Cine era românul mort după prăbușirea podului din Italia
Viaductul de la Genova, o ”lucrare excepțională”, neadaptată însă traficului actual, spune un specialist italian
Românul declarat mort în tragedia din Italia, de la Genova, este din Gorj și se afla la volanul unui camion, atunci când podul s-a prăbușit.
Tânărul se numește Marian Roșca și avea 36 de ani. Lucra ca șofer pentru o firmă franceză, Alba Déménagements. Marian urma să se căsătorească în curând iar astăzi ar fi fost ziua numelui, de sf. Maria. Marian Roșca se afla în tranzit cu camionul, spre Franța, atunci când podul s-a prăbușit cu el și cu alte 30 de mașini, la Genova, de la o înălțime amețitoare. Din primele informații, se pare că și un frate al lui Marian ar fi murit într-un accident, în urmă cu câțiva ani. Familia este devastată de moartea lui Marian, iar Ioan, fratele său, îi transmite un mesaj de adio: "Dumnezeu să te ierte frățiorul meu scump, acolo sus unde ești, nu te voi uita niciodată. Asta a fost ultima ta rută", scrie cu amărăciune fratele său pe Facebook. Din primele informații, și un frate al lui Marian ar fi murit într-un accident, în urmă cu câțiva ani. Marian plecase de mai mulți ani, din România în Franța, pentru un trai mai bun.
Cel mai recent bilanț al tragediei din Italia arată că cel puțin 35 de oameni au murit, alți 13 sunt răniți în stare gravă, iar zece sunt dați dispăruți. Faptul că și un român a murit în tragedia de la Genova a fost confirmat și de ministerul Afacerilor Externe.
Conform datelor preliminare obținute, până la acest moment, de echipa consulară mobilă aflată la fața locului, printre persoanele decedate a fost identificat și un cetățean român. Având în vedere gravitatea incidentului, operațiunile complexe de salvare și de scoatere a victimelor de sub dărâmături sunt în derulare. Echipa consulară mobilă își va continua activitatea", preciza un comunicat al ministerului.
Oficialitățile transmit condoleanțe familiilor care i-au pierdut pe cei dragi în tragedia de la Genova.
Viaductula, o ”lucrare excepțională”, neadaptată însă traficului actual, declară o profesoară de la Roma într-un interviu pentru AFP. Viaductul Morandi de la Genova, o lucrare care utiliza tehnici încă experimentale la vremea construirii sale, nu a fost conceput să susțină nivelul actual al circulației, a declarat inginera iraliană Marzia Marandola, profesoară de istorie și arhitectură la Universitatea Sapienza din Roma, pentru AFP. "Riccardo Morandi este, alături de Pier Luigi Nervi (un pionier al betonului armat), unul dintre cei mai mari ingineri italieni din secolul al XX-lea și un mare constructor de poduri”, a declarat Marandola, care i-a consacrat o teză lui Morandi, adăugând că el a utilizat începând din anii '50 ”o tehnică foarte inovatoare și experimentală la acea vreme”.
Betonul precomprimat prezintă avantajul de a fi foarte subțire și a fost folosit în structuri ușoare, a spus ea, adăugând că lui Morandi ”i s-au dat podurile cele mai complexe, primul la Canneto (în apropiere de Florența), iar apoi podul gigantic de peste Lacul Maracaibo, în Vemezuela (cel mai lung pod din lume când a fost construit, în 1962) sau cel de la Barranquilla (Columbia)”.
Viaductul de la Genova, cu o lungime de 1,18 kilometri și înalt de 90 de metri, ”este construit cu un echilibru foarte delicat, calculat pentru o greutate precisă, cu marje de securitate, bineînțeles”, a precizat ea, precizând că părțile cele mai delicate sunt ”părțile suspendate din beton precomprimat” așezate pe piloni, care amortizează trecerea. ”Acest echilibru este semnătura lui Morandi”, a subliniat ea.