Național

Scandalul "Oaia, brand de țară": împunsăturile continuă între Guvern și operatori

Ziarul de Vrancea
31 mai 2017 234 vizualizări
n jucătorii din turism:
n jucătorii din turism: "Ministrul Turismului vorbea serios când a făcut propunerea" n precizarea acestora vine după ce oficialii din Guvern au declarat că a fost vorba doar de o tatonare n

Scandalul "Oaia, brand de țară": împunsăturile continuă între Guvern și operatori

Reprezentanții federațiilor și asociațiilor din industria turismului și ai mediului de afaceri din domeniu, care au participat la ședința Consiliului Consultativ al Turismului în care ministrul de resort Mircea Titus Dobre a vorbit de un nou brand de țară, o ”oaie” în locul actualei ”frunze”, spun că acesta vorbea serios când a propus folosirea legendei Miorița pentru promovarea țării. Jucătorii din turism nu sunt de acord cu schimbarea brandului de țară. Episodul vine la scurt timp după ce ministrul Turismului a hotărât desființarea birourilor externe de promovare, fără a se consulta cu jucătorii din sector. Ședința Consiliului Consultativ al Turismului a avut loc pe 22 mai, la sediul Ministerului Turismului. „Ministrul a fost întrebat: chiar oaie să fie? Noi nu credem că este cel mai bun lucru, dar nu am insistat pe ideea aceasta. Eu cred că vorbea serios, dar eu am luat-o ca pe o glumă. Nu poți să susții așa ceva. Nu este cazul să te apuci să spui într-o ședință de consiliu consultativ că schimbi brandul”, a declarat prim-vicepreședintele executiv al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoș Răducan, pentru News.ro. El consideră că un astfel de proiect trebuie susținut de specialiști, dar și de populație. ”De aceea nu a avut succes frunza propusă de Elena Udrea, că nu a fost susținută de nimeni”, a menționat reprezentantul FPTR, care subliniază că subiectul privind brandul de țară nu era pe ordinea de zi. La rândul său, președintele Organizației Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR), Nicu Rădulescu, a declarat pentru News.ro că niciunul din participanții la ședința respectivă nu s-a arătat de acord cu folosirea unei oi pe post de brand național. ”Ministrul a zis în ședință că intenționează să schimbe brandul și că se gândește să facă din Miorița o variantă, astfel încât să ajungă un brand în locul frunzei. În ședință se discutau lucruri serioase și toți au râs”, a precizat șeful OPTBR. Rădulescu consideră că nu este cazul ca actualul brand să fie schimbat. ”Aruncările acestea de pastile nu sunt foarte sănătoase. El repetă chestiunile de la birourile externe de promovare. La ședință au participat circa 30 de oameni. Nu s-a insistat foarte mult pe subiect, dar discuția a fost serioasă”, a adăugat președintele OPTBR. El vorbește de o stare de iritare generală între mediul de afaceri și actuala conducere a ministerului, mai ales din cauza desființării birourilor externe. ”Este o relație din ce în ce mai tensionată. Putea să fie și un elefant în loc de oaie, dar trebuie să existe coerență. Balada este tristă, turismul trebuie să fie ceva vesel. Avem în sfârșit un minister al turismului, dar acum ce facem, ne luăm la mișto?”, se întreabă Rădulescu. De asemenea, președintele Eurolines, Dragoș Anastasiu, afirmă că dacă se decide folosirea unei legende pentru promovarea României, trebuie optat pentru o legendă cunoscută, nu pentru Miorița, care nu este cunoscută în afara țării. ”În cadrul ședinței, la un anumit moment, domnul ministru a zis că ar trebui să folosim mai bine legendele și locurile unice ca idee de promovare și că una care ar putea fi folosită este Miorița. Eu nu am avut senzația că glumește nicio clipă”, a declarat Anastasiu, pentru News.ro. Nici Andrei Blumer, președintele Asociației de Ecoturism din România, nu este de acord cu schimbarea brandului de țară.

”Declarația (ministrului Turismului, n.r.) a părut ca o fantezie, la care noi am rămas surprinși. A produs un moment de stupoare. Bănuiesc că a fost o idee gândită de el”, a afirmat Blumer, pentru News.ro. În opinia sa, brandul nu trebuie schimbat, ci trebuie susținut. ”Nu poți schimba un mers doar pentru că așa vrea o persoană. Brandul de țară a fost făcut de niște specialiști, nu e cazul să fie schimbat. Cred că ne scărpinăm unde nu ne doare”, a precizat Blumer.

De asemenea, premierul Sorin Grindeanu a declarat marți că, în urma discuției avute cu ministrul Turismului, Mircea Dobre, legată de afirmațiile apărute în spațiul public despre posibila schimbare a brandului dintr-o frunză în oaie, acesta ar fi spus că în Comitet consultativ în Turism nu s-a vorbit despre schimbarea brandului, ci despre promovarea României prin lucruri cunoscute, precum Miorița din balada omonimă sau Dracula. Premierul a afirmat că oaia nu poate fi brandul turistic al României, precizând că i-a cerut lămuriri ministrului Mircea Dobre în legătură cu informațiile legate de posibila schimbării siglei brandului de țară de la frunză la oaie.

 

I


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.