Național

MOZAIC ŞTIRI NAŢIONALE: Câți “șobolani” pro România sunt în PSD?

Ziarul de Vrancea
29 mai 2018 116 vizualizări

Cel puțin alți 17 parlamentari social-democrați ar urma să treacă la partidul lui Victor Ponta în următoarele săptămâni, potrivit unor surse politice n cei care dezertează sunt niște “șobolani”, a declarat Liviu Dragnea

În ultimele zile mai mulți parlamentari ai PSD și-au anunțat public plecarea spre PRO România, partidul lui Victor Ponta. Potrivit unor informații publicate de stiripesurse.ro, aceste dezertări ar fi doar vârful aisbergului și așa s-ar justifica ieșirea foarte dură a președintelui PSD, Liviu Dragnea. Acesta, fără să pronunțe nume,  a vorbit ieri despre ”șobolani” referindu-se la doi foști premieri ai PSD (n.r. surse probabil Victor Ponta și Mihai Tudose). ”E o atitudine de șobolan a doi foști premieri ai partidului. Rod puțin, dar nu se dărâmă casa de la un șobolan sau doi șobolani. Majoritatea rămâne. (...) Miza finală nu este guvernarea. Sunt dispuși să sacrifice orice, inclusiv securitatea României” a spus președintele PSD, Liviu Dragnea, la Antena 3. Potrivit site-ului citat, după cei patru parlamentari care au părăsit deja PSD,  în perioada următoare se anunță alte transferuri. Cel puțin alți 17 parlamentari din PSD ar urma în perioada imediat următoare să își anunțe plecarea spre PRO România - ar fi vorba de 6 senatori și 11 deputați. Sunt semnale credibile că mișcări serioase sunt în aceste zile în filialele PSD din Mehedinți, Caraș-Severin, Timișoara, Constanța, Cluj, Brașov și București. Ar fi vorba de aleși locali care și-au dat deja acordul trecerii la PRO România, dar care nu vor face acest anunț alături de consilierii lor locali pentru a nu intra sub incidența legii și a da astfel PSD ocazia să ceară revocarea lor. Asta însă nu îi va împiedica să ”joace cu Victor și să îi intărească efectivele în teritoriu”, susține unul din liderii importanți ai PSD în teritoriu. Liderii PSD din jurul lui Liviu Dragnea susțin că operațiunea lansată de Victor Ponta are complici în PSD. Ei îl indică pe fostul premier Mihai Tudose, dar și pe alți lideri apropiați de acesta. ”Doar nu crezi ca deputata aia din Brăila a plecat la Ponta fără acordul lui Tudose. Aia nu ieșea din cuvântul lui. Evident că sunt mai mulți băgați în treaba asta”, ne-a spus un apropiat al șefului PSD.Aceleași surse susțin că declarațiile lui Victor Ponta privind baronii din PSD nu sunt întâmplătoare. Ele ar reprezenta promisiunea piblică că prin venirea spre partidul său vor scăpa de sub stăpânirea baronetului pe care nu și-l dorește în partid. Ponta ar fi enumerat explicit baroni ca Marian Oprișan, Olguța Vasilescu și Paul Stănescu.

Premier: Autostrada Moldova, prin parteneriat public-privat

n autostrada Iași-Târgu Mureș poate fi finanțată din fonduri europene, a declarat ieri președintele Iohannis

Guvernul va adopta un pachet de investiții strategice realizate prin parteneriat public-privat, urmând să fie realizate, în acest fel, trei autostrăzi, a anunțat joi premierul Viorica Dăncilă, înainte de ședința de guvern. Anunțul premierului vine după ce președintele Klaus Iohannis a criticat ritmul lent al construirii de autostrăzi, precum și faptul că proiectele referitoare la cele trei spitale regionale nu avansează. Potrivit premierului, în acest prim pachet de investiții sunt curpinse Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov, Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni, Autostrada București – Craiova – Lugoj, de la Craiova și ramificație spre Calafat.

