Local

Jocurile la Drumuri si Poduri le fac datornicii

Mihai Boicu
28 mar 2007 984 vizualizări
Actualul proprietar si posibilul viitor proprietar al SC Drumuri si Poduri SA au cele mai mari datorii u Vega 93 SRL Galati are o datorie de 2,4 milioane lei din suma de 12,2 milioane de lei neincasate de drumari de la clienti u Consiliul Judetean, proprietarul SC Drumuri si Poduri SA, are si el o datorie de 8,4 milioane lei u la sedinta ordinara de azi a CJ se va supune la vot privatizarea societatii prin aport de capital

Drumuri si Poduri SA se va privatiza prin aport de capital, daca proiectul de hotarire propus de Marian Oprisan va fi aprobat astazi in sedinta CJ. Potrivit acestuia, CJ va avea in continuare 22% din ctiuni, in timp ce firma care va investi in Drumuri si Poduri va avea 78% din actiuni. Aproape sigur, aceasta firma va fi Vega 93 Galati, singura care si-a exprimat dorinta sa cumpere societatea. Firma galateana a acumulat datorii la drumurii vrinceni in ultimul an de peste 2,4 milioane lei. Suma reprezinta peste jumatate din aportul de capital de 1,25 milioane de euro care va fi facut la Drumuri si Poduri SA, ceea ce inseamna ca Vega isi va cumpara datoria si va recupera o mare parte din suma investita. Drumuri si

Poduri a fost evaluata la aproape 350.000 de euro. Totalul datoriilor pe care le are se ridica la 10,8 milioanei lei, in timp ce sumele neincasate sint de 12,2 milioane lei. Din cei 110 datornici, 41 sint primarii, unde Drumuri si Poduri a realizat lucrari in campaniile electorale din 2004 pentru a sprijini candidatii PSD. Lor li se alatura mai multe firme de partid, cum ar fi falimentarea Aispa Stars 95, dar si un "pui" al Vega, Citadina Galati. Printre datornici se afla chiar directorul general al Drumuri si Poduri, Viorel Oglan.

In topul datornicilor este insa CJ, cu peste 8 milioane RON.

SC Drumuri si Poduri SA a ajuns intr-o stare de colaps financiar din cauza afacerilor cu institutiile locale, in frunte chiar cu "proprietarul" sau, CJ Vrancea. Daca datornicii si-ar fi platit datoriile, societatea si-ar fi putut achita la rindul sau toate obligatiile financiare, de 10,8 milioane lei. Potrivit analizei starii

societatii, realizate in vederea privatizarii, 110 clienti nu si-au achitat datoriile, care reprezinta in total 12.273.473,88 lei. In topul datornicilor se situeaza CJ Vrancea, cu 8,4 milioane RON. Interesant este ca 5,3 milioane lei reprezinta datorii acumulate in ultimul an, adica dupa inceperea procedurilor speciale in vederea privatizarii, demarate in mai 2005. Situatia drumarilor a fost cauzata si de faptul ca nu au prins decit foarte putine lucrari la infrastructura judetului afectata de inundatii, in timp deszapezirea

drumurilor a fost incredintata altei firme. In topul firmelor cu datorii la Drumuri si Poduri este chiar cea care vrea sa o cumpere. Vega 93 Galati are datorii de 2,4 milioane lei, a doua datorie ca marime dupa cea a CJ. Practic, firma galateana ar putea sa-si cumpere propria datorie, care reprezinta mai bine de jumatate din aportul de capital care va fi facut la Drumuiri si Poduri. Adica, Vega 93 Galati face o investitie de 4,2 milioane lei si scapa de o datorie de 2,4 milioane lei. Citadina 98 Galati, firma controlata tot de Vega, are la rindul sau datorii de 147.957 lei. Un alt datornic surpriza al Drumuri si Poduri SA este chiar directorul general Viorel Oglan, cu o suma mica ce-i drept, de 228,62 lei. Din cei 110 de datornici, 41 sint primarii din judet. In marea majoritate este vorba de lucrari care au fost executate in campania electorala pentru alegerile locale din iunie 2004. Atunci, Marian Oprisan a folosit Drumuri si Poduri pentru a executa lucrari in sprijinul candidatilor PSD la functiile de primari. Datorii consistente au si firmele locale de partid, in fruntea cu Aispa Stars 95.


