Național

În România se moare pe șosele ca nicăieri în UE

Ziarul de Vrancea
10 apr 2018 971 vizualizări

Țara noastră se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la siguranța drumurilor n în România mor, în medie, de trei ori mai mulți oameni în accidente rutiere decât în Suedia sau Marea Britanie n mai grav, în timp ce în restul Europei numărul accidentelor mortale scade simțitor, în România crește

România este pe ultimul loc în ceea ce privește siguranța drumurilor din Uniunea Europeană. Astfel, țara noastră a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE - 98 la un milion de locuitori, dublu față de media europeană.Potrivit Comisiei Europene, în prezent doar două state membre - România și Bulgaria - au o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori, față de șapte state membre în anul 2010. De asemenea, în 2017 majoritatea statelor membre aveau o rată a accidentelor mortale mai mică de 60 de decese la un milion de locuitori, iar opt din aceste state aveau chiar o rată a accidentelor mortale mai mică de 40 de decese la un milion de locuitori, informează Agerpres. În UE, Suedia (25 de decese la un milion de locuitori), Marea Britanie (27), Olanda (31) și Danemarca (32) au raportat cele mai scăzute cifre în 2017. Pe de altă parte, Estonia și Slovenia au raportat cea mai mare scădere a numărului de accidente mortale în 2017 față de anul 2016, de minus 32% și, respectiv, minus 20 %. În schimb, în România numărul de accidente mortale a crescut cu un procent în 2017 față de anul 2016.

Pierderi de 120 de miliarde de euro pe an

„25.300 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile noastre în ultimul an și multe altele au suferit vătămări grave care le vor afecta pe viața. Siguranța rutieră este, fără doar și poate, o responsabilitate partajată cu statele membre, însă eu sunt convinsă că UE poate face mai mult pentru a-i proteja mai bine pe cetățenii europeni. Comisia lucrează în prezent la o serie de măsuri concrete, pe care intenționam să le anunțam în săptămânile următoare”, a declarat comisarul pentru Transporturi, Violeta Bulc. Deși tendința de scădere a numărului de persoane care și-au pierdut viața în accidente rutiere pe teritoriul UE este încurajatoare, îndeplinirea obiectivului UE de reducere la jumătate a numărului de accidente rutiere mortale între 2010 și 2020 va fi foarte dificilă. În plus, se estimează că alte 135.000 de persoane au suferit accidente grave anul trecut, printre care o proporție însemnată de participanți la trafic vulnerabili, cum ar fi pietonii, cicliștii și motocicliștii. Accidentele rutiere mortale și vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci și întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 120 de miliarde de euro pe an.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
Gelu Ronimo, acum 11 zile, 8 ore, 13 minute, 9 secunde
Asta este deoarece in România, ca nicăieri in UE, incompetența, nesimțirea și iresponsabilitatea autorităților sunt ridicate la rang de MERIT...
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.