Local

Masina drumarilor a inspectat drumurile in Italia.

Ziarul de Vrancea
4 mar 2005 860 vizualizări
Autoturismul Audi, achizitionat de SC Drumuri si Poduri SA pentru folosinta lui Marian Oprisan a fost plimbat de trei ori in Italia. Potrivit unor surse din IGP, in voiaj se aflau directorul Monitorul de Vrancea, Corina Trifan, dar si mama si fiica presedintelui CJ. Este posibil ca aceste amanunte sa fi determinat iesirile nervoase ale lui Oprisan u baronul recunoaste ca masina a iesit din tara din ordinul lui.



Misterul supararii lui Marian Oprisan pe politistii care au facut unele verificari la SC Drumuri si Poduri SA pare sa se destrame. Surse din Inspectoratul General al Politie ne-au dezvaluit ca autoturismul Audi A S6, achizitionat de drumari la sfirsitul anului 2001, in scopul "inspectiei lucrarilor de pe drumurile judetene", a "inspectat" si drumurile prin Italia. Aceleasi surse ne-au spus ca "pasagerii" autoturismului care a iesit de trei ori din tara sint apropiati ai presedintelui Consiliului Judetean Vrancea. Printre acestia, spun sursele noastre, se numara mama lui Marian Oprisan, Lucica Gherarde, directorul cotidianului "Monitorul de Vrancea", Corina Trifan, dar si fiica lui Marian Oprisan. Soferul lui Marian Oprisan, Eduard Dumbrava, este cel care a condus autoturismul societatii "Drumuri si Poduri" Vrancea spre Alpii italieni. Se pare ca Politia va verifica mai amanuntit traseele autoturismului Audi A S6, existind suspiciunea ca masina a fost folosita in interes personal de catre Marian Oprisan. Pus in fata evidentelor, presedintele Consiliului Judetean a recunoscut ca masina a iesit din tara de "vreo doua - trei ori", din ordinele sale si spune ca el a platit benzina, din "portofelul" lui, acuzindu-ne, totodata, ca sintem "blat" cu politistii.


Marian Oprisan si colaboratorii sai continua sa ascunda opiniei publice amanunte care frizeaza penalul, in ceea ce priveste autoturismul de lux, Audi A S6, achizitionat in urma cu citiva ani de SC Drumuri si Poduri SA, societate cu capital de stat, aflata in subordinea Consiliului Judetean. Masina, care, potrivit contractului de leasing, a costat 65.000 de euro, fara TVA, a fost achizitionata la sfirsitul anului 2001, in baza unei solicitari facute de Consiliul Judetean care a fost discutata in Consiliul de Administratie al SC Drumuri si Poduri SA. Potrivit unor surse demne de incredere, fantomatica masina, pe care nici directorii nu au vazut-o, achizitionata oficial pentru "inspectia lucrarilor pe drumurile judetene", a "inspectat" si autostrazile din afara tarii. Surse judiciare ne-au dezvaluit ca, in vara anului trecut, autoturismul Audi a iesit din tara de trei ori, dar a intrat de doar doua ori, fapt care a ridicat suspiciunea oamenilor legii. "Insusirea, folosirea sau traficarea, de catre un functionar, in interesul sau ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestioneaza sau le administreaza, se pedepsesc cu inchisoare de la 1 la 15 ani", prevede Codul Penal. Pe linga faptul ca exista posibilitatea ca autoturismul achizitionat de societatea Drumuri si Poduri, in anul 2001, si folosit aproape exclusiv de catre Marian Oprisan sa fi parasit tara fara sa se mai intoarca, este interesant si pe cine a dus in "vilegiatura". Politistii verifica daca masina a fost folosita in interes personal de presedintele CJ si daca a plimbat si persoane din anturajul sau, cum ar fi Corina Trifan, director la "Monitorul de Vrancea", ziar extrem de favorabil personajului, mama lui Marian Oprisan, Lucica Gherarde, fiica lui Oprisan, precum si soferul Eduard Dumbrava.

Consum de 600 de milioane?

