Local

Preturi derizorii pentru publicitatea PSD.

Marius Grigorescu
3 mar 2005 721 vizualizări
Societatea de transport local a cistigat doar 32 de milioane din publicitatea electorala facuta pentru PSD.

Doar 32 de milioane de lei a cistigat Societatea de Transport Local, unitate aflata in subordinea Consiliului Local Focsani, in schimbul publicitatii electorale facute pentru PSD, partid din care face parte si directorul societatii, Ion Diaconu. Potrivit unei informari inaintata consilierilor locali de catre directorul Ion Diaconu, banii platiti de pesedistii vrinceni au fost achitati in doua transe, prima pentru perioada 14.05-14.06 2004, si cea de-a doua pentru perioada 5.11.-10.12 2004, timp in care s-au derulat campaniile pentru alegerile locale si cele generale. Desi societatea de transport local este subordonata municipalitatii, Consiliul Local fiind unicul actionar, mijloacele de transport din dotare au fost monopolizate anul trecut pentru publicitatea electorala a fostului partid de guvernamint, la mai mult decit preturi derizorii. Trebuie mentionat ca, in acest pret a fost inclus afisajul electoral pe toate cele 18 microbuze aflate in dotarea unitatii. Practic, pentru un singur microbuz tapetat cu trandafirii PSD s-a incasat in jur de 1,7 milioane de lei, pret catalogat ca fiind "minuscul" de cei care lucreaza in domeniu. De altfel, unii consilieri locali au luat pozitie publica vizavi de monopolul PSD asupra mijloacelor de transport ce apartin municipalitatii, fara a-l putea determina insa pe Ion Diaconu sa faca o licitatie in conditiile legii sau sa majoreze cit de cit preturile. Directorul Ion Diaconu a motivat preturile mici pe care le-a platit PSD pentru aceasta publicitate, prin faptul ca afisele electorale nu acopereau intreaga suprafata a microbuzelor. Desi Ion Diaconu este membru PSD de citiva ani, inchirierea microbuzelor publice nu a fost considerata conflict de interese.

Penalizari si majorari de 1,2 miliarde

Dupa cum se stie, Consiliul Local detine toate actiunile la Societatea de Transport Public Focsani, aceasta fiind subventionata partial de la buget pentru desfasurarea activitatii de transport in comun. Totusi, situatia financiara a unitatii nu este chiar buna, board-ul de conducere nedescoperind pina acum o metoda de a echilibra veniturile si cheltuielile. Societatea produce prin service-ul autorizat un profit lunar semnificativ, bani care ar acoperi minusurile de la transportul calatorilor, dar care nu sint folositi cu acest scop, conform declaratiilor directorului Ion Diaconu. Conform informarii adresate Consiliului Local, din anul 2004, SCTP Focsani are de platit datorii in contul majorarilor si penalizari de intirziere care se ridica la aproximativ 1,2 miliarde de lei. Din aceasta suma, aproape jumatate trebuie achitata in contul obligatiilor fiscale esalonate, (TVA, fonduri speciale si somaj), 421 de milioane de lei trebuie achitate in contul obligatiilor fiscale curente (CAS, CASS, TVA, Somaj) si alte 215 milioane de lei penalitati de intirziere pentru ratele de leasing prin care au fost achizitionate microbuzele. "Speram ca, la sfirsitul acestui an, sa ajungem la zi cu toate aceste datorii, astfel incit sa nu mai platim majorari si penalitati de intirziere incepind cu 2006", se angajeaza directorul Ion Diaconu in fata Consiliului Local.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.