Național

Ce au discutat asociațiile pentru autostrăzile Moldovei cu prim-ministrul Viorica Dăncilă

Ziarul de Vrancea
9 feb 2019 489 vizualizări

Asociațiile ce militează pentru construirea de autostrăzi în Moldova au avut astăzi, 8 februarie 2019, o întâlnire oficială cu prim-ministrul Viorica Dăncilăși consilierul personal al premierului, Darius Vâlcov.

După protestul din această dimineață, organizat în Piața Victoriei de asociațiile „Împreună pentru A8”, „Moldova vrea Autostradă”, „Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”și „Pro Infrastructură”, reprezentanții acestora au fost invitați la Palatul Victoria pentru discuții pe tema revendicărilor din scrisoarea publică ce a fost înmânată cu această ocazie prim-ministrului.

Întâlnirea a durat o oră și douăzeci de minute și a atins toate punctele acestui document transmis și celorlalte instituții de resort de către organizațiile civice după publicarea proiectului de buget național, care inițial nu prevedea nici o alocare financiară pentru infrastructura mare din zona Moldovei.

Redăm mai jos principalele puncte discutate la întâlnirea oficială de la Palatul Victoria:

  1. La solicitarea asociațiilor, ca urmare a deprofesionalizării instituției, premierul a susținut reorganizarea de urgență a CNAIR, luând în calcul scindarea acesteia, una dintre viitoarele structuri intrând sub tutela Guvernului.
  2. Termenele asumate de Guvernul Dăncilă pentru finalizarea lucrărilor la autostrada A8 Ungheni-Iași-Târgu Mureș sunt:

  1. Guvernul nu dorește să renunțe la ideea construirii în Parteneriat Public Privat a tronsonului Ungheni-Iași-Târgu Neamț (Lețcani-Cristești), reiterând argumentul costurilor mai mici de construcție prin această variantăși procedura anevoioasădin cauza birocrației.

La criticile asociațiilor referitoare la viitoarea taxă de autostradă pentru acest segment, estimată la aproximativ 7 euro pentru 68 de kilometri, reprezentanții Guvernului au replicat că toate autostrăzile din România vor fi în curând cu taxă.

  1. Nu a fost lămurit aspectul privind lipsa unui segment de 32 de kilometri din autostrada A8 (tronsoanele Ungheni-Iași-Lețcani și Cristești-Târgu Neamț), din Studiul de Fundamentare, reprezentanții Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză neputând oferi un răspuns la această problemă concretă.
  2. Pe tronsonul Lețcani-Cristești (61+7 km), în maxim două săptămâni va fi aprobat Studiul de Fundamentare și va fi scos la licitație pentru selecția de oferte în varianta PPP. Ofertanții iși vor asuma toată investiția – Studiul de Fezabilitate + Proiectul Tehnic + Execuție.
  3. Pentru tronsoanele Pașcani-Suceava și Suceava-Siret, aparținând autostrăzii A7, urmează să fie aprobați indicatorii tehnico-economici ai proiectului.
  4. Podul de la Ungheni va fi mutat în avalul râului Prut, ca urmare a unei suprapuneri cu o arie naturală protejată. Din acest motiv, segmentul A8 Ungheni-Iași-Lețcani va face obiectul unui proiect distinct, ieșind din varianta PPP și trecând în administrarea CNAIR.

Asociațiile ce promovează construirea autostrăzilor Moldovei vor continua monitorizarea și implicarea activăîn ceea ce privește îndeplinirea obiectivelor mai sus menționate.

 

Asociația „Împreună pentru A8”

 Asociația „Moldova vrea Autostradă”

Asociația „Pro Infrastructură”

Asociația „Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”

 


Fisiere atasate

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.