Național

CFR Călători introduce de la sfârșitul lunii iunie „Trenurile Soarelui”

Ziarul de Vrancea
21 iun 2018 878 vizualizări

Peste 40 de trenuri vor avea legături directe din toată țara cu Marea Neagră, Delta Dunării și retur

CFR Călători introduce la sfârșitul lunii iunie „Trenurile Soarelui”, peste 40 de trenuri urmând să circule până în 9 septembrie cu legături directe din toată țara cu Marea Neagră, Delta Dunării și retur. Dintre acestea, 16 trenuri vor avea ca destinație Constanța/Mangalia, în timp ce 17 trenuri vor pleca zilnic din gările Capitalei spre Constanța, din care șapte ajung la Mangalia. De asemenea, există legături frecvente cu trenuri care circulă între Constanța și stațiuni, precizează CFR Călători. Potrivit companiei de transport feroviar, trenurile InterRegio sunt dotate cu instalații de climatizare, iar trenurile de lung parcurs au în compunere vagoane de dormit și cușetă. O călătorie București - Constanța este 59,6 lei la tren IR, clasa a 2-a, iar dacă se achiziționează un bilet dus-întors călătorul beneficiază de 10 la sută reducere. Dacă biletul este achiziționat online se mai adaugă o reducere de 5 la sută. De asemenea, pentru cumpărarea biletelor cu cel puțin 21 de zile în avans reducerea este de 25 la sută din tariful de transport. Cu oferta Minigrup 2-5 reducerile acordate sunt de până la 30 la sută, dacă achiziționarea se face online. Biletele pot fi achiziționate online, de pe site-ul CFR Călători, de la automatele de bilete din gări, de la automatele ZebraPay, direct de la casele de bilete din gări și agenții de voiaj CFR și de la agențiile de turism. În ceea ce privește Delta Dunării, va circula zilnic un tren direct InterRegio pe ruta București Nord – Tulcea Oraș și retur (IR 1689, cu plecare din București Nord la 06:10 și IR 1688, cu plecare din Tulcea Oraș la ora 13:10). De asemenea, în fiecare zi, patru trenuri (două dus și două întors) vor continua să circule între Medgidia și Tulcea. Potrivit CFR, persoanele cu dizabilități motorii vor primi servicii de asistență gratuită din partea CFR Călători, mai exact rezervarea locurilor speciale, însoțire în incinta stației, asistență la urcarea și coborârea în ți din tren și asistență la bordul trenului. Pasagerii trebuie să completeze, cu minimum 48 ore înainte de plecare, un formular care este disponibil online și la casele de bilete, pentru trenuri care au plecări și sosiri din și în marile gări. CFR preicizează că, odată cu intrarea în vigoare a programului de transport estival, unele trenuri Regio și Interregio vor avea programul de circulație adaptat la noul program de mers al trenurilor estivale, iar modificările vor fi anunțate la nivel local în gări.

“Prețul cerealelor va crește după recoltare”

u așa apreciază Alina Crețu, director executiv al Asociației Producătorilor de Porumb din România

Prețurile la orz din Portul Constanța au fost miercuri de 155 de euro/tonă, iar la grâu 159 de euro/tonă, asemănătoare cu cele de la Rouen (Franța) și după recoltare este de așteptat să crească, a declarat joi Alina Crețu, director executiv al Asociației Producătorilor de Porumb din România (APPR). „Prețurile de ieri din Portul Constanța au fost de 155 de euro/tonă la orz și 159 la grâu. Sunt prețurile din portul Constanța și am vrut să vi le spun și pe cele de la Rouen, tot de ieri, care au fost de 162 de euro, prețurile fiind asemănătoare. Pentru noi problema se mai pune și altfel, în zonele mai îndepărtate de Portul Constanța - și aici vorbim de prețul la transportul cerealelor, de la 9 euro pe tonă până la aproape 20 de euro pe tonă, în funcție de zona în care ne aflăm în România”, a menționat Alina Crețu, în cadrul conferinței MEDIAFAX Fermierii României, organizată în colaborare cu Agrointeligența. „Trebuie să fim mai buni noi cu noi. Să facem procesare și industrializare, și atunci când vom depăși acest prag vom putea să impunem cel puțin în bazinul Mării Negre câteva condiții. Deocamdată, suntem extrem de vulnerabili, suntem dependenți de prețul internațional. Astăzi, un fermier din România în Portul Constanța nu este departe de colegii de la Rouen care primesc aproape același preț”, a subliniat directorul executiv al APPR. Alina Crețu a precizat că în privința producției de porumb este rezervată în estimarea prețului, din cauza problemelor întâlnite în această primvăvară. „În ceea ce privește cultura porumbului, am avut o primăvară extrem de complicată, cu probleme la semănat, cu probleme la răsărire, cu probleme la răsărire și a altor faze de creștere, pe anumite suprafețe s-a însămânțat numai acolo unde a fost posibil. În anumite zone ale țării precum sunt cei din sud sau centrul țării, datorită condiților meteorologice sau altor factori este posibil să fie mai avantajați datorită răsăririi mai uniforme și au putut să facă tratamentele culturii de porumb”, a spus Alina Crețu. „În acest moment suntem extrem, extrem de rezervați în ceea ce privește cultura de porumb, pentru că în Moldova avem o situație extrem de gravă în ceea ce privește seceta, în sudul țării în județele apropiate Bucureștiului sunt probleme extrem de grave ale culturii de porumb. Avem și alte zone în care cultura porumbului arată bine pentru această perioadă, așa că este încă devreme să ne pronunțăm”, a adăugat directorul APPR. De asemenea, directorul APPR spune că „surprize grele”, s-au înregistrat și la rapiță, unde situația nu este conform așteptărilor. „La rapiță suntem din nou rezervați și nu este ceea ce am sperat, există ferme care au investit foarte mult în această cultură și recoltează maxim o tonă, dar avem și ferme-excepții care recoltează 3 tone. Trebuie să ținem minte că investițiile în această cultură sunt deosebit de importante, iar fermierii dacă nu scot 3,5-4 tone nu sunt profitabili, este așadar o surpiză grea”, a mai menționat Alina Crețu.

