Național

Peste doi ani vom afla pe unde va trece peste mulţi ani autostrada Moldova

Ziarul de Vrancea
24 nov 2016 959 vizualizări
Studiile privind traseul viitorului drum rapid care va lega Iaşul de Capitală au fost scoase la licitaţie n caştigătorii vor avea timp 24 de luni pentru finalizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic n abia apoi vor urma licitaţiile pentru execuţia lucrărilor, estimate la 1,3 miliarde de euro

Licitaţiile pentru studiile şi proiectarea drumulului de mare viteză pe ruta Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani, au fost publicate în SEAP, la mai bine de o lună de cand Compania de Drumuri anunţa că a finalizat documentaţia. Cele patru contracte licitate au o valoarea maximă estimată de 29 milioane de euro şi o durată de 24 de luni. Autostrada sau drumul expres (n.r. – asta urmează să stabilească studiile) cu o lungime de aproape 330 km are menirea să preia traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori a traficului din Moldova şi care în prezent se desfăşoară pe DN2. Drumul este unul din proiectele prioritare din recent adoptatul MasterPlan de Transport, cu o valoare estimată la circa 1,3 miliarde de euro, dintre care 75% fonduri europene. Deşi opinia publică, în special din Moldova, a cerut ca prioritară să fie autostrada Targu Mureş - Iaşi (Vest - Est), valorile de trafic din prezent pe ruta Nord-Sud, pe actualul DN2, sunt printre cele mai mari din ţară, scrie hotnews.ro. În plus, DN 2 (E85) e un drum care are oficial o singură bandă pe sens, dar cu un acostament puţin mai lat folosit adesea de către şoferi drept încă o bandă de circulaţie. Aceste aspecte, dublate de faptul că străbate numeroase localităţi şi şoferii depăşesc frecvent limitele de viteză, au făcut ca DN2 să fie unul dintre cele mai periculoase drumuri naţionale din ţară. Doar în ultima săptămană pe DN2 au avut loc cel puţin trei accidente soldate cu mai multe persoane decedate.

Preţul ofertei contează mai puţin

Potrivit informaţiilor publicate în SEAP, Compania de Drumuri a scos la licitaţie patru contracte pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF) şi proiectarea pe patru tronsoane diferite, contracte cu o valoare totală estimată între 111 şi 131 milioane de lei (24,6 mil Euro şi 29 mil Euro).
Durata contractelor este de 24 de luni. Astfel, în termen de 14 luni se va realiza Studiul de Fezabilitate Final, în termen 6 luni, după finalizarea studiului de fezabilitate (20 luni de la începere) se va realiza Proiectul Tehnic, iar alte 4 luni vor fi necesare pentru pregătirea documentaţiei de atribuire a contractului de execuţie lucrări.
În cadrul realizării studiului de fezabilitate, contractantul va examina mai multe variante de traseu şi va analiza ambele soluţii: autostradă sau drum expres. Ulterior va stabili care este cel mai potrivit din punctul de vedere al raportului cost/beneficiu.
Conform informaţiilor din SEAP, ofertele care vor trebui depuse pană pe 5 ianuarie vor fi evaluate conform unei grile complexe în care preţul ofertei va însemna doar 30%, o abordare complet diferită faţă de licitaţiile trecute în care preţul cel mai mic era singurul criteriu de atribuire. Acum, în noile licitaţii, preţul este doar o treime, restul fiind reprezentat în diferite proporţii de condiţii privind resursa umană specializată şi realizarea studiilor geotehnice.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.