Local

Regele asfaltului devine regele Adjudului

Valentin Muscă
31 mar 2006 5170 vizualizări
Adjudenii isi vor plati apa, canalizarea si gunoiul la omul de afaceri Dorinel Umbrarescu. Consilierii au votat ca SC Urbis SA sa fie preluata de afacerisul bacauan. Alesii au votat ca tariful la canalizare sa creasca cu 52%, de la 1 aprilie.

Desi pare o pacaleala de 1 aprilie, serviciile de apa, canalizare si gunoi din Adjud vor intra pe mina controversatului om de afaceri Dorinel Umbrarescu, miliardar din TOP 300. SC Spedition UMB SRL Bacau va deveni actionarul majoritar la SC URBIS SA Adjud, societate in care Consiliul Local Adjud are peste 95% din actiuni, dupa cum au hotarit alesii locali. Ultima etapa a piesei se va juca in cadrul Adunarii Generale a Actionarilor, care va avea loc cit de curind, societatea avind 6 miliarde de lei vechi, datorii si conturile blocate. Penultima etapa s-a finalizat in sedinta ordinara a Consiliului Local Adjud de ieri, cind alesii adjudeni au delegat reprezentantul consiliului in Adunarea Generala a Actionarilor, sa voteze pentru ca actionar majoritar sa devina societatea lui Dorinel Umbrarescu. Ceilalti actionari din AGA sint SC Roman Impex SRL, firma care apartine prin interpusi consilierului judetean PSD Victor Roman, si SC Spedition UMB, cu procente nesemnificative. Reamintim ca SC URBIS SA Adjud este societatea care se ocupa de apa, canalizare si salubrizare in municipiul de pe Trotus. Daca piesa se va juca dupa planul stabilit, cel care va deveni actionarul majoritar, in speta SC Spedition UMB, va prelua si datoriile de 6 miliarde lei vechi, o suma nesemnificativa pentru miliardarul bacauan. Actualmente, capitalul social al SC URBIS SA este de numai 132 de milioane lei vechi, o suma modica si neactualizata, dar care va favoriza viitorul actionar majoritar. Dupa marirea de capital, societatea adjudeana va pastra acelasi nume, dar cu alti patroni. Conform legii, actionarul majoritar este obligat sa aduca plafonul injectarii de capital, la 25 000 de euro, o suma deasemenea modica pentru un miliardar. Este de mirare cum datoria societatii Consiliului Local depaseste de citeva zeci de ori capitalul social si ramine o necunoscuta cum de nu s-a actualizat capitalul social, in situatia in care, numai o rabla pentru salubrizare costa peste 132 de milioane de lei! Consilierii locali s-au bucurat de initiativa primarului Constantin Armencea si regretau chiar ca Urbis nu are mai multe datorii pe care sa le preia Dorinel Umbrarescu! Drept "multumire", imediat dupa votarea proiectului primarului, consilierii i-au facut cadou lui Umbrarescu si o marire de 52 la suta a tarifului la canalizare.


Milionar cu bani publici


Afaceristul Dorinel Umbrarescu are o avere estimata, potrivit ultimului clasament al oamenilor de afaceri realizat de revista Capital, la peste 40 de milioane de dolari americani. Afaceristul bacauan, supranumit "regele asfaltului", a strins aceasta uriasa avere din contractele generoase pe bani publici. Adjudul, aflat la granita cu judetul Bacau, a intrat in ultimii ani practic substapinirea lui Dorinel Umbrarescu, fiind supranumit "mica Sicilie". Afaceristul bacauan si-a inaltat un "castel" la marginea rasului, pe un domeniu de citeva hectare, pe care se afla si un lac nevigabil. In apropiere se afla un punct de lucru al UMB Spedition SRL, unde se gasesc sute de masini si de utilaje folosite la asfaltari. De a asfaltarea Focsaniului in 2000-2001, care a fost un esec ce a costat municipalitatea citeva zeci de iliarde de lei, firmele lui Umbrarescu si-au facut simtita prezenta in special in zona Adjudului. Dorinel Umbrarescu si-a strins uriasa avere din contractele pe bani publici incepind cu anul 2000, pornind de la relatiile pe care le are cu fratii Sechelariu, fostii baroni ai Bacaului, si cu fostul ministru al transporturilor, eputatul de Vrancea Miron Mitrea. Sergiu Sechelariu, fratele baronului Dumitru Sechelariu, a fost secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului pe perioada in care la conducerea sa s-a aflat Miron Mitrea. Dorinel Umbrarescu nu a ratat aproape nimic din contractele importante ale MTCT. Astfel, in afara de asfaltarile din zona Moldovei, acesta a cistigat citeva zeci de milioane de dolari in fiecare iarna din utilajele pe care le-a inchiriat pentru deszapezire Ministerului Transportului.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.