Avocat: Legea de limitare a vânzării terenurilor agricole către străini este neconstituțională

Legea de limitare a vânzării terenurilor agricole către străini este „cel mai bolșevic act normativ apărut după 1989” și „prezintă foarte multe aspecte de neconstituționalitate”, a declarat joi, la conferința MEDIAFAX Fermierii României, avocatul Cristian Popescu. „Legea aceasta este cel mai bolșevic act normativ . Dincolo de dualitatea români/străini, legea îi lovește exact pe fermieri, pe cetățenii români, prezintă foarte multe aspecte de neconstituționalitate”, a spus avocatul. „Practic, acum nu mai poți cumpăra pământ într-o comună dacă nu locuiești acolo, și asta de cel puțin trei ani. În aceste condiții, cum se mai poate vorbi despre dezvoltarea fermelor, despre investiții în agricultură?”, a mai spus Cristian Popescu. Fermierii și specialiștii din agricultură s-au reunit miercuri într-o nouă ediție a conferinței MEDIAFAX „Fermierii României”, organizată în colaborare cu Agrointeligența și dedicată prețurilor corecte pentru recoltele anului 2018

Războiul comercial dintre SUA și China afectează întregul sector auto

Producătorul german de automobile de lux Daimler și-a redus estimările de profit pentru 2018, din cauza războiului comercial dintre China și Statele Unite și a țintelor mai stricte referitoare la reducerea poluării, provocând temeri că în industria auto va avea loc un val de revizuiri în scădere ale previziunilor de profit, transmite Reuters. Grupul a anunțat miercuri seara că tarifele de import pentru automobilele exportate din SUA în China vor afecta vânzările de vehicule Mercedes-Benz, ceea ce va avea ca rezultat un profit înainte de dobânzi și taxe (EBIT) ușor mai scăzut, în acest an. Anterior, Daimler prognoza că profitul EBIT va crește ușor în 2018. ”Nu credem că Daimler va fi singurul producător auto care reduce estimările. Și alți producători sunt expuși la aceleași tendințe menționate de Daimler, în diferite grade”, au arătat analiști ai băncii Morgan Stanley. Exporturile BMW de SUV-uri din Statele Unite ar putea suferi un impact similar, iar testele mai stricte de certificare vor afecta toți producătorii europeni, în al doilea semestru. Acțiunile Daimler au scăzut joi cu până la 3,8%, iar titlurile BMW și Volkswagen cu 2,7% și 1,3%. Daimler a revizuit estimările în condițiile în care președintele american Donald Trump propune impunerea de tarife pe vehiculele importate, motivând că dezechilibrele comerciale existente în cazul multor produse pun în pericol securitatea națională. Separat, Trump a spus că vrea să impună tarife pentru bunuri chinezești în valoare de până la 200 de miliarde de dolari. China a avertizat să va lua măsuri similare, fiind posibil să includă și SUV-uri Mercedes-Benz livrate în China din Alabama. Directorul general al Volvo Cars a avertizat la rândul său, miercuri, că tarifele mai mari ar putea submina planurile proprietarului chinez al producătorului auto de a angaja până la 4.000 de persoane la o fabrică nouă de asamblare de vehicule din Carolina de Sud. Daimler a revizuit estimările în aceeași zi în care producătorii auto germani au susținut o propunere ca UE să renunțe la tarifele pe vehicule, pentru a reduce tensiunile comerciale.

