Lucrarile la Canalul Siret - Baragan vor fi reluate
Lucrarile la Canalul Siret- Baragan vor fi reluate, dupa ce Guvernul si-a aratat intentia sa aloce nu mai putin de 10 milioane de lei, pentru acest an. Proiectul pare ca va demara cit de curind, avind in vedere ca in urma cu o saptamina o echipa de specialisti, inclusiv de la firmele care au realizat proiectul si constructia - Acvaproiect si Sibarex - a mers in teren, pentru a vedea starea lucrarii. "S-a facut o vizionare in teren a punctelor ce pot fi atacate, pentru a se reface documentatia tehnica si a da drumul la lucrari imediat cum se deschide finantarea. In prima faza, canalul va fi continuat de la iesire din Marasesti si pina la Susita, unde vafunctiona un nodul hidrotehnic", a precizat Dumitru Diaconescu,
directorul Sistemului de Gospodarire a Apelor (SGA) Vrancea. Canalul Siret- Baragan a fost construit pe o distanta de doar 5,7 km, din priza Calimanesti si pina in zona Haret-Marasesti. Desi lucrarile au fost abandonate din 1993, cei 5,7 km sint inca functionabili, cu toate ca unele portiuni au mai fost avariate, iar dalele au inceput sa ajunga pietre de pavaj in curtile satenilor. Potrivit specialistilor vrinceni, canalul a fost intretinut in tot acest timp, in fiecare an fiind alimentat la jumatate din capacitate, putind fi utilizat pentru irigatii. "Potrivit proiectului initial, la fiecare 8 ani este prevazuta o reparatie capitala. Insa din 1993 de cind s-au sistat lucrarile, noi am avut doar lucrari de intretinere. Daca se reia constructia se vor reface si cei 5,7 km functionali. Canalul este insa in stare buna, doar chiturile de la rosturi si unele turnari de betoane ar trebui refacute. Drenurile functioneaza, dar la un grad de umplere de 100% se mai formeaza anumite zone de baltire. In fiecare an noi am umplut canalul doar la jumatate din capacitate, pina la 3 metri, nivel la care se pot satisface nevoile de irigatii. Insa solicitari nu prea au fost", ne-a mai spus Dumitru Diaconescu. Canalului Siret-Baragan a fost conceput inainte de \'89, fiind
proiectat pe trei etape. Acesta traverseaza, in prima faza, 50 de km pe teritoriul judetului Vrancea, incepind cu punctul Calimanesti si pina la intersectia cu piriul Rimna. In cea de-a doua faza insa,
debitele acestuia ar trebui suplimentate cu cele din riul Putna, urmind a fi amenajate alte 120 de hectare de teren. Ultima componenta a proiectului vizeaza o utilizare a canalului ca mijloc de transport, dar si de agrement. (C. STANILA)