Informatiile ca familia si prietenii lui Marian Oprisan au facut o "inspectie" a drumurilor din strainatate cu masina societatii "Drumuri si Poduri" au stirnit curiozitatea profesionala a unor lucratori din cadrul IGP, care au verificat intrarile si iesirile autoturismului Audi A S6 din Romania. De asemenea, ni s-a dezvaluit si faptul ca, in numai 3 ani, combustibilul, piesele de schimb si asigurarea masinii au costat bugetul aproximativ 600 de milioane de lei, in coinditiile in care Consiliul Judetean datoreaza societatii peste 90 de miliarde de lei. Si un alt amanunt interesant: masina pusa la dispozitia presedintelui Consiliului Judetean are un consum de 17 l/100 km, desi marcile asemanatoare au un consum mult mai mic. Acestea pot fi motivele pentru care Marian Oprisan a devenit irascibil in momentul in care doi politisti de la Serviciul de Investigare a Fraudelor din cadrul IJP Vrancea au dat curs unor sesizari privind posibile nereguli la societatea din subordinea Consiliului Judetean. Dupa cum a relatat Ziarul de Vrancea, in urma cu doua spatamini, Marian Oprisan a descins in sediul societatii, exact in momentul in care comisarii Petre Pana si Enache Manolache faceau verificari prealabile, incercind sa-i intimideze si luindu-i la rost cu privire la scopul "vizitei" lor la aceasta societate. Atunci, Marian Oprisan s-a prezentat ca fiind "patronul societatii" si "presedintele Autoritatii Teritoriale de Ordine Publica". De altfel, dupa ce Marian Oprisan l-a contactat telefonic, adjunctul IPJ Vrancea, comisarul sef Sandel Doaga, s-a "autosesizat" si a decis efectuarea unei anchete pe linie administrativa asupra activitatii celor doi politisti, pe motiv ca si-ar fi "depasit atributiile" si ar fi actionat in baza unor "interese private". In orice caz, masina face obiectul unor cercetari amanuntite din partea Politiei Romane, fapt de natura a-l irita pe Marian Oprisan. De altfel, se pare ca echipa de control trimisa la Focsani de chestorul Dan Valentin Fatuloiu, inspectorul general al Politiei Romane, s-a ocupat printre altele si de "verificarea verificarilor" efectuate la SC Drumuri si Poduri SA, urmind ca politistii sa continue ancheta cu privire la achizitionarea autoturismului, virarea banilor de salarii in contul altor firme si publicitatea facuta in ziarele agreate de fostul partid de guvernamint.

Oprisan recunoaste drumurile in Italia

In urma unei solicitari scrise facute de Ziarul de Vrancea in ceea ce priveste iesirile autoturismului Audi A S6 din tara, via Italia, Marian Oprisan, presedintele Consiliului Judetean, a confirmat iesirile din tara "de vreo doua - trei ori". El ne-a spus ca nu stie cine s-ar mai fi aflat in masina, in afara de soferul sau, Eduard Dumbrava, cind masina parasea tara, declarind ca acesta "ar fi putut lua pe cineva la «ia-ma - nene»". Explicatia lui Marian Oprisan pentru faptul ca autoturismul a parasit tara este aceea ca au fost trimise niste documente cu masina respectiva, in Italia, la firma asociata cu CJ-ul. Mai mult, Marian Oprisan il contrazice si pe directorul SC Drumuri si Poduri SA, Viorel Oglan, care ne-a informat in scris ca masina Audi a fost achizitionata pentru "verificarea lucrarilor executate in teritoriu si urmarirea sigurantei circulatiei pe drumurile judetene". "Masina nu a fost achizitionata pentru inspectia de drumuri judetene, ci a fost pusa la dispozitia sefului Consiliului Judetean, 24 din 24 de ore. Masina a iesit din tara la dispozitia mea, pentru a duce documente referitoare la finantari europene. Masina a fost la dispozitia mea si eu am dispus de ea", ne-a declarat Oprisan. Asocierea Consiliului Judetean Vrancea cu o firma din Italia i-a furnizat acestuia un alibi pentru iesirea masinii din tara. Nu intelegem de ce a fost nevoie ca respectivele documente sa fie trimise in Italia cu o masina de 65 de mii de euro, in conditiile in care exista servicii de curierat rapid, mult mai ieftine decit cantitatea de benzina necesara pentru un drum in Italia, chiar daca aceasta a fost platita din portofelul lui Marian Oprisan, dupa cum sustine chiar el. Seful Consiliului Judetean n-a dorit nici de aceasta data sa ne spuna unde se afla masina "fantoma" si nici daca va permite ziaristilor sa o fotografieze. "Da\' ce credeti voi, ca Marian Oprisan n-are alta treaba decit sa-i cheme pe ziaristi ca sa le arate scaunele din birouri si autoturismele de serviciu?", a raspuns iritat Marian Oprisan. In exces de zel, seful CJ a declarat ca il va ruga pe seful Politiei Romane, chestorul Dan Valentin Fatuloiu, "sa se autosesizeze" cu privire la autoturismul controversat, dat fiind ca si senatorul Jan Vraciu si-a permis sa cheme controlul la IJP Vrancea, in calitatea sa de "presedinte al PD Vrancea". Daca la inceput a discutat civilizat, pe parcurs, Marian Oprisan a devenit irascibil, acuzindu-i pe reporterii nostri ca fac "blaturi" cu politistii si ca fac jocurile dusmanilor sai politici, anuntindu-ne anticipat ca ne va chema din nou in justitie si pentru acest articol.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.