Național

MOZAIC ŞTIRI NAŢIONALE: Cum au evoluat turiștii români în ultimii 21 de ani? De la borcane cu mâncare la pachet, la vacanțe all inclusive rafinate

Ziarul de Vrancea
18 aug 2018 477 vizualizări

Comportamentul turiștilor români s-a modificat drastic, astfel că, în ultimii 21 de ani, pretențiile acestora legate de confortul în vacanță au crescut foarte mult.

Dacă în urmă cu peste două decenii, românii plecau în vacanțe cu autocarul, dormeau în hoteluri ieftine și își luau borcane cu mâncare în bagaje, în prezent, caută mai ales vacanțe all inclusive în hoteluri de 4 și 5 stele și destinații în toată lumea, din Turcia până în China și din Thailanda până în Cuba ori Republica Dominicană, arată o analiză Christian Tour, dată publicității la 21 de ani de la apariția pe piață a agenției de turism. "În 1997, când am înființat agenția, puțini români își permiteau să plece în vacanță. Pachetele turistice erau scumpe, ceea ce transforma dorința de a vedea Parisul, de pildă, într-un vis greu de atins. Ne-am propus să schimbăm această realitate, așa că am creat vacanțe pentru toate buzunarele. Românii călătoreau cu autocarul până la Paris, dormeau în hoteluri de două stele, dar a doua zi puteau vedea Turnul Eiffel și Champs Elysees, locuri pe care le știau doar din poze", spune Cristian Pandel, proprietarul Christian Tour și acționarul majoritar al companiei.

Tehnologia și concediul

În prezent, turiștii români preferă pachetele care includ transport cu avionul, datorită duratei scurte a călătoriei și solicită hoteluri bune, cu servicii de calitate. În vacanțele de tip circuit cultural, vor ca ghizii să fie foarte bine pregătiți și confruntă permanent informațiile pe care aceștia le furnizează cu ceea ce au citit pe internet înainte de a pleca de acasă. "Datorită Internetului, cer și pauze mai dese pe traseu pentru a face fotografii și a le posta pe rețelele de socializare; inclusiv turiștii seniori care călătoresc alături de Christian Tour au conturi pe rețelele de socializare pentru a pune poze din locurile vizitate", spun reprezentanții Christian Tour. Tehnologia are un cuvânt de spus și în ceea ce privește suvenirurile cu care românii revin din vacanțe. Astfel, dacă în urmă cu 21 de ani, cei care călătoreau peste granițe cumpărau din destinațiile vizitate mai ales "suveniruri culinare", precum brânză din Franța, ulei de măsline din Grecia, tocănițe de legume din Bulgaria, acum alocă bani pentru telefoane mobile, camere foto sau chiar laptopuri. Se cumpără și parfumuri, produse cosmetice și bijuterii. "Au trecut 21 de ani de când ducem români în vacanță, iar turiștii noștri au crescut odată cu noi. Mulți dintre ei merg în vacanță cu noi an de an, încă de la început. Unii dintre ei erau copii când veneau cu părinții în sediul din bulevardul Mihail Kogălniceanu, în primul birou pe care l-am avut, lângă Facultatea de la Drept, și își luau bilete la mare. Acum, acei copii au, la rândul lor, copii cu care vin în sedii și își cumpără vacanțe. Este generația ajunsă la maturitate, inclusiv în ceea ce privește vacanțele", adaugă Cristian Pandel.

În cei 21 de ani de activitate a agenției, peste 1,5 milioane de români au ales să își facă vacanțele alături de Christian Tour.

"Parcursul Christian Tour arată că oricine este serios, perseverent până la încăpățânare, investește timp și energie în proiectele sale și, mai presus de acestea, crede într-un vis poate transforma acel vis în realitate. Din păcate, în România ne lipsesc exemplele și modelele care să-i încurajeze pe cei cu spirit antreprenorial să-și pună visele în practică, în contextul în care este generalizată credința că doar prin șpăgi ori pile poți ajunge sus", mai spune Cristian Pandel.

În primele șapte luni ale anului, Christian Tour a depășit cifra de vânzări înregistrată în 2017. Astfel, în perioada ianuarie-iulie 2018, vânzările companiei depășesc suma de 70 de milioane de euro, în comparație cu cele peste 67 de milioane de euro în 2017. Reprezentanții touroperatorului estimează că până la finele anului vor realiza vânzări de 85 de milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere de 25% față de 2017, cea mai mare sumă raportată de o agenție de turism din România.