În același pachet de investiții este inclus și un complex medical Carol Davila, care va fi construit în nordul Capitalei, lângă aeroport, și care va avea 300 de hectare. „Avem apoi orașul medical universitar Complex Carol Davila, care se va construi în zona de nord a Capitalei, lângă aeroportul Henri Coandă. Complexul se va întinde pe o suprafață de 300 de hectare și va cuprinde Spitalul Republican, Facultatea de Medicină, campus universitar și medical Institut de Cercetare Medical și zonă comercială și de agrement. Tot prin parteneriat public-privat avem și operarea de servicii pentru cele 15 spitale din rețeaua CFR. Studiile de fundamentare necesare se vor finaliza în maxim trei luni începând de astăzi”, a mai spus Dăncilă.Premierul a adăugat că România a primit zilele trecute peste 288 de milioane de euro, reprezentând rambursarea plăților aferente fondului european agricol pentru dezvoltare rurală. „Această sumă se adaugă la suma de 1,85 de miliarde de euro primită până în prezent pentru agricultură”, a mai precizat premierul.

Iohannis: “Autostrada Moldova, cu toții ne-o dorim”

Președintele Klaus Iohannis a declarat, ieri, la Pitești, la o dezbatere despre industria auto, că, dacă adunăm câți kilometri de autostradă au promis guvernanții din ultimii 20 de ani, ”am avea autostrăzi cât China”. El a deplâns și ceea ce a numit ”euroofuscare”, adică faptul că guvernanții, în loc să corecteze când li se atrage atenția asupra unor lucruri, ies la televizor și inventează scuze. Președintele Iohannis a precizat că, din păcate, planurile pentru infrastructură se găsesc pe hârtie, frumos colorate. Klaus Iohannis a arătat că, dacă de la Craiova sunt transportate automobile în Europa, durata medie de transport până la Curtici este de 24 de ore, iar de acolo până în Europa de Vest este de 12 ore. El a spus că tronsonul Cluj-Curtici, proiect prevăzut pentru fondurile europene, dar că CFR spune că ”speră” să înceapă execuția abia în 2022, în condițiile în care ciclul de finanțare se încheie în 2020. ”Alt proiect important - Autostrada Moldova, cu toții ne-o dorim (...) Există un proiect pe fonduri europene autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni, care acum e deja amânat cu 4 ani. De ce oare? Pe de altă parte, acolo unde se lucrează de multe ori anapoda”, a subliniat Klaus Iohannis, dând ca exemplu tronsonul de autostradă Deva-Lugoj, care trenează pentru că s-a început proiectul fără acordul de mediu complet. ”În mod normal, de aici guvernanții ar fi trebuit să învețe ceva, dar, surpriză, nu. Tronsonul 1 Pitești - Cutrea de Argeș și tronsonul 5 au intrat în procedură de licitație, ce credeți? Fără acord de mediu. Acum, sigur, speranța este să nu fie probleme și să fie luat acordul pe parcurs. Dar dacă pățim ca pe Deva-Lugoj și stăm cinci ani ca să rezolvăm probleme care ar fi putut si ușor evitate dacă s-ar fi făcut respectivul studiu în timp util”, a mai declarat președintele. Președintele a precizat că îl deranjează foarte mult faptul că, deși România are nevoie de spitale noi și încă din 2015 a fost garantată și asigurată finanțarea pentru 3 spitale regionale, nu se avansează deloc cu aceste proiecte.

Viorica Dăncilă o spune pe șleau: “Să reducem democrația ...ăăă”

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat ieri, la prezentarea proiectului privind modificarea legislației achizițiilor publice, „reducerea democrației”, înainte de se corecta rapid și a preciza ca e vorba de reducerea birocrației. Prin acest proiect "putem spune, pe scurt, că reducem democrația... ăăă... reducem birocrația și reducem termenele. Cred că este foarte important acest lucru și acest lucru este așteptat de foarte mulți români", a spus Dăncilă. Câteva secunde mai târziu a mai făcut o gafă, citind oraș universal în loc de universitar. și în acest caz s-a corectat imediat. "Avem apoi orașul medical universal...universitar Complex Carol Davila, care se va construi în zona de nord a Capitalei, lângă aeroporul Henri Coandă", a citit Dăncilă.

