Național

Un nou pod peste Dunăre: cea mai mare lucrare de infrastructură din România de după 1990 Din orice loc al Moldovei se va ajunge mai repede pe Litoral

Ziarul de Vrancea
22 oct 2017 327 vizualizări

 

Astaldi SPA – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd a câștigat licitația și poate să înceapă construcția podului suspendat de la Brăila, cea mai amplă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani n podul are o importanță covârșitoare pentru toată Moldova, scurtând substanțial, ca timp, drumul spre Portul Constanța și spre Litoral

Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. a fost declarată la sfârșitul săptămânii câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția podului suspendat peste Dunăre, în zona Brăila, la actualul punct de trecere cu bacul de la Smârdan, lucrare cu o valoare de aproape două miliarde de lei, fără, TVA, considerată cel mai amplu proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani. Potrivit Ministerului Transporturilor, valoarea contractului este de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA. Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni. Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractului, Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului, două viaducte de câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 kilometri și un drum de legătură cu DN 22 (Smârdan – Măcin), în lungime de 4,328 kilometri.

Primele cinci poduri din Europa


Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient". ”După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală, 1.120 metri”, anunță Ministrul Transporturilor. Podul suspendat, va avea o lungime totală de  1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legătură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării. Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 metri lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lățime, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de trei metri.

La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 metri fiecare.

Traseul

 

Podul suspendat va fi poziționat între km 4^596,10 și km 6^570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la kilometrul 165^800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 km și va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete, până la km 7^940. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de  4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Acest drum urmează să pornească de la  km 7^940 al drumului principal (Brăila- Jijila) și se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin). De la Măcin la Constanța vor fi 150 km, pe drum național/european.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.