Noi mărturii ale protestatarilor agresați de forțele de ordine

n sute de oamenii au depus plângeri penale împotriva șefilor Jandarmeriei

Câteva persoane s-au prezentat și sâmbătă, la sediul Parchetului Militar, pentru a depune plângeri împotriva forțelor de ordine care au intervenit pe 10 august la mitingul din Piața Victoriei. Până vineri seară, procurorii înregistraseră 238 de plângeri depuse de către manifestanți împotriva jandarmilor, aceștia fiind acuzați au intervenit într-un mod abuziv la protestul din 10 august.

"Am fost gazați toată seara, deși eram în partea cu oameni pașnici, în partea stângă a Pieței, așa cum te uiți la Guvern. Acolo doar se scanda, se discuta, nu am făcut scandal, nu am făcut niciun fel de probleme jandarmilor, însă aceștia ne-au tot gazat fără motiv. Eu nu am văzut nimic să justifice acțiunile lor. Și apoi a fost momentul ăla haotic cu evacuarea Pieței, care a cauzat multe probleme, mult deranj. Au fost nejustificat de agresivi. Când am vrut să plec din Piață și îi vedeam, erau foarte agresivi, se lua de oameni care erau în grupuri mici, se duceau spre casă și ... îmbrânceli. Și de mine s-au luat. Am zis «păi, vreau să duc acasă. Păi, du-te pe partea cealaltă. Păi, pe aici e drumul, ce să fac»(...) Am fost la medic pentru încă aveam pe ceafă ceva arsuri chimice, puncte de sânge. Mie mi s-a părut premeditată intervenția. Din ce am văzut eu, este singura explicație. Au vrut să provoace o reacție agresivă din partea protestatarilor astfel încât să li se poată justifica lor o acțiune mai agresivă", a declarat Daniel.

"Am ajuns în Piață pe la 7 seara, m-am plasat în centru, cam pe unde era platforma aceea și am zis că e mai sigur. Am văzut în mulțime niște oameni care nici nu scandau cum era de scandat, erau cumva atenți și străini de manifestație, dar e o impresie subiectivă. M-am ales cu niște porții de gaze. S-a produs o busculadă, lumea a năvălit chiar în spațiul ăla, retrăgându-se prin zona gardurilor dinspre Guvern și, nu foarte departe, am auzit o explozie și un clinchet metalic și un nor de gaz adus de vânt cam de la 10 metri. Cam pe la 9 și un sfert am plecat. Am depus plângere penală. Reacția forțelor de ordine a fost extraordinar de disproporționată", a mai spus un protestatar.

"Au aruncat grenade undeva la 10-15 metri de noi, în zona Mega Image. A fost dezastru. Mitocănia lor. Doar am depus plângerea. Tușesc și acum, soția mea la fel. Cu o oră înainte de gazare, au început să retragă toate ambulanțele care erau la pasaj. Totul se golise. Eu zic că a fost premeditat, dacă noi eram calmi. Puteau să intervină, dacă erau elemente negative", a declarat un alt manifestant.

Unui manifestant, fost medic stomatolog, i s-a deschis dosar penal pentru ultraj, iar acesta a venit sâmbătă să depună plângere împotriva conducerii Jandarmeriei. "Am fost dus la o secție de poliție, nu știu la care, că am făcut lipotimie, am amețit, și după aceea am fost dus în procuratură, unde am spus că îi dau în judecată pe șefii Jandarmeriei și pe chestia asta ca retaliere, ca lovitură preventivă, mi-au înscenat, mi-au făcut un dosar penal pentru ultraj. Dosarul este ridicol. Au zis că am lovit jandarmii cu picioarele și cu pumnii. Eu sunt un șchiop, nu am fost la sală din liceu. Nici când aveam 20 de ani nu aș fi putut ajunge la scuturi și la căștile lor. Dacă loveam cu pumnii, aveam leziuni la mâini. Eu am leziuni de târâre. Eu am pus mâinile în față, probabil au trucat imaginile, eram orbit complet. Trei jandarmi s-au jucat cu spray-urile cu mine. Cum să îi lovesc? Am 70 de ani, erau 6 jandarmi, cum să îi bat? Am depus o plângere, dar mi-am mai amintit niște chestii, m-au ajutat și tv să mai identific niște persoane. Pe acel Paraschiv, în alb, și vreau să îl acționez și pe acela în judecată. Jandarmilor tineri care m-au bătut ...nu mă concentrez pe ei că au fost executanți, vina o poartă șefii Jandarmeriei. Îi dau în judecată pentru tentativă de omor și pentru instigare la omor", a declarat Liciniu Miculeanu, medic pensionar.

