Companiile aeriene low-cost, pindite de faliment
"Sfirsitul verii si inceputul toamnei sint propice inchiderii companiilor aeriene mici aflate in dificultate. Vor mai exista falimente, avind in vedere traficul redus de pasageri", a estimat Nick Cunningham, analist in cadrul Evolution Securities. In sezonul cald, perioada vacantelor si a calatoriilor turistice, companiile aeriene realizeaza cele mai mari venituri. "Daca afacerile merg deja prost, nu exista niciun motiv de a persista pe timpul iernii. Mai ales in contextul in care mediul de afaceri va fi dificil", a mai spus Cunningham. "SkyEurope nu va fi un caz izolat. Vor fi si ale companii low-cost care vor avea dificultati pe timpul iernii", a declarat Yan Derocles, analist Oddo Securities. Creata in 2002, dupa criza transporturilor ce a urmat atentatelor din 11 septembrie, SkyEurope este una dintre acele companii low-cost infiintate cu putine fonduri proprii, care au beneficiat de un trafic in plina expansiune, cu cresteri anuale de peste 10%. "Insa cind vine prima criza le e greu sa supravietuiasca, pentru ca nu si-au consolidat fondurile", a explicat Derocles. De la inceputul crizei, in septembrie 2008, numarul de pasageri a scazut constant. "Aceasta este cea mai dificila criza cu care ne-am confruntat", declara in luna mai Giovanni Bisignani, director general al Asociatiei Internationale a Transportului Aerian (IATA), ce reprezinta 230 de companii aeriene totalizind 93% din traficul aerian international, fara firmele low-cost.