Național

MOZAIC ŞTIRI NAŢIONALE: Suntem pe locul II în UE la viteza de creștere a înmatriculărilor de autoturisme

Ziarul de Vrancea
16 mai 2017 264 vizualizări

La nivelul Uniunii Europene, înregistrările de autoturisme noi au avansat în primele patru luni cu 4,7%, iar în România ritmul a fost de patru ori mai mare, adică 22,3%

România a înregistrat în primele patru luni ale acestui an a doua mare creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi din Uniunea Europeană, de 22,3%, la 28.916 unități, avans de aproape cinci ori mai mare față de cel din UE, de 4,7%, în timp ce livrările Dacia au urcat la nivelul UE cu 6,1%, la 145.863 de unități, conferind mărcii românești o cotă de 2,7%. În perioada ianuarie-aprilie 2016, în România au fost înregistrate 23.645 autoturisme. La nivelul Uniunii Europene, înregistrările de autoturisme noi au avansat în primele patru luni cu 4,7%, la  5,33 milioane de unități, potrivit datelor publicate marți, de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Cea mai mare creștere a înamtriculărilor de autoturisme noi a avut loc în Croația, de 25,3%. Între piețele auto mari, înmatriculările din Spania au urcat în ianuarie-aprilie cu 6,1%, iar cele din Italia cu 8%. Marea Britanie a consemnat o creștere de 1,1% a înmatriculărilor, Franța de 2%, iar Germania de 2,5%. În Grecia, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 17,9% în primele patru luni. Scăderi au avut loc în Irlanda (-10,1%) și Finlanda (-3,8%). În aprilie, înregistrările de autoturisme din România au crescut cu 7,5%, la 6.640 de unități, de la  6.174 de unități în urmă cu un an. În UE, înregistrările de autoturisme noi au scăzut în aprilie cu 6,6%, la  1,19 milioane de unități. Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut în ianuarie-aprilie cu  6,1%, la  145.863 de unități, conferind mărcii românești o cotă de 2,7%, similară cu cea a intervalului similar al anului trecut. În aprilie, înregistrările Dacia în UE au scăzut cu 2,5%, la  36.816 de unități, iar cota de piață a crescut cu 0,1 puncte procentuale, la 3,1%. Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, al treilea mare producător la nivel european, care deține și marca Dacia, au avansat în primele patru luni cu 7,4%, la  unități, iar cota de piață a crescut cu  0,3 puncte, la  9,9%. În aprilie, înregistrările Renault au scăzut cu 2,6%, la  128.013 de vehicule, iar cota de piață a crescut cu 0,4 puncte, la 10,7%. Înmatriculările de automobile ale grupului german Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, au crescut în ianuarie-aprilie cu 1,9%, la 1,23 milioane de unități, grupul obținând o cotă de piață 23% în scădere de la 23,7% acum un an. Grupul VW a consemnat în aprilie o scădere de 8,8% a înmatriculărilor, la  293.608 de unități, iar cota sa de piață s-a redus la 24,7%, de la 25,3% în aprilie 2016. În 2016, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 17%, la 94.924 de unități, de peste două ori mai mult față de avansul Uniunii Europene, de 6,8%, în timp ce livrările Dacia au urcat la nivelul UE cu 9,6%, la 413.523 de unități, conferind mărcii românești o cotă de 2,8%. Programul carne de porc în fermele românești, aprobat de deputați; producătorii vor primi ajutoare de 86 milioane euro.

Românii interesați de magazine online le vizitează de 3-4 ori pe săptămână

Cumpărătorii români vizitează magazinele online în medie de 3-4 ori pe săptămână și 77% dintre aceaștia fac cumpărături de cel puțin două ori într-un an de la același magazin, arată un studiu realizat de GPeC și iSense Solutions, potrivit căruia 58% dintre cumpărătorii online preferă să achiziționeze produse de pe eMAG. Studiu mai arată că, atunci când aleg un magazin online, românii sunt atenți la prețul serviciilor sau al produselor și aleg să facă cumpărături online pentru a economisi timp. Cei ce nu cumpără vizitează magazinele online de aproximativ cinci ori pe an. Totuși, 64% dintre aceștia nu intenționează să facă cumpărături online în următoarele trei luni, principalele motive fiind teama că produsele vândute online nu corespund realității (69%), imposibilitatea testării produselor achiziționate (53%) sau potențialul fraudării (51%). eMAG ocupă prima poziție în topul site-urilor de pe care românii cumpără cel mai des, urmat de site-ul de anunțuri OLX și retailerul online elefant.ro, cu 12%. Aceiași jucători ocupă primele trei poziții și în topul platformelor online de pe care românii au făcut cumpărături în ultimele 12 luni: eMAG (73%), OLX (31%) și elefant.ro (26%). Clasamentul este completat de Okazii.ro (18%) și H&M (17%). Cu o medie de 3 ori pe an, 90% dintre respondenții studiului preferă să achiziționeze din mediul online produse electronice și electrocasnice. Clasamentul este completat de achiziția de computere, accesorii software și hardware (82%), îmbrăcăminte și încălțăminte (80%), cosmetice și produse farmaceutice (77%), sejururi și servicii de turism (70%), servicii în domeniul telecomunicațiilor (69%), cărți, reviste și DVD-uri (67%) sau produse alimentare și catering (55%). Într-un an, cele mai mari sume alocate de români pentru cumpărăturile online sunt în turism (1.313 lei pe an), pentru achiziția de electronice și electrocasnice (1.076 lei pe an), accesorii auto (818 lei pe an), calculatoare, produse software și hardware (793 lei pe an) sau mobilă și decorațiuni interioare (715 lei pe an).

