Național

La Tribune: Ce elicoptere militare va alege România, Bell sau Airbus?

Ziarul de Vrancea
27 mai 2018 408 vizualizări

Airbus este gata să închidă linia de la Ghimbav, dacă țara noastră nu va alege modelul francez, susține publicația

Airbus Helicopters este gata să închida linia de asamblare de la Ghimbav, Brașov, dacă România nu va face o comandă de cel puțin 16 elicoptere militare multirol H215M, a anunțat ieri ziarul francez La Tribune, în contextul în care ministrul Apărării, Mihai Fifor, face o vizită oficială în Franța. În cadrul vizitei sunt incluse și o întrevedere cu consilierul diplomatic al președintelui Emmanuel Macron, Philippe Étienne, fost ambasador al Republicii Franceze în România, și vizite la companiile franceze MBDA și Airbus Helicopter. Această vizită ar putea clarifica intențiile României în ceea ce privește achiziția de elicoptere militare, în contextul în care poartă discuții cu Bell, potrivit publicației franceze. Astfel, după Polonia, Airbus Helicopters are probleme și în România, în contextul în care Bucureștiul a tot amânat o decizie privind achiziția de elicoptere Airbus H215M, dar duce negocieri intense cu Bell pentru a cumpăra elicoptere de atac AH-1Z Viper și de transport tactic UH-1Y Venom, potrivit La Tribune. În aceste condiții, Airbus este pregătită să închidă linia de la Ghimbav, dacă România nu cumpără cel puțin 16 elicoptere H215M necesare demarării liniei de asamblare, și s-o mute în altă țară, a avertizat publicația. Airbus Helicopters a inaugurat în septembrie 2016 fabrica de la Brașov, în prezența președintelui de atunci, Francois Hollande. Reprezentanții companiei au spus că primele elicoptere ar putea fi produse la Ghimbav în 2018, cu condiția obținerii rapide a unei comenzi importante. Grație comenzilor primite de pe piețele internaționale, Airbus are deja planuri pe doi ani pentru linia de asamblare de la Ghimbav. Cu ajutorul modelului H215M, Airbus Helicopters vrea să concureze mai bine cu elicopterele rusești Mil - Mi-8 și Mi-17 - ale căror flote sunt îmbătrânite și trebuie reînnoite. Piețele vizate sunt cele din Europa de Est (aproximativ 600 de aparate), America Latină (400) și Asia (aproximativ 100 de unități). Piața este evaluată la 2,7 miliarde de euro pe an de către Airbus Helicopters.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.