Național

Chestionarul prin SMS la externare i-a enervat pe reprezentaţii medicilor

Ziarul de Vrancea
1 dec 2016 1465 vizualizări
Ministerul Sănătăţii vrea să afle de la cei care au stat în spital cat de mulţumiţi au fost de serviciile medicale, dacă li s-au cerut bani, cat de curat a fost şi dacă ar recomanda altor persoane să se trateze în acea unitate sanitară n proiectul de lege este contestat de Colegiul Medicilor

Colegiul Medicilor din România a solicitat ministrului Sănătăţii, Vlad Voiculescu, retragerea de urgenţă a proiectului privind chestionarul trimis prin SMS pacienţilor după externare, reclamand că nu au fost consultaţi la elaborarea ordinului. Potrivit forului, Legea sănătăţii prevede că una dintre atribuţiile fundamentale ale Colegiului Medicilor din România este aceea de a "colabora cu Ministerul Sănătăţii la elaborarea reglementărilor în domeniul medical şi al asigurărilor sociale de sănătate". "Această obligaţie a Ministerului Sănătăţii de a colabora cu Colegiul Medicilor din România la elaborarea reglementărilor, fiind o prevedere prevăzută în mod expres într-o lege, nu este opţionala, ci obligatorie. Altfel spus, nerespectarea ei poate atrage angajarea răspunderii juridice pentru autoritatea care a eludat prevederea legală, fie Ministerul Sănătăţii, fie Colegiul Medicilor din România", arată CMR în notificarea trimisă ministrului Sănătăţii. "Apreciem că ne-a fost încălcat un drept legal pe care îl avem, respectiv dreptul de a fi consultaţi în procesul de elaborare a actelor normative, motiv pentru care vă solicităm retragerea de urgenţă a proiectului respectiv de pe site-ul Ministerului Sănătăţii şi elaborarea unui nou proiect la care să participe şi Colegiul Medicilor din România", mai arată forul profesional, condus de doctorul Gheorghe Borcean.

Cele nouă întrebări

Ministerul Sănătăţii vrea să schimbe sistemul prin care este evaluat gradul de satisfacţie al pacienţilor internaţi în spitale şi a pregătit un chestionar, cu nouă întrebări, care să fie trimis acestora, prin SMS sau e-mail, după externare.
Cele nouă întrebări cuprinse în chestionar se referă la gradul de mulţumire a pacientului faţă de serviciile medicale oferite de spital, faţă de activitatea şi implicarea medicului, faţă de curăţenia din spital, precum şi faţă de activitatea şi implicarea asistentelor medicale. De asemenea, pacientul este întrebat dacă a cumpărat medicamente sau alte materiale sanitare pe durata internării, dacă a primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament, dacă ar recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acelaşi spital şi dacă starea sa de sănătate este mai bună după externare.
Ultima solicitare a chestionarului permite pacientului să raporteze printr-o sesizare incidente de etică şi integritate care au avut loc în spitalul public.
Compartimentul de Integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii ar urma să fie notificat de Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului şi să intre în legătură cu pacientul pentru a clarifica speţa şi, după caz, ar putea sesiza autorităţile abilitate, potrivit proiectului.
După intrarea în vigoare a ordinului, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) va transmite prin SMS sau e-mail chestionarul de feedback al pacientului, către un eşantion statistic relevant, selectat aleatoriu la nivelul fiecărui spital.
Un ordin al ministrului Sănătăţii din 2015 aproba implementarea unui mecanism de feedback al pacientului în spitalele publice. Chestionarele la care au răspuns pacienţii erau, însă, completate în prezenţa personalului medical şi transportate, fără a fi sigilate, de personalul medical către un angajat al spitalului, care introducea datele în sistemul centralizat al Ministerului Sănătăţii. Potrivit Ministerului Sănătăţii, o dovadă a rezultatelor distorsionate este un grad de satisfacţie de 97,5 la sută faţă de calitatea serviciilor primite de pacienţi la nivel naţional, situaţie nerealistă avand în vedere situaţia reală a sistemului sanitar şi rezultatele studiilor similare efectuate.
Un studiu realizat de Transparency Internaţional relevă o valoare a percepţiei populaţiei privind corupţia în sistemul de sănătate de 55%.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.