Daca falimentati Transportul Public il cumpar eu
Consilierii locali au negociat ieri, intr-o intilnire informala cu oficialii
CUP RA, viitorul pret al gunoiului focsanenilor, iar cu SC Transport Local SA noul tarif al biletelor de calatorie. In urma discutiilor, s-a convenit ca cei de la CUP sa mai lase ceva din pretul de 30 lei/mc
de gunoi. Cit priveste pretul de 1,2 lei la biletul de transport pentru o calatorie in municipiul Focsani, consilierii au facut societatii de transport citeva recomandari privind cresterea economica. Pe de
alta parte, municipalitatea s-a angajat sa acorde subventii la pretul biletelor de calatorie pentru pensionari si sa achizitioneze citeva midibuse noi. Alesii locali au mai luat in discutie modificarea unei
hotariri privind traseele microbuzelor de calatori pe rute externe, care nu au statii suficiente pe raza municipiului. La acest punct, discutiile n-au fost inca finalizate de o concluzie. Citiva consilieri locali, impreuna cu primarul Decebal Bacinschi si viceprimarul Neagu Nistoroiu, au avut ieri o intilnire cu
reprezentantii CUP RA si Transport Publoc SA Focsani pe tema majorarilor de tarife la gunoiul menajer si a cresterii pretului la biletele de transport. Alaturi de conducerile celor doua societati au mai fost si reprezentantii Consiliului Local in AGA de la CUP si Transport Public, consilierii judeteni liberali Nicolae Latcan si Romeo Seciu. Consilierii locali au cerut explicatii conducerii CUP privind intentia de majorare a pretului la gunoiul menajer la 30 lei/mc, fara TVA. Calculul pretului prezentat de directorul CUP,
Gheorghe Vasilescu, cuprinde, printre altele, si cheltuieli legate de informare- 1,32 lei/mc, de colectarea gunoiului din zonele neamenajate-1,97 lei/mc, precum si un profit al regiei in suma de 0,66 lei/mc. Primarul Decebal Bacinschi a recomandat reducerea cu 50% a cheltuielilor de informare. "Daca facem un calcul la cei 140 de mii de metri cubi de gunoi pe care CUP ii colecteaza anual inseamna ca pentru informare si publicitate se aduna in jur de 1,8 miliarde de lei vechi. Eu cred ca e cam mult! Daca reducem la jumatate aceste costuri, vor fi suficiente fonduri si pentru informarea cetatenilor prin fluturasi si pliante", a declarat Decebal Bacinschi.
"Daca ne vaitam, mai bine plecam acasa!"
O parte a consilierilor locali a propus chiar eliminarea definitiva a acestor cheltuieli din pret. "Eu cred ca informarea cetatenilor privind protectia mediului si curatenia in jurul casei sau pe strada o poate face foarte bine societatea civila prin ONG-uri care saderuleze proiecte in parteneriat cu CUP. Are cine sa se ocupe de informarea cetatenilor, nu trebuie sa impovaram pretul la gunoi, care este si asa destul de mare, cu astfel de cheltuieli", a precizat democrata Mioara Lazar. Alti consilieri au propus o mai mare
eficienta in aplicarea amenzilor celor care nu respecta legea privind depozitatea gunoaielor. Primarul Decebal Bacinschi s-a plins insa ca nu reuseste sa stringa nici amenzile de circulatie, dar sa le mai adune si pe cele de la gunoi. In replica, liberalul Vasile Dobre a propus abandonarea discutiilor. "La ce sa dam banii pe fluturasi? Dam banii la cos! Nu ducem lipsa de reguli si informatii, mai degraba avem nevoie de marirea numarului de politisti comunitari care sa aplice legea. Daca nu putem stringe amenzile
atunci cine poate!? Am venit aici sa ne vaitam ca nu putem aia, nu putem aialalta? Pai, daca e asa, mai bine o lasam balta si mergem acasa!", a declarat iritat Vasile Dobre.
Cine vrea sa falimenteze transportul local?
Cind s-a pus problema cresterii pretului la biletele de autobuz, directorul SC Transport SA Focsani, Ion Diaconu, a fost luat la bani marunti de consiliera Mirela Bizna, care i-a cerut sa-si eficientizeze societatea inainte de a solicita o majorare de pret. "Societatea de Transport Public are citeva hectare de teren pe care le poate inchiria particularilor care vor sa-si parcheze autovehiculele, poate sa mai reduca numarul inspectorilor de trafic sau sa renunte la serviciile juristului", a fost de parere Mirela
Bizna. Pe de alta parte, unii consilieri s-au intrebat daca nu cumva se doreste falimentarea societatii de transport din Focsani din moment ce sint atit de multe discutii cu privire la majorarea pretului la bilete, care nu s-a mai facut din 2005. "Eu nu stiu de ce va opuneti atita! Vad ca societatea are de platit rate la midibuzele achizitionate in leasing. Daca ii luam si posibilitatea sa le achite, inseamna ca vrem sa o aducem la sapa de lemn. Vrea cineva sa falimenteze aceasta societate, ca o cumpar eu daca vreti sa o
falimentam?!", s-a intrebat retoric consilierul liberal Victor Racosanu. Atit primarul Decebal Bacinschi, cit si o mare parte a consilierilor prezenti la discutii au fost insa de acord ca tarifele la biletele pe autobuz trebuie majorate si chiar au propus ca societatea sa fie ajutata de municipalitate cu plata a 10 midibuse.
Cit priveste stabilirea unor noi trasee pentru microbuzele de transport extern, cei prezenti au propus stabilirea unor trasee paralele si alte statii de autobuz decit cele folosite de Transport Public SA. Aceasta deoarece zeci de navetisti s-au plins ca noul regulament propus de Consiliul Local ii obliga sa schimbe doua autobuze pentru a ajunge la scoala sau la locul de munca. Discutia pe aceasta tema va fi reluata in comisiile de specialitate ale Consiliului Local, deoarece nu au fost identificate inca viitoarele
statii pentru microbuzele externe ale particulatorilor. (Doina GANEA)