Vrincenii nu vor mai citi contorii pentru plata energiei electrice
Incepind de astazi, vrincenii care nu si-au platit facturile pentru energia electrica pe luna decembrie isi vor putea achita obligatiile catre SC Electrica Focsani, intrucit casieriile au fost redeschise. Functionarii de la ghisee vor lucra de astazi cu un nou sistem de facturare, de nivel european, folosit in alte 30 de tari. Noul sistem de facturare va permite o mai buna gestionare comerciala dar si a clientilor, a petitiilor si a modalitatilor de rezolvare a problemelor intilnite de consumatori in sistemul de distributie a energiei
electrice.
Noul sistem de facturare implementat deja in aproape toata tara va tine cont mai mult de clienti, politica societatii Electrica SA indreptindu-se, de acum, catre multumirea clientilor, dupa cum sustin oficialii companiei. Directorul SC Electrica Focsani, Dumitru Danila, a declarat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ca vrincenii vor scapa mult mai comod de acum incolo cind va fi vorba de achitarea facturilor pentru energia electrica consumata. Si asta deoarece facturile vor fi transmise automat la adresa
solicitata de abonat in baza estimarilor pe primele doua luni, urmind ca in urmatoarea luna sa se plateasca o factura de regularizare in baza citirii facuta de catre reprezentantii Electrica. Astfel, clientii nu vor mai trebui sa se prezinte la ghiseele societatii de distributie a energiei electrice cu indexul de la contor pentru a plati factura. In cazul in care clientul nu este gasit acasa pentru a putea fi efectuata citirea contorului din apartament, sistemul va genera din nou, in mod automat, o factura, urmind ca
regularizarea sa aiba loc in luna imediat urmatoare. "Citirea contorilor se va face de catre personalul Electrica cu ajutorul unui terminal electronic portabil (TPC). Datele din acest terminal vor fi apoi descarcate in calculator, urmind ca facturile sa fie generate automat de catre serverul principal", a detaliat directorul Dumitru Danila. Noul sistem va reduce in acest fel ciclul comercial la doar 12 zile (timpul scurs de la emitere si pina la incasarea facturii), fata de 30 de zile, cit dura pina acum. Curentul va putea fi platit, din acesta an, la orice casierie din judet, la posta sau la Bancile Transilvania si Carpatica, dar si direct, din contul personal. Oricare ar fi modul de plata, comisionul este zero. O alta noutate este reprezentata de termenul de plata care va fi de 15 zile de la data emiterii facturii. La data scadentei se adauga inca 30 de zile de asteptare, timp in care clientii care isi vor achita facturile nu vor
plati penalizari, asa cum se intimpla pina acum. Sistemul permite clientilor sa-si plateasca si partial facturile pentru curentul electric utilizat intr-o luna. Totusi, clientii care aleg aceasta forma de plata trebuie sa achite intreaga factura tot in termen de 45 de zile de la data emiterii facturii. De asemenea, o mare importanta va fi acordata de acum incolo si reclamatiilor. Orice sesizare se va intoarce cu un raspuns din partea persoanelor abilitate, urmind ca acestea sa fie stocate in sistem si, de alungul timpului, sa fie solutionate acele probleme care genereaza nemultumirea clientilor. Noul sistem informatic apartine grupului Soluziona care face parte din celebra companie Union Fenosa. In curind, vrincenii isi vor putea plati facturile la curentul electric si in marile supermarket-uri din Focsani dar si la benzinariile din judet.