CJ ramine cu 22%


Evaluatorul SC Drumuri si Poduri SA, firma Give Intertrading SRL Bucuresti, sustine ca prin lichidarea sau privatizarea societatii CJ ar iesi in pierdere. "Conform studiului de fezabilitate realizat si depus la CJ Vrancea sub nr. 1611, din 28 februarie 2007, rezulta sa solutia cea mai avantajoasa pentru actionarul majoritar este ca privatizarea SC Drumuri si Poduri SA sa se faca prin privatizarea unui investitor strategic care sa aduca aport de capital fix- in natura cu utilaje tehnologice performante (de virf)- si/sau

numerar", se arata in referatul proiectului de hotarire. Daca acesta va fi aprobat, CJ va detine 22% din actiuni, iar investitorul 78%. Valoarea SC Drumuri si Poduri este de 349.644 euro, potrivit evaluarii facute. Aportul de capital fix si/sau numerar va fi de 4.277.165 lei, adica 1.257.990 lei. Dupa adoptarea proiectului de privatizare prin aport de capital, urmeaza lansarea unei oferte publice de majorare a capitalului social. Situatia drumarilor nu este deloc stralucita deoarece noua firme si institutii au cerut executarea Drumuri si Poduri SA pentru datorii. La rindul sau, societatea a notificat 93 de firme pentru achitarea datoriilor. Alti trei datornici sint in lichidare judiciara, iar dosarele se afla pe rolul

instantelor, existind slabe sperante ca banii vor fi recuperati. Directia Generala a Finantelor Publice a cerut in instanta recuperarea datoriilor la bugetul de stat ale Drumuri si Poduri, de peste 8 milioane lei. Procesul a fost suspendat apoi din cauza inceperilor procedurilor pentru privatizarea societatii. Finantele au apucat sa vinda in 2005 noua dintre utilajele drumarilor.


Activitatea a scazut in continuu


Punctul tare al SC Drumuri si Poduri SA il reprezinta punctele de lucru din judet. Societatea are o sectie de productie la Focsani, cinci baze de productie in judet si o balastiera la Biliesti. La cele sapte puncte de lucru sint arondate 26 de amplasamente in tot judetul. Potrivit "diagnosticului comercial" realizat, "clientela societatii este compusa in proportie de 99% din institutii bugetare, dintre care, semnificativ, in proportie de peste 84%, este C J Vrancea". Principalii competitori pe piata asfaltarilor sint Pa&Co SRL si SC UMB Spedition SA. Drumuri si Poduri, se arata in analiza societatii, realizeaza covoare asfaltice de calitate, dar cu costuri ridicate din cauza slabei dotari tehnice. De altfel,

evaluatorul societatii spune ca o mare din mijloacele fixe prezinta uzuri ridicate, "iar o parte ar putea fi valorificate ca fier vechi"."Volumul total de activitate a inregistrat o scadere continua din 2005, reflectind pe de o parte posibilitatile reduse de angajare in lucrari de specialitate, precum si scaderea nisei de piata pe fondul aparitiei de noi agenti pe piata zonala", se arata in evaluarea SC Drumuri si Poduri SA. Firma s-a aflat intr-un echilibru fortat, deoarece si-a finantat activitatea curenta prin datorii pe termen lung. "In aceste conditii se poate concluziona ca Drumuri si Poduri SA este decapitalizata, fondurile fixe sint operational depreciate, cu mari datorii la buget, surse de finantare si cu multe creante cu posibilitati reduse de incasare, practic fiind in stare de insolventa", mai arata arata evaluatorul. La sedinta de astazi a CJ va fi propusa si o comisie pentru "preselectarea si angajarea agentului de privatizare". Cei cinci membri propusi sint: Iulian Matache, directorul Directiei Tehnice, Camelia Matau, directorul Directiei de Administratie si Publica si Juridica, Dumitru Dita, seful Directiei

Economice, Daniela Olaru, arhitect sef, si Costel Dumbrava, seful Directiei Relatii Interne si internationale. Proiectul de privatizare a SC Drumuri si Poduri SA va trece cu siguranta, daca nu va apare ceva nepravazut, intrucit Marian Oprisan are o majoritate confortabila in CJ. (M. BOICU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.