Național

Președintele critică dur “restaurația” din Educație

11 sep 2017 619 vizualizări

Guvernul PSD reintroduce în sistemul de învățământ metode “demult apuse”, spune șeful statului n abandonul școlar a atins o rată alarmantă, una dintre cele mai mari în UE, mai atrage atenția Iohannis

Președintele Klaus Iohannis a criticat ieri, la festivitatea de deschidere a anului școlar de la Colegiul Național ”Gheorghe Șincai” din București, modul în care Guvernul gestionează situația din educație, amintind reintroducere unor metode ”demult apuse”, precum manualul unic. ”Există, din păcate, mulți elevi în România care încep anul școlar fără manuale sau în clădiri care nu respectă standarde minime. Se pare că de fiecare dată, începerea noului an școlar pe unii îi ia prin surprindere. Fiecare Guvern ridică din umeri, arătând cu degetul spre Guvernul dinainte. Așa, însă, lucrurile nu se îmbunătățesc. În România anului 2017 soluția a ajuns să fie reintroducerea și reîntoarcerea la metode demult apuse, ca de exemplu manualul unic sau recentralizarea la București a tuturor lucrurilor care au întâmpinat dificultăți la nivel local”, a declarat președintele Iohannis în discurs. Șeful statului a spus că această abordare nu este cea bună și a continuat cu enumerarea problemelor sistemului românesc de educație: schimbările majore prea dese care limitează semnificativ posibilitatea elevilor de a-și planifica traseul profesional sau cadrul legislativ confuz și greoi.  ”Legea educației trebuie să înceteze să mai fie un puzzle ale cărui piese se schimbă continuu pierzându-se, astfel, imaginea unitară”, a atras atenția președintele. Klaus Iohannis a indicat și ”o serie de probleme urgente” care necesită un răspuns. ”Chiar dacă ne place să credem că am bifat «misiune îndeplinită» pe tema alfabetizării cândva prin anii ’60 deja, o mare parte dintre elevi termină școala ca analfabeți funcțional. Adică, deși pot citi, nu pot înțelege semnificația unui text scris și, prin urmare, întâmpină dificultăți chiar și în cele mai ușoare situații. O altă problemă gravă este abandonul școlar, care în ultimii ani a atins o rată alarmantă, una dintre cele mai mari în Uniunea Europeană. Nu ne putem permite acest lucru ca societate. Nu ajută cu nimic să mutăm vina de la autoritățile centrale la autoritățile locale, de la un guvern la altul sau de la școală în familie. Succesul sistemului educațional este singura cale de supraviețuire a României puternice, iar eșecul său ne condamnă la involuție”, a mai spus șeful statului.

Mesaj al unui deputat PSD: "Nici mie nu mi-a fost dragă școala. Pune-ți mâna pe carte!"

Deputatul PSD de Maramureș Călin Matei le-a transmis, ieri, elevilor un mesaj în prima zi a noului an școlar, în care le spune că nici lui nu i-a fost dragă școala, dar că nu a avut ce face și îi îndeamnă: "Pune-ți mâna pe carte!". Mesajul, plin de greșeli gramaticale, a fost postat de Călin Matei pe Facebook. "Nici mie nu mi-a fost draga școala, ca la majoritatea dintre voi. Da nu am avut ce face, tot ca majoritatea dintre voi! Pana la următoarea vacanța, pune-ți mâna pe carte, fiți cuminți și nu fumați în budă! Succes!". Ulterior, el și-a editat mesajul și a scris corect "Puneți mâna pe carte".

Călin Matei este deputat PSD din 2012, aflându-se la cel de al doilea mandat. În această legislatură, el a avut patru luări de cuvânt, trei declarații politice, patru interpelări și 13 propuneri legislative, din care una a fost promulgată lege, potrivit site-ului Camerei Deputaților. Călin Matei este parlamentar de Maramureș, la fel ca ministrul Educației, Liviu Marian Pop, cunoscut pentru greșelile gramaticale frecvente. În 2016, Liviu Pop anunța pe Facebook că s-a operat la "genunche".