"Eram în Piață în jurul orei 6, când deja au început primele acțiuni de gazare a civililor, am fost chiar în primul rând, lângă jandarmi. Ei nu aveau cum să ne audă pentru că aveau căști în urechi, iar echipamentul lor de luptă dovedea clar că sunt pregătiți pentru acțiuni agresive pe care urmau să le pregătească și ei. Infiltrarea lor va fi dovedită de către colegi. Sper ca Parchetul Militar să facă dreptate în tată povestea asta și cei vinovați cu vârf și îndesat pentru că noi nu ne-am prezentat cu nimic contondent", a declarat și Constantin Zamfirescu, actor

SRI: În această vară au avut loc atacuri cibernetice de amploare asupra unor instituții financiare românești

Serviciul Român de Informații deține date și informații certe, inclusiv de ordin tehnic, că asupra unor instituții financiare din România au avut loc atacuri cibernetice de amploare în perioada iunie – august a acestui an, informează un comunicat SRI. Serviciul spune că ”hackerii folosesc mai multe unelte de atac, inclusiv unele din arsenalul Cobalt Strike, care sunt asociate cu o grupare de infracționalitate cibernetică de sorginte estică.” SRI afirmă și că a ajutat deja unele instituții financiare contra atacurilor cibernetice.

”Serviciul Român de Informații, prin unitatea sa specializată în domeniul cyberintelligence - Centrul Național Cyberint (CNC) - deține date și informații certe, inclusiv de ordin tehnic, că asupra unor instituții financiare din România au avut loc atacuri cibernetice de amploare în perioada iunie – august a acestui an. Recent, și alte instituții partenere SRI au identificat, în țările din care provin, iminența producerii unor atacuri cibernetice de amploare îndreptate asupra mai multor sisteme financiare din lume. Conform analizei CNC, hackerii folosesc mai multe unelte de atac, inclusiv unele din arsenalul Cobalt Strike, care sunt asociate cu o grupare de infracționalitate cibernetică de sorginte estică.

Una dintre metodele de lucru folosite de atacatori constă în extragerea unor sume de bani, eliminand limitele de retragere aferente unor conturi bancare. Centrul Național Cyberint monitorizează de mai multă vreme activitățile desfășurate de Gruparea Cobalt. Zilnic, mii de atacuri cibernetice vizează instituții, entități și persoane din spațiul virtual, iar atacurile informatice împotriva instituțiilor financiare au cunoscut o creștere în ultimii ani...

Serviciul Român de Informații pune la dispoziția instituțiilor financiare expertiza sa în domeniul protejării infrastructurilor cibernetice.”

Bătăi cu topoare și săbii pe stradă

Șase persoane au fost reținute, în noaptea de sâmbătă spre duminică, în urma unei bătăi cu topoare și săbii pe o stradă din Târgu-Jiu. Un bărbat de 38 de ani a fost rănit, având nevoie de îngrijiri medicale. Scandalul a început sâmbătă seara într-un bar de pe strada Victoriei din Târgu-Jiu și a continuat în fața localului, unde agresorii, care aveau topoare și săbii în mâini, au avariat trei mașini parcate în zonă. Un localnic a filmat întreg scandalul și a postat imaginile pe Facebook. După audieri, polițiștii din Târgu-Jiu i-au reținut, în timpul nopții de sâmbătă spre duminică, pe șase dintre tinerii implicați în scandal, aceștia fiind acuzați de distrugere și tulburarea ordinii și liniștii publice. Purtătorul de cuvânt al Poliției Gorj, Miruna Prejbeanu, a declarat că oamenii legii au fost sesizați de un angajat al barului în fața căruia a început scandalul. Un bărbat de 38 de ani, care a fost rănit, a fost transportat la spital. Surse din rândul anchetatorilor susțin că și acesta va fi reținut după externare. Ancheta este coordonată de un procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgu-Jiu.

Liviu Pop: Manipularea a ajuns prea departe

Fostul ministru al Educației Liviu Pop afirmă, într-o postare pe Facebook referitoaare la evenmentele din 10 august din Piața Victoriei, că manipularea a ajuns prea departe și că trebuie spus adevărul, altfel, "manipularea și minciuna vor avea câștig de cauză", folosind argumente care se regăsesc și în postarea cu aceeași temă a colegului său de partid, ministrul Apărării Mihai Fifor. "Manipularea a ajuns prea departe. Trebuie să ieșim să spunem adevărul. Altfel, manipularea și minciuna vor avea câștig de cauză", este concluzia postării lui Pop. "Creșterea salariilor, noua lege a pensiilor, atragerea de investiții, menținerea creșterii economice peste media europeană – sunt doar câteva din lucrurile bune pe care le facem la guvernare. O astfel de guvernare nu doar că nu scade în sondaje, ea este în ascensiune! Aceasta este frica lui Klaus Iohannis și a partidelor de Opoziție. Și asta este explicația politică a evenimentelor care au loc în prezent", subliniază fostul ministru.

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.