nu are nici o sansa sa devina intr-o zi realitate.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.