Un român, mort în tragedia feroviară de lângă Torino

Ministerul Afacerilor Externe a confirmat ieri decesul unui cetățean român în accidentul feroviar din Italia. Potrivit PrimaPagina, este vorba despre un cetățean român în vârstă de 64 de ani, cu domiciliul în localitatea Busto Arsizio, în regiunea Varese. Era la volanul mașinii care însoțea camionul implicat în accident și care transporta o încărcătură periculoasă. Cetățeanul român a fost transportat la un spital din Torino, unde a murit în cursul nopții de miercuri spre joi. Mecanicul trenului și-a pierdut și el viața, iar alte 18 persoane au fost rănite în accident, după ce șoferul camionului ar fi rupt bariera de pe calea ferată și ar fi ajuns pe șine, în calea trenului.

Austriacul reținut de DIICOT Arad pentru pornografie infantilă, arestat la domiciliu

Omul de afaceri austriac Dieter Kass, care fusese reținut miercuri seară pentru pornografie infantilă, a fost arestat la domiciliu, deși DIICOT cerea Tribunalului Arad arestarea preventivă. Procurorii ar putea ataca decizia după de judecătorul de drepturi și libertăți va prezenta motivarea. Recent, austriacul a semnat achiziția a o sută de vagoane de marfă produse în Arad, contract de 16 milioane de euro.Procurorii DIICOT l-au prezentat instanței Tribunalului Arad, joi după-amiază, pe omul de afaceri austriac Dieter Kass, cu propunere de arestare preventivă pe 30 de zile. Judecătorul de drepturi și libertăți a decis, însă, ca suspectul să fie plasat în arest la domiciliu timp de o lună, perioadă în care îi este interzis să contacteze părțile din dosar, cum ar fi minorele pe care le-ar fi fotografiat în ipostaze indecente. El va trebui să se prezinte la cercetări ori de câte ori va fi solicitat de către anchetatori. Procurorii DIICOT au declarat că așteaptă motivarea judecătorului înainte de a decide dacă vor ataca soluția pentru a cere totuși arestarea preventivă. Dieter Kass deține la Curtici cel mai mare terminal intermodal din Europa de Est și este asociat în companii de transport internațional cu filiale pe tot continentul. Recent, acesta a semnat achiziția a 100 de vagoane de transport marfă produse la Astra Rail Arad, contractul având o valoare de 16 milioane de euro. Dieter Kass, în vârstă de 67 de ani și stabilit în Arad, a fost reținut de procurorii DIICOT miercuri seară, fiind suspectat de pornografie infantilă, după ce ar fi racolat fete minore în cluburi din România și din afara țării pentru a produce cu acestea imagini indecente, pe care le stoca sau le distribuia cunoștințelor. Bărbatul ar fi desfășurat astfel de activități în ultimii trei ani, însă de câteva luni a intrat în atenția procurorilor. Anchetatorii au ridicat dispozitive pe care erau stocate imaginile și au obținut mărturii de la fete minore care au pozat pentru austriac sau i-au trimis acestuia, contra cost, fotografii și videoclipuri cu ele dezbrăcate. Omul de afaceri este cunoscut în județul Arad, pentru că în trecut și-a manifestat și intenția de a investi în clubul de fotbal UTA.

Românii i-au depășit pe indieni într-un top privind comunitățile străine din Marea Britanie

Persoanele cu cetățenie română au devenit a doua cea mai mare comunitate fără cetățenie britanică din Regatul Unit. Potrivit Oficiului Național de Statistică, numărul cetățenilor români a crescut cu 25% între 2016 și 2017, ajungând la 411.000. Dintre cei peste 62 de milioane de rezidenți din Marea Britanie, 6,2 milioane au altă cetățenie decât cea britanică, cifra crescând cu 4% în perioada menționată.  Numărul celor care trăiesc în Regatul Unit dar sunt născuți în afara lui a urcat cu 3 procente față de 2016, până la 9,4 milioane. Potrivit statisticilor, 61% dintre cei care au altă cetățenie, adică 3,8 milioane de persoane, sunt din Uniunea Europeană. Polonezii rămân cea mai rămân cei mai numeroși dintre cei cu cetățenie ne-britanică, circa un milion dintre ei trăind în Regat. După România, pe locul trei, se află Irlanda, 350.000 dintre cetățenii ei trăind în UK.  Cu 346.000 dintre ce locuiesc în Marea Britanie, India a căzut pe locul 4, ocupat anterior de România.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.