Național

MOZAIC ŞTIRI NAŢIONALE:Motivul pentru care o tânără a refuzat donația lui Gigi Becali

Ziarul de Vrancea
13 dec 2017 782 vizualizări

Gigi Becali a sărit în ajutorul Magdei Coman, o tânără care defilează pe podiumurile de modă, deși este în scaunul cu rotile.

Bucureșteanca Magda Coman, o femeie de o frumusețe răpitoare, era, acum ani buni, și un manechin plin de speranțe. Când avea doar 21 de ani însă, un șofer neatent a lovit puternic mașina în care se afla fata, iar “sentința” a fost extrem de dură pentru tânără: viața petrecută pentru totdeauna în scaun cu rotile. Modelul nu numai că nu și-a plâns de milă, ci a hotărât să-i ajute și pe alții aflați în situația ei. Acum apare la prezentări de modă și a defilat chiar și la New

După ce a aflat de drama prin care trece Magda Coman, care în vara acestui an a trecut printr-un alt moment de cumpănă, Gigi Becali a sărit în ajutorul acesteia, arătându-se dispus să o ajute dacă aceasta se operează în România.

„Să se opereze în România și plătesc eu”, a spus Gigi Becali. Cu toate acestea, Magda Coman afirmă că îi este teamă să se opereze în țară, astfel că a refuzat oferta generoasă a lui Gigi Becali.  „Nu mă mai operez în România pentru că am o imunitate scăzută și pentru că am vorbit cu acei medici din străinătate care mi-au spus ce s-a făcut greșit. Ghinionul meu și neșansă pe care o am eu mă face să-mi fie frică pentru că am un copil. Eu vreau să-i mulțumesc domnului Gigi Becali pentru gestul lui, însă prefer să merg acolo unde înstinctul meu și Dumnezeu îmi spune că trebuie să ajung. De fiecare dată când mi-am făcut ceva în România, mereu a trebuit să se reintervină. La piciorul drept am fost operată de 22 de ori”, a declarat Magda Coman, potrivit libertatea.ro.

 

Studiu: Peste 70 la sută dintre elevi și părinți consideră că temele pentru acasă sunt prea multe și obositoare

 

Peste 70 la sută dintre elevi și părinți consideră că profesorii dau prea multe teme pentru acasă, care sunt obositoare și duc la neliniște, îngrijorare și stres, arată un studiu online realizat de Ministerul Educației Naționale. Conform acestuia, temele sunt în general considerate utile, însă sunt repetitive, monotone și dificile, aproape 80% dintre părinți afirmând că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea lor.

Potrivit unui studiu realizat de Ministerul Educației Naționale și Institutul de științe ale Educației, temele pentru acasă sunt în general considerate utile, dar repetitive, monotone și dificile. Studiul arată că profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor și pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii și părinții preferă temele diferențiate, pe care să le poată rezolva creativ și, eventual, în echipă. În același timp, mai mult de jumătate dintre profesori au declarat că nu dau teme pentru vacanță. Astfel, 75-80 la sută dintre elevii și părinții participanți consideră că temele sunt, de multe ori, prea obositoare și prea multe și că ocupă mare parte din timpul liber. De asemenea, ele duc la neliniște, îngrijorare și stres, afirmație susținută de 70,7 la sută dintre părinți și 67,8 la sută dintre elevi, în special cei de liceu și gimnaziu. În același timp, aproape 81 la sută dintre părinți au susținut că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor. În ceea ce privește adoptarea unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă și timpul necesar realizării acestora, o parte dintre profesori consideră necesar acest lucru, pentru a se evita excesele legate de volumul temelor și gradul de dificultate, în timp ce alți profesori sunt de părere că această problemă poate fi gestionată de cadrele didactice, în funcție de particularitățile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertății de acțiune a profesorilor. De asemenea, fetele și băieții se raportează diferit la teme, astfel că ponderea elevilor care susțin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieții.

Respondenții studiului au susținut acordarea unei atenții speciale nu doar tehnicilor de învățare independentă, ci și tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competențelor de comunicare, negociere și management al timpului. Printre propuneri se numără și alternarea temelor clasice, tradiționale, cu cele practice, legate de viața reală, precum diverse proiecte sau machete, diferențierea între teme zilnice și teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea sau dezvoltarea abilităților și competențelor elevilor legate de managementul timpului și a responsabilității, utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice și săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor, precum un caiet, jurnalul sau un grafic al clasei, disponibil pentru toți profesorii care predau la clasa respectivă.

Consultarea publică a fost realizată online de Ministerul Educației Naționale și Institutul de științe ale Educației în perioada 7 - 20 noiembrie și a vizat rolul temelor pentru acasă. La studiu au participat 70.952 de actori din învățământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinți (84 la sută fiind mame), 32.786 de elevi și 10.783 de cadre didactice din toate județele țării.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.