Industria românească are nevoie de 10.000 de roboți industriali

Industria românească are nevoie de 10.000 de roboți industriali pentru a ajunge la nivelul mediu de robotizare din Europa Centrală și de Est, de 60 de roboți la 10.000 de muncitori, arată o analiză realizată de compania daneză Universal Robots, care produce roboți colaborativi pentru Dacia și Continental. Potrivit Eurostat, România are circa 2 milioane de angajați în industrie, ceea ce înseamnă un stoc de 2.200 de roboți industriali instalați, conform cifrelor Federației Internaționale de Robotică. Potrivit Federației Internaționale pentru Robotică, România are 11 roboți la 10.000 de lucrători industriali, în timp ce în Polonia numărul acestora este de 28, iar în Ungaria de 57 de roboți la 10.000 de lucrători industriali. Cehia este cea mai dezvoltată piață central și est europeană, cu aproape 100 de roboți la 10.000 de muncitori. ”Trebuie să eliberăm rapid forța de muncă prinsă în activități repetitive și anoste pentru a putea face loc activităților specifice producției cu valoare adăugată ridicată. Experiența țărilor precum Ungaria sau Polonia a arătat că procesele de automatizare și robotizare au mers mână în mână cu creșterea salariilor și a numărului de posturi disponibile în industrie”, a declarat managerul Universal Robots, Horia Stănese. Universal Robots este compania care a inventat robotul industrial care lucrează alături de angajat. Piața roboților colaborativi, care lucrează împreună cu angajații și mult mai ușor de utilizat față de roboții clasici industriali, este încă una restrânsă în România. Piața mondială a roboților colaboratori a ajuns la 266 milioane de dolari în 2016, iar în 2017 ar putea atinge 400 milioane de dolari, arată estimările companiei daneze, care se așteaptă ca piața să ajungă la 3 miliarde de dolari până în 2021. În ceea ce privește piața roboților colaborativi, Universal Robots are o cotă de piață de 85-90%.

Acțiunile Digi au intrat la tranzacționare pe bursă

Acțiunile DIGI Communications, simbol bursier (DIGI), unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de telecomunicații din România și Ungaria, au intrat marți la tranzacționare la Bursa de Valori București (BVB), în urma finalizării celei mai mari oferte publice inițiale (IPO) derulată de o companie privată pe piața de capital românească. Prețul acțiunilor în cadrul ofertei a fost de 40 lei pe acțiune, la acest preț, valoarea ofertei fiind de peste 944 milioane lei (207 milioane euro). ”Este cea mai mare listare privată din istoria BVB. Suntem convinși că listarea DIGI va îndemna și alte companii antreprenoriale să urmeze acest model și să se listeze la bursă pentru accesul la capitalul oferit de investitori atât de necesar dezvoltării într-un mediu economic extrem de competitiv la nivel local și internațional”, a declarat președintele BVB, Lucian Anghel, la deschiderea oficială a ședinței de tranzacționare. Acesta afirmă că, odată cu listarea Digi, capitalizarea companiilor românești listate la BVB depășește 20 miliarde euro. ”Digi poate deveni un jucător regional. Astfel de companii pot acapara cote de piață și în alte țări”, a subliniat Anghel.

Ford vrea să renunțe la aproximativ 10% din forța sa de muncă

Ford Motor vrea să renunțe la aproximativ 10% din forța sa de muncă la nivel global, pe fondul măsurilor directorului general Mark Fields de creștere a profitabilității și de oprire a declinului cotației acțiunilor grupului, au declarat persoane apropiate situației, transmite MarketWatch. Producătorul auto american are ca obiectiv reducerea costurilor cu 3 miliarde de dolari în 2017, pentru a crește profitabilitatea în 2018, chiar dacă vânzările din Statele Unite stagnează. Prețul acțiunilor Ford a avut de suferit în timpul mandatului lui Fields din ultimii trei ani, astfel că valoarea de piață a companiei a coborât sub cea a Tesla și General Motors. Reducerile de locuri de muncă, așteptate să fie anunțate cel mai devreme în această săptămână, au ca țintă angajații permanenți, obiectivul fiind reducerea forței de muncă la nivel mondial a Ford cu aproximativ 10%, au spus sursele. Nu este clar dacă planul include și reducerea numărului de angajați plătiți cu ora de la fabricile Ford din SUA și străinătate. Ford are 200.000 de angajați în întreaga lume, între care jumătate în America de Nord.

Economia României a crescut în primul trimestru cu 5,7%

Economia românească a crescut în primul trimestru al acestui an cu 5,7%, pe serie brută, față de aceeași perioadă din 2016, arată primele estimări publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS), care depășesc sensibil prognozele analiștilor. În 2016, economia românească a crescut cu 4,8%, cel mai înalt ritm de după 2008. În 2015, economia românească a avansat cu 3,9%.Pentru întregul an 2017, guvernul mizează pe o creștere economică de 5,2%, în timp ce instituțiile internaționale și cei mai mulți analiști financiari estimează un ritm cuprins între 4% și 4,5%. Datele publicate marți arată o accelerare a creșterii economice în primul trimestru din 2017 față de ultimul trimestru din 2016, când produsul intern brut (PIB) al României a crescut cu 4,8%, pe serie brută, față de aceeași perioadă a anului 2015. În date ajustate sezonier, PIB-ul României a urcat cu 5,6% îîn primul trimestru față de aceeași perioadă din 2016, după un avans de 5% în trimestrul IV din 2016, de 4,5% în trimestrul III și de 5,7% în al doilea trimestru al anului trecut.

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.