Indicele Robor la trei luni a înregistrat încă un salt

Indicele Robor la trei luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut la 2,95%, cel mai mare nivel din octomrie 2014, potrivit datelor publicate joi de Banca Națională a României (BNR). Robor la trei luni este indicatorul principal în funcție de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei. Miercuri, indicele a stagnat la 2,93%. Joi, acesta a crescut la 2,95%, cel mai mare nivel din 3 octombrie 2014, când a fost 2,98%.  Indicele a crescut accelerat începând din 13 aprilie, când a atins nivelul de 2,07%. Totodată, indicele Robor la șase luni a stagnat joi la 3,07%. Acesta a crescut miercuri la 3,07%, cel mai mare nivel din 2 iunie 2014, când a fost 3,08%. BNR a anunțat, în 7 mai, creșterea ratei dobânzii de politică monetară de la 2,25% la 2,50% pe an.

Uber i-ar putea plăti pe unii șoferi pentru a folosi vehicule electrice

Șoferii Uber care utilizează vehicule electrice ar putea primi o mărire de salariu în cadrul unui proiect pilot lansat de companie în această săptămână, pentru a-i convinge să renunțe la vehiculele cu carburanți fosili în favoarea unor modele nepoluante, relatează portalul The Verge. Compania a anunțat un program pilot pe un an de zile prin intermediul căruia va oferi stimulente bănești unora dintre șoferii care folosesc vehicule electrice, obiectivul fiind să faciliteze cel puțin 5 milioane de călătorii în următoarele 12 luni. Uber adaugă totodată funcții la aplicația sa pentru șoferii care folosesc anumite tipuri de vehicule și se asociază cu organizații non-profit și cu cercetătorii UC-Davis, pentru a descoperi noi modalități prin care Uber și autoritățile locale să încurajeze adoptarea de vehicule Directorul pentru sustenabilitate al Uber, Adam Gromis, a spus că, pe măsură ce orașele se îndreaptă spre sisteme de transport sustenabile, companii precum Uber trebuie să devină mai prietenoase cu mediu.

Instagram lansează IGTV, un concurent direct pentru YouTube

Instagram a prezentat, la un eveniment organizat în San Francisco, o secțiune dedicată exclusiv conținutului video de lungă durată. Noul IGTV permite utilizatorilor să urce și să vizioneze filmări cu o lungime de până la o oră. Până acum, limita de timp pentru clipurile postate pe Instagram era de 1 minut. Este evident că ținta serviciului deținut de Facebook este YouTube, asta în ciuda faptului că, spre deosebire de platforma video a celor de la Google, Instagram nu-și va recompensa direct creatorii de conținut. IGTV este atât o aplicație nouă, dedicată exclusiv filmărilor verticale de până la o oră, cât și o secțiune internă a Instagram care grupează această formă de conținut într-un tab nou. Utilizatorii pot ajunge în noua secțiune apăsând un buton ce poartă simbolul unui televizor și care este plasat colțul din dreapta sus, deasupra zonei cu Stories. În IGTV aceștia vor descoperii clipuri recomandate și populare la nivel global ori local și vor putea naviga printre filmări printr-un swipe orizontal.

Acțiunile Facebook, Alphabet, Amazon și Netflix au atins niveluri istorice

Patru din cele cinci acțiuni cunoscute sub numele FAANG, respectiv Facebook, Alphabet, Amazon and Netflix, au atins miercuri niveluri istorice, numai Apple lipsind pentru a fi un scor perfect, relatează Reuter. Cele cinci acțiuni au făcut ca indicele Nasdaq Composite să atingă un nivel record și au ajutat ca evoluția indicelui S&P 500 să elimine temerile legate de tarifele comerciale punitive impuse reciproc de Statele Unite și China. Îngrijorările referitoare la riscurile unui război comercial au limitat creșterea S&P 500 la aproximativ 3,5% în acest an, dar grupul companiilor FAANG, ale căror afaceri sunt în mare parte imune la comerț și tarife, au crescut de 10 ori în această perioadă. ”Vedem un mare semn de întrebare legat de comerțul global...și ori de câte ori piața are probleme, este important să căutăm leaderpship-ul și să izolăm ceea ce este puternic. În prezent acțiunile FAANG sunt în frunte și evoluează foarte bine”, a declarat Adam Sarhan, director general la 50 Park Investments în New York. Indicele celor cinci acțiuni FAANG a atins la rândul său un nivel record